preloader

ارتباط بین احساس درد و حضور همسر در هنگام بیماری


ارتباط بین احساس درد و حضور همسر در هنگام بیماری
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10843 اشتراک گذاری :

 

 

معمولا اینگونه تصور می شود که در زمان بیماری ، اگر فرد مورد علاقه ما در کنارمان باشد ، فرآیند بیماری و درمانی را راحت تر پشت سر می گذاریم. اما طبق آخرین مطالعات، زنان بیمار در حضور همسر و یا عشق خود ، درد بیشتری را تحمل می کنند . 

محققان کالج لندن و دانشگاه هارتفوردشایر، تحقیقی مبنی بر ارتباط بین دریافت درد و حضور همسر بیمار را دنبال کردند. 

در این تحقیق ٣٩ زوج علاقه مند به جنس مخالف دعوت شدند و از آنها تعدادی سوال برای مشخص شدن میزان نزدیکی و احساسات عاطفی حاکم  در ارتباطشان با جنس مخالف ، پرسیده شد . 

سپس شرکت کننده های خانوم در معرض پالسهای لیزری دردناک قرار گرفتند ، یکبار در حضور همسر و بار دیگر به تنهایی. 

فعالیت مغزی هر کدام از خانومها با استفاده از اسکن ای ای جی اندازه گیری شد و ضمناً از آنها خواسته شد تا میزان درد خود را درجه بندی کنند.

در پایان ، نتایج نشان داد که زنها در حضور همسرشان درد بیشتری را احساس کرده بودند. نکته جالب توجه این که ، همین خانومها در سوالاتی که در ابتدا از آنها پرسیده شده بود ، گفته بودند که در رابطه خود با همسرشان احساس راحتی نمی کنند و به خودشان بیش از همسرشان اعتماد دارند. 

نتایج اسکن ای ای جی مغز از  این خانومها نیز نشان می دهد ، آن بخش از مغز که مرتبط با ترس است، در زمان حضور همسر این خانومها بیشتر فعالیت میکند. 

 راهنمای گروه تحقیقات ، دکتر کاترینا فوتوپلو ، در گفتگویی با بی بی سی معتقد بود که این تحقیق نشان میدهد که نمیتوان یک توصیه مشترک  برای همه بیماران داشت. این توصیه که بیمار حتما باید در زمان فرآیند بیماری و درمان ، همسر خود را در کنارش داشته باشد ، همیشه در کاهش درد نتیجه بخش نخواهد بود.

منبع: netdoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید