preloader

پیاده روی با هدف سلامتی


پیاده روی با هدف سلامتی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11890 اشتراک گذاری :

 

پیاده روی یکی از ساده ترین و ارزانترین روشها برای کم کردن اضافه وزن ، فعالتر شدن و حرکت به سوی سلامتی است . 

پیاده روی در میان ورزش ها، به عنوان یک نوع  ورزش، دست کم گرفته شده است ، اما این حرکت جسمانی برای تمام سنین  ،  به منظور بالا بردن میزان فعالیت بدنی بسیار مفید است . ثابت شده است که پیاده روی ساده خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت نوع دوم ، آسم ، سکته های مغزی و برخی سرطانها را کاهش می دهد. در ادامه می توانید با استفاده از راهنمایی هایی که در زیر می آید ،میزان پیاده روی هفتگی خود را افزایش دهید و از مزایای سلامتی، که برایتان به همراه دارد ، استفاده کنید. 

مواردی که قبل از شروع پیاده روی باید در نظر بگیرید

یک جفت کفش ورزشی تنها وسیله مورد نیاز شماست . در حقیقت هر نوع کفشی که با آن راحت هستید و در مسیرهای طولانی باعث تاول نمی شود ، برایتان مناسب است . لباس ورزشی راحتی را انتخاب کنید که بدنتان هنگام حرکت در آن راحت باشد . از لباسهای نازک و سبک به جای لباسهای سنگین و کلفت استفاده کنید . اگر تا محل کار پیاده روی میکنید ، می توانید با همان لباس کار و یک جفت کفش راحتی این کار را انجام دهید. برای پیاده روی های طولانی می توانید یک بطری آب ، اسنک سالم ، تی شرت اضافه ، کرم ضد آفتاب و کلاه به همراه داشته باشید . اگر پیاده روی پیشرفته تری را آغاز کردید ، یک کاپشن ضد آب و چکمه مخصوص پیاده روی می تواند شما را در مسیرهای پر چالش کمک کند. 

سرعت پیاده روی

پیاده روی را با سرعت کم آغاز کنید و کم کم به سرعت خود بیافزایید. برای بیشتر بهره بردن از مزایای پیاده روی ، لازم است که از حالت قدم زدن خارج شود و حالت ورزشهای هوازی به خود گیرد. ورزش هوازی به این معناست که سرعت راه رفتن شما به حدی باید باشد، که ضربان قلبتان بالا رود و باعث عرق کردن شما شود . به زبان دیگر سرعت شما به اندازه ای است که می توانید صحبت کنید ، اما نه آنگونه که در حالت عادی شمرده حرف می زنید ، با نفس نفس زدن همراه خواهد بود . سعی کنید روزانه ١٠٠٠٠ قدم راه روید . ما به طور معمول بین سه تا چهار هزار قدم راه می رویم ، پس رسیدن به ده هزار قدم خیلی سخت به نظر نمی رسد . برای روز اول چند دقیقه پیاده روی تند کافی است ، سعی کنید از حد توان خود بیشتر راه نروید. می توانید برنامه های ده دقیقه ای داشته باشید . با پیاده روی بسیار آرام آغاز کنید و کم کم به سرعت خود بیافزایید . در انتهای پیاده روی سرعت خود را کم کنید، تا بدن شما کم کم سرد شود . در انتها حرکات کششی به انعطاف پذیری شما بسیار کمک خواهد کرد . پیاده روی برای خرید ، تا محل کار ، راه بردن سگ ، پیاده روی گروهی ، همه و همه می تواند برای شما مفید باشد . 

انگیزه خود را حفظ کنید

پیاده روی را به یک عادت تبدیل کنید . آسانترین راه برای بیشتر راه رفتن این است که آن را به یک عادت تبدیل کنید . به روشهایی برای روتین کردن آن فکر کنید ،مانند : 

- مسافتی را تا محل کار پیاده روی کنید . 

- برای خرید پیاده بروید.

- به جای آسانسور از پله استفاده کنید . 

- برای مسیر های کوتاه از ماشین خود استفاده نکنید . 

- فرزندان خود را پیاده به مدرسه ببرید . 

- یک پیاده روی منظم و برنامه  ریزی شده با یکی از دوستان خود انجام دهید . 

- بعد از شام با خانواده به قدم زدن بروید . 

عضو یک گروه پیاده روی شوید 

برای آغاز ، ملحق شدن به یک گروه باعث انگیزه در پیاده روی می شود و در ضمن می توانید از این طریق دوستان زیادی پیدا کنید. حتی می توانید  داوطلب شوید و یک گروه پیاده روی را با دوستان و همکاران خود راه اندازی و هدایت کنید.

برای خود هدف گذاری کنید

شما می توانید در ده دقیقه هزار قدم راه بروید. قدم شمارها اپلیکیشن های جالبی برای شمردن قدم های شما هستند که میتوانید روزانه بااستفاده ازاین اپلیکیشن ها به  قدمهای خود اضافه کنید.

اپلیکیشن پازن برای این کار مناسب است. 

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید