preloader

چگونه عادت به شیرینی و شکر را ترک کنیم؟


چگونه عادت به شیرینی و  شکر  را ترک کنیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11183 اشتراک گذاری :

یکی از رایج ترین شکایات افراد این است که آنها نمی توانند میل به مصرف مواد غذایی شیرین را در خود کنترل کنند. گرچه بسیاری از ما همیشه می خواهیم میزان مصرف قند مان را کاهش دهیم، اما غلبه بر هوس شیرینی واقعا سخت است.

کارشناسان علم تغذیه از برخورد با افرادی که میل زیادی به مصرف مواد قندی داشتند به یک استراتژی برای کاهش این میل و به تدریج کاهش قند اضافه از وعده های غذایی و میان وعده ها رسیدند، هشدار اول اینکه باید بدانید  این کار آسان نیست !اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید متوجه خواهید شد که چقدر ممکن است از کالری های مصرفی تان را کم کنید.

 

راهنمای گام به گام شما در اینجا است:

1-خداحافظی با نوشیدنی های شیرین

به طور مثال انواع نوشیدنی های شیرین حدود نیمی از شکر اضافه شده را در رژیم غذایی معمول آمریکایی ها تشکیل می دهد. بنابراین اگر روز شما با نوشابه هایی مثل  چای، قهوه و نوشابه شیرین پر میشود، این اولین کار  برای کاهش کالری است. نوشیدن نوشابه های مورد علاقه شما کار را سخت می کند، اما بسیاری از مردم متوجه می شوند که نگه داشتن تناسب اندام  بدون مصرف شیرینی می تواند خیلی زود محقق شود.

شما می توانید به جای مصرف نوشابه های شیرین (از جمله شیرین شده با  قند مصنوعی) از  آب های طعم دار یا آب شیرین بدون کالری استفاده کنید برای عطر و طعم آن می توانید برش های میوه یا لیمو به آب بیفزایید .اگر شما باید چای یا قهوه تان را حتما شیرین کنید، مقدار شکری را که هر هفته مصرف می کنید به نصف کاهش دهید، تا زمانی که به میزان یک قاشق چای خوری یا کمتر در هر نوشیدنی برسد.


2- جایگزین کردن شکر

شاید شما با این تفکر که قند های مصنوعی بدون کالری هستند به جای مصرف شکر آن ها را جایگزین کنید؛ عجله نکنید! تحقیقات نشان می دهد که جایگزین های شکر ممکن است به کاهش وزن کمک نکنند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی، دقیقا به این دلیل که شیرین هستند(حتی شیرین تر از شکر معمولی)، ممکن است حتی میل به قند و وابستگی به آن را افزایش دهند. پس بشقاب خود را با جایگزین های دیگر قندی پر کنید.

 

3-فکر شده غذا بخورید

هنگامی که هوس شیرینی یا شکلات می کنید، لحظه ای احساسات خود را "بررسی" کنید. آیا واقعا گرسنه هستید؟ ببینید استرس یا هر آنچه که واقعا در پشت میل شماست چیست؟ می توانید به تدریج آن را کنترل کنید. گاهی اوقات یک استراحت ​​از کار، یک پیاده روی کوتاه و یا یک چت با یک دوست می تواند نیاز به شیرینی را خنثی کند.

 وقتی غذا می خورید، این کار را بدون حواس پرتی انجام دهید .ما با تمرکز هنگام غذا خوردن (یعنی به تلویزیون، کامپیوتر یا تلفن توجه نکنیم )، می توانیم میل و اشتهای  واقعی خود  لذت از مصرف غذا را متوجه شویم.

 

4- زمانی که خرید میکنید میزان قند آن را بخوانید

همیشه لیست مقادیر غذایی مواد بسته بندی شده و نوشیدنی ها را بخوانید .اگر میزان قند روی برچسب بیش از 8 گرم باشد، یعنی قند به طور مستقیم به مواد تشکیل دهنده اضافه شده و اگر شما یک نوع قند اضافه شده را در آنجا مشاهده می کنید، محصول را در قفسه قرار دهید!

 اگر قند موجود در فهرست مواد غذایی محصول وجود نداشته باشد، این بدان معنی است که غذا یا نوشیدنی حاوی قندهای طبیعی است؛ در اینجا ما می توانیم درباره مصرف  آنها نگران نباشیم چون بدن ما آنها را از قند های  اضافه شده جدا می کند.

نشانه های مشترک از مقادیر افزوده شده ی شکر در فهرست مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی شامل ساکارز، دکستروز، سوربیتول، مانیتول، عسل، آگوا، دکسترین، مالتودکسترین، شربت ذرت فروکتوز بالا و هر شربت دیگری می شود. برای اکثر این  موارد، پسوند "-ose" یا "-ols" وجود دارد که به معنای وجود شکر است .ساکرالوز قند جایگزین شکر است.

 

5-طبیعی مصرف کنید

اگر فکر می کنید که زندگی بدون شکر اضافه، شیرینی اش را از دست خواهد داد، نباید نگران باشید. قند های طبیعی موجود در میوه های تازه و خشک، ماست ساده، دانه ها و حتی سبزیجات بو داده هنوز در لیست غذایی شما هستند و به این دلیل است که این غذاها (برخلاف آب نبات و سایر نوشیدنی ها) حاوی مواد مغذی مهم مانند پروتئین، ویتامین D، کلسیم، ویتامین A، ویتامین C و فیبر هستند نمی توانید  هر یک از این مواد مغذی را در آب نبات، کوکی ها و نوشیدنی ها پیدا کنید. علاوه بر این، فیبر و پروتئین برای هضم بیشتر زمان می برند، که موجب افزایش ناگهانی قند خون نمی شود. آنها همچنین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. همانطور که شکر را  از برنامه غذایی تان حذف می کنید  مطمئن شوید که میوه ها، سبزیجات و ماست ساده را به رژیم خود اضافه می کنید.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید