preloader

کودکان چه میزان فعالیت جسمانی باید داشته باشند ؟


کودکان چه میزان فعالیت جسمانی باید داشته باشند ؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10917 اشتراک گذاری :

کودکان چه میزان فعالیت جسمانی باید داشته باشند ؟ 

 

کودکان و بزرگسالان باید یک ساعت در روز را به فعالیت جسمانی اختصاص دهند . ممکن است یک ساعت زمان زیادی به نظر برسد ! اما نگران نباشید کودکان خود را به فعالیتهای جسمانی مناسب سنشان ، ترغیب کنید. . فعالیتهای فرح بخش و نشاط آور ، برای کودکان بسیار مفید است . سه نوع فعالیت جسمانی باید در برنامه کودکان شما باشد : 

١- فعالیتهای هوازی :

بیشتر فعالیت جسمانی کودک شما ،باید شامل فعالیتهای هوازی باشد . این فعالیت می تواند ملایم باشد، مانند راه رفتن  ملایم و یا شدید و پرانرژی مانند دویدن  باشد . سعی کنید حداقل هفته ای سه روز فعالیت هوازی سریع و پر انرژی داشته باشند .

 

٢- فعالیتهای مربوط به تقویت عضلات : 

فعالیتهای مربوط به تقویت عضلات ، مانند ژیمناستیک و حرکات شکمی ، باید حداقل هفته ای سه بار در برنامه کودکان شما گنجانده شود . 

 

٣- فعالیتهای مربوط به تقویت استخوانها : 

فعالیتهایی مانند طناب زدن و دویدن ، باید حداقل هفته ای سه بار در برنامه ورزشی فرزندان شما ، گنجانده شود . 

 

چگونه بدانیم فعالیت هوازی کودکمان ، ملایم است یا شدید و پر انرژی ؟ 

 

به دو روش زیر میتوانید شدت فعالیت هوازی کودک خود را ارزیابی کنید : 

١- از عدد صفر تا ده ، صفر به منزله نشستن و به بالاترین حد فعالیت ده تعلق می گیرد ، فعالیت جسمانی ملایم پنج یا شش می گیرد . زمانی که فرزند شما فعالیت جسمانی ملایم انجام می دهد ، ضربان قلب او بالا می رود . و نفس کشیدن او سختتر از حالت نرمال می شود . فعالیت هوازی شدیدتر باعث می شود ضربان قلب او بالاتر از حالت قبل برود و تنفس سختتر از حالت قبل می شود . 

 

٢- راه دیگر این است که ، فعالیت جسمانی کودک خود را با فعالیت جسمانی هم سنهای او مقایسه کنید . هم سن او و یک کودک با تواناییهای متوسط ، معمولاً چقدر فعالیت جسمانی دارد ؟  برای مثال : اگر فرزند شما هر روز با دوستانش پیاده به مدرسه می رود ، فعالیت جسمانی ملایم دارد . اما زمانی که در مدرسه می دود ، فعالیت جسمانی شدید و پرانرژی دارد . 

 

منظور از فعالیت جسمانی مناسب هر سن چیست ؟ 

برخی فعالیتهای جسمانی برای کودکان مناسبتر از بزرگسالان است . برای مثال کودکان به برنامه های بدنسازی مانند ، وزنه زدن ، نیازی ندارند . بدنسازی کودکان معمولاً هنگام بازی ، ژیمناستیک و یا بالا رفتن از درخت ، اتفاق می افتد . هنگامی که کودکان بزگتر می شوند ، باید برنامه بدنسازی داشته باشند . می توانند برنامه های بدنسازی را در کنار فوتبال و بسکتبال دنبال کنند . 

 

منبع: CDC
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید