preloader

10 عادتی که به شما برای کاهش وزن کمک میکنند


10 عادتی که به شما برای کاهش وزن کمک میکنند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11864 اشتراک گذاری :

با دادن تغییرات کوچیکی در عادات های زندگی تان می توانید تغییرات زیادی در وزنتان ایجاد کنید و وزنتان را کنترل کنید. به موازات اینکه این تغییرات کوچک را در شیوه ی زندگی تان ایجاد می کنید خواهید دید که می توانید کالری کمتری دریافت کنید و وزنتان را کاهش دهید.در ادامه به 10 عادتی که با عمل کردن به آنها رویای کاهش وزن به واقعیت تبدیل می شود می پردازیم.

1-عادت های غذا خوردنتان را ارزیابی کنید: اگر از آن دسته آدم هایی هستید که شب ها دیر غذا می خورند یا هنگام پختن غذا به آن ناخنک می زنند یا غذاهای نخورده ی کودکشان را در هر وعده ی غذایی می خورند . حواستان به این رفتارهایتان باشد و آنها را تغییر دهید تا کالری کمتری دریافت کنید.

2-اگر برنامه ی غذایی مشخصی ندارید و به یک برنامه و راه کار برای وعده های غذایی و میان وعده هایتان نیاز دارید یکسری از میان وعده های سالم را شناسایی کنید و آماده کنید و در مواقعی از روز که گرسنه هستید و به دلیل بی برنامگی غذایی نمی دانید چه بخورید از این میان وعده های سالم استفاده کنید.

3-همیشه فقط وقتی شکمتان پر است به خرید بروید:رفتن به سوپرمارکت زمانی که گرسنه هستید یک اشتباه بزرگ است . قبل از خرید یک لیست تهیه کنید و از روی آن خرید کنید تا فقط چیزهایی را که نیاز دارید بخرید.همیشه فقط مواد غذایی سالم را در یخچال و آبدارخانه ی محل کار نگه دارید تا تغذیه ی درست و سالمی داشته باشید.

4-سعی کنید سر ساعت وعده های غذایی تان را بخورید:این کار باعث می شود زیاد از حد در یک وعده ی غذایی غذا نخورید.

رژیم شفاجو

 

5-برای غذا خوردن پشت میز بنشینید و از بشقاب غذا بخورید: خوردن مواد غذایی از داخل بسته شان و به حالت ایستاده بسیار بد است، چراکه در این حالت بیشتر از مقداری که در حالت نشسته غذا می خورید غذا خواهید خورد.

6-غذا را در داخل بشقاب های جداگانه سرو کنید و باقیمانده ی هر بشقاب را به آشپزخانه برگردانید: اگر غذا را در دیس یا کاسه های بزرگ سر سفره بیاورید خود به خود افراد خانه ترغیب می شوند غذای بیشتری بکشند و بخورند و در ضمن حواستان باشد که بعد از پر شدن شکم حدود 20 دقیقه طول می کشد مغزتان فرمان دهد که دیگر سیر شده اید و غذا نخورید.

7-آهسته غذا بخورید، هر لقمه را خوب بجوید و طعم غذا را حس کنید:هنگام غذاخوردن چنگالتان را بین لقمه ها پایین بگذارید و روی میز قرار دهید و با هر وعده ی غذایی میزان زیادی آب بنوشید.

8-بعد از شام دیگر غذایی نخورید:اگر بعد از شام هم گرسنه شدید با یک نوشیدنی بدون کالری یا یک تکه آب نبات جلوی گرسنگی تان را بگیرید . مسواک زدن دندان ها بعد از شام جلوی هوستان را برای غذا خوردن دوباره می گیرد.

9-اگر در طول روز میان وعده می خورید با میان وعده ها هم مثل یک وعده غذایی کوچک رفتار کنید:میان وعده های مقوی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و کمی پروتئین و چربی هستند.

10-روزتان را با خوردن صبحانه آغاز کنید :صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی است . بعد از خواب طولانی شب بدن شما به سوخت برای تنظیم متابولیسم بدن و انرژی برای بقیه ی روز نیاز دارد.

 

رژیم شفاجو

چگونه لاغر شویم؟

چگونه با یک شیوه درست لاغر شویم؟

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید