preloader

بهترین توصیه های غذایی برای داشتن یک رژیم خوب (قسمت دوم)


بهترین توصیه های غذایی برای داشتن یک رژیم خوب (قسمت دوم)
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11756 اشتراک گذاری :

13-وزنتان را به طور آهسته پایین بیاورید:

اگر در حال کاهش وزن هستید ولی سرعت کاهش وزنتان پایین است ناامید نشوید . کاهش وزن هم مثل اضافه کردن وزن به زمان نیاز دارد. متخصصان توصیه می کنند که برای خودتان برنامه ریزی کنید که در هفته 1 یا 2 پوند وزن کم کنید.اگر انتظارتان از کاهش وزن خیلی بالا باشد و سریع وزن کم نکنید زود ناامید می شوید و رژیم تان را قطع می کنید. یادتان باشد که اگر تنها 5-10 درصد وزنتان را هم کاهش دهید از مزایای کاهش وزن روی سلانتی تان بهره مند می شوید.

14-هفته ای یکبار خودتان را وزن کنید:

افرادی که به طور منظم خودشان را وزن می کنند در کاهش وزن موفق تر هستند. با این حال اغلب متخصصان توصیه می کنند که تنها یکبار در هفته خودتان را وزن کنید چون به طور روزانه وزنتان تغییر می کند .در هنگام اندازه گیری وزنتان حواستان باشد که در هر هفته در یک روز خاص و در یک ساعت خاص و روی یک ترازو و با لباس یکسان خودتان را وزن کنید.

15-به اندازه ی کافی بخوابید:

اگر خوابتان به اندازه ی کافی نباشد بدنتان هورمون گرسنگی (قرلین) را زیاد از حد و هورمونی که به شما می گوید سیر هستید (هورمون لپتین) را کمتر ترشح می کند. داشتن خواب کافی باعث می شود احساس سیری کنید و وقت کافی برای خوردن خوراکی های مضر نداشته باشید.

16-اندازه های سهم غذایی را یاد بگیرید:

معمولا وقتی به رستوران می رویم غذای مخصوص بزرگسالان را سفارش می دهیم و در خانه هم به همان اندازه غذا می خوریم.برای اینکه مطمئن شویم در رژیم غذایی مان به اندازه ی درست غذا خورده ایم از ترازوی آشپزخانه استفاده کنید و وعده های غذایی تان را با فنجان برای یکی دو هفته اندازه بگیرید. برای خوردن سهم غذایی کمتر از بشقاب ها و لیوان های کوچکتر استفاده کنید . اگر به رستوران می روید هر وعده ی غذایی تان را نصف کنید و نصف آن را به خانه بیاورید . خوراکی ها را به جای اینکه مستقیما از ظرفشان بخورید آنها را در یک ظرف دیگر بریزید و اندازه بگیرید.

17-میوه ها و سبزیجات را بیشتر مصرف کنید:

بهترین رژیم رژیمی است که در ان غذای بیشتری بخورید. اگر میوه ها و سبزیجات زیادی بخورید زیاد احساس گرسنگی نمی کنید چراکه این مواد غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر و آب هستند و باعث می شوند شما احساس پر بودن کنید.اگر میان وعده هایتان را هم میوه ها و سبزیجات انتخاب کنید خیلی بهتر است.

19-آدامس های بدون قند بجوید:

به جای خریدن یک خوراکی پرچرب یک آدامس بدن قند بخرید.جویدن انواع خاصی از آدامس ها نفس را تازه می کند و باعث کنترل احساس گرسنگی و کنترل هوس شما برای خوردن میان وعده ها می شود و به کاهش وزنتان هم کمک می کند.(حواستان باشد که سوربیتول که نوعی الکل قند دار است که در آدامس های کم کالری استفاده می شود اگر زیاد استفاده شود در برخی افراد خاصیت ملین دارد) با اینکه آدامس جویدن باعث می شود کمتر بخورید این دلیل نمی شود که رژیم غذایی تان را رعایت نکنید. یک رژیم غذایی خوب و ورزش کردن هنوز نیاز است.

20-هرچه را می خورید یادداشت کنید:

با یک کاغذ و خودکار می توانید روند کاهش وزنتان را بهبود ببخشید . تحقیقات نشان داده است که نوشتن چیزهایی که می خورید و می اشامید باعث می شود از میزان غذایی که می خورید و زمانی که غذا می خورید آگاه شوید و کالری کمتری مصرف کنید . در یک تحقیق محققان دریافتند که افرادی که 6 روز در هفته خوراکی های خود را می نویسند 2 برابر آنهایی که فقط یک روز در هفته خوراکی های خود را یادداشت می کنند وزن کم می کنند.

21-موفقیت خود را جشن بگیرید(اما نه با غذا خوردن!)

اگر این ماه 5 پوند وزن کم کردید و هرروز پیاده روی کردید جشن بگیرید. به خودتان جایزه دهید چراکه این جایزه باعث می شود تشویق شوید و بیشتر وزن کم کنید. بنابراین به خاطر دستاوردتان شاد باشید.یک سی دی فیلم بخرید و موفقیت خود را جشن بگیرید ولی حواستان باشد که با خوردن بستنی و پیتزا جشن نگیرید.

22-از دوستان و خانواده تان کمک بگیرید:

کمک گرفتن از دیگران باعث می شود به اهداف کاهش وزنتان برسید.بنابراین به خانواده و دوستانتان در مورد تلاش هایتان بگویید تا به سبک زندگی سالمی برسید.آنها هم ممکن است در ورزش کردن –رعایت رژیم غذایی و کاهش وزن به شما بپیوندند. زمان هایی هم که تسلیم می شوید آنها به شما کمک می کنند و امیدتان را به شما برمی گردانند و کار را برای شما راحت تر می کنند.

رژیم لاغری شفاجو

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید