preloader

روش هایی برای دریافت کالری کمتر - قسمت دوم


روش هایی برای دریافت کالری کمتر - قسمت دوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13168 اشتراک گذاری :

 

دسرهای کوچک سفارش دهید

وقتی به رستوران می روید و غذای اصلی را می خورید و می خواهید دسر سفارش دهید در منو دنبال دسرهای خوشمزه با سایز کوچک یا مینی بگردید در این صورت هم وعده ی خود را با یک دسر خوشمزه تمام می کنید و هم کالری کمتری دریافت می کنید .مثلا یک دسر شکلاتی خوشمزه تقریبا 1440 کالری دارد ولی اگر سایز کوچک آن را سفارش دهید فقط 150 کالری دارد و اینگونه 1290 کالری کمتر دریافت می کنید.

 

 

در دام غذاهای سالم نیفتید

تحقیقات دانشگاه کرنل نشان داده است که بسیاری از افراد وقتی به رستوران می روند و می بینند منو پر از غذاهای سالم است غذای بیشتری سفارش می دهند و با این کار 35 درصد بیشتر کالری دریافت می کنند و تازه وقتی میبینند غذایی که خوردند سالم بوده و فکر می کنند کمتر کالری دریافت کرده اند، با خیال راحت هر نوشیدنی و دسری که دوست دارند هم سفارش می دهند .

 

 

حواستان به میزان روغنی که مصرف می کنید باشد

غذایتان را با کمی آب گوشت و سبزیجات به جای روغن تفت دهید یا غذاهای آب پز و بخار پز بخورید. با این کار به ازای هر قاشق سوپخوری روغن 124 کالری کمتر از قبل دریافت می کنید . در آشپزخانه هم از روغن کنجد و زیتون استفاده کنید تا چربی لازم برای بدنتان را از چربی های مفید تأمین کرده باشید.

 

 

خواب کافی داشته باشید

بی خوابی باعث می شود در طول روز بیشتر دنبال تنقلات باشید .افرادی که در هر شبانه روز 5 ساعت و نیم می خوابند در طول روز بیشتر می خورند.اگر در طول روز یک خواب کوتاه داشته باشید میل کمتری به خوردن تنقلات خواهید داشت.

 

 

نوشابه را کنار بگذارید

یک قوطی نوشابه ی 340 گرمی تقریبا 150 تا 180 کالری دارد حال خودتان حساب کنید اگر 2 تا یا 3 تا از این نوشابه ها هر روز بخورید چقدر کالری اضافه دریافت می کنید.تشنگی خود را با آب برطرف کنید و با این کار 540 کالری کمتر دریافت کنیم.

 

 

چیزهایی را بخورید که با اینکه کالری کمی دارند برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارند

اگر برای صبحانه دو عدد تخم مرغ آب پز بخورید، در طول روز دیرتر گرسنه می شوید و برای بقیه ی روز تقریبا 416 کالری کمتر دریافت می کنید.قبل از ناهار و شام هم یک فنجان سوپ کم کالری بخورید با این کار در هر وعده 134 کالری کمتر دریافت می کنید و برای کل روز 684 کالری کمتر از قبل دریافت می کنید.

 

 

در هنگام تماشای فیلم پاپ کورن کره ای نخورید

یک بسته پاپ کورن بزرگ که از سینما می خرید 1005 کالری دارد پاپ کورن را خودتان در منزل بدون روغن و چربی درست کنید و به سینما ببرید با این کار 700 کالری کمتر دریافت می کنید.

 

 

حواستان به پر بودن شکمتان باشد

وقتی غذا می خورید حواستان به این باشد که اگر احساس پر بودن کردید، دست از خوردن بکشید. در واقع به جای اینکه حواستان به خالی شدن بشقابتان باشد به پر بودن خودتان توجه کنید و با این کار در هر روز 500 کالری کمتر دریافت کنید.

 

 

نوشیدنی های بدون قند بنوشید

اگر به یک فنجان چای قند و شکر هم اضافه شود، 400 کالری به آن اضافه می کند.در مورد چایی شیرین و شربت و نوشابه هم اوضاع همین طور است یک بطری شربت شیرین 180 کالری دارد که 3 تای آن 540 کالری می شود.پس نوشیدنی های بدون قند را جایگزین کنید و با اینکار 400 کالری کمتر دریافت کنید.

 

 

بستنی های کوچک بخرید

حتی اگر بستنی مورد علاقه ی شما یک بستنی پر چرب و پر کالری هم باشد باز هم با خوردن 140 گرم از آن 550 کالری کمتر از موقعی که 340 گرم از آن را بخورید دریافت می کنید.

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید