preloader

نکاتی برای بیماران مبتلا به ام اس برای اینکه زیباتر به نظر برسند و احساس بهتری داشته باشند


نکاتی برای بیماران مبتلا به ام اس برای اینکه زیباتر به نظر برسند و احساس بهتری داشته باشند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10807 اشتراک گذاری :

1-به پوستتان رسیدگی کنید:

روزانه زمانی را برای مالیدن لوسیون به بدنتان مخصوصا پاها و دست ها اختصاص دهید. لازم نیست از لوسیون های گران قیمت استفاده کنید . در داروخانه ها کرم های مرطوب کننده ی ارزان هم وجود دارند.برای اینکه احساس بهتری داشته باشید و شاداب باشید ماساژ را امتحان کنید.ماساژ علاوه بر اینکه باعث ریلکس شدن عضلاتتان می شود به گردش خون در بدن هم کمک می کند . مطالعات نشان داده است که ماساژ در بیماران مبتلا به ام اس با عث تقویت روحیه و افزایش عزت نفس و خودباوری آنها می شود.

3-ناخن هایتان را مانیکور و پدیکور کنید:

یک مانیکور و پدیکور خوب باعث می شود که احساس خاص بودن داشته باشید و آراسته باشید.ولی حواستان باشد که به سالن های قابل اعتماد بروید و از مدیر سالن بخواهید که مدارک و گواهینامه های خود را به شما نشان دهند و اطمینان حاصل کنید که وسایلشان تمیز هستند. اجازه ندهید که کوتیکول ناخن هایتان را کوتاه کنند و روی قسمت سفت کف پا را با تیغ اصلاح نکنند.چراکه امکان عفونت وجود دارد. به دلیل بیماری تان باید مراقب آب داغ هم باشید.

4-مدل موهایتان را عوض کنید:

یک مدل موی جدید را امتحان کنید.اگر دست ها و انگشتانتان قدرت کافی برای درست کردن موهایتان ندارند. از سشوار استفاده کنید یا یک مدل موی راحت را انتخاب کنید.از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را به شکلی که می خواهید کوتاه کند و سپس خودتان با استفاده از محصولاتی مثل موس به موهایتان حالت دهید.

5-لباس های شیک بپوشید:

خانم ها: لباس های زیبا بپوشید و انواعی از لباس ها را انتخاب کنید که به شما احساس خوبی می دهند . اگر بیماری ام اس باعث مشکلاتی در دستانتان شده است پوشیدن لباس های که زیپ یا گیره های فلزی یا دکمه دارند برایتان سخت خواهد بود به دنبال لباس هایی که مدل پولیور هستند و تاپ ها و سویشرت های نرم و پارچه ای باشید.

لازمن نیست پول زیادی را صرف خرید لباس کنید . پوشیدن یک پولیور مشکی با یک شال گلدار با وسایل زینتی منسب باعث می شود آراسته و متفاوت در مهمانی ها به نظر برسید.

آقایان:یکی از برزگترین مشکلات آقایانی که به ام اس مبتلا هستند پوشیدن کت و شلوار و کراوات است. پوشیدن یک پیراهن مردانه و یک ژاکت روی آن هم این روزها مد است و می توانید به این صورت لباس بپوشید.اگر می خواهید حتما از کراوات استفاده کنید نوع دکمه ای آن راتهیه کنید یا از کراوات هایی که از قبل گره زده شده اند استفاده کنیدو فقط کافی است آنها را دور گردنتان بندازید و سفت کنید.

6-طوری لباس بپوشید تا خوش اندام به نظر برسید:

پوشیدن لباس هایی که خوب دوخته شده اند باعث می شود خوش تیپ تر به نظر برسید بنابر این لباس هایی را بپوشید که شما را خوش فرم تر نشان می دهند.سعی کنید لباس هایتان زیپ و دکمه نداشته باشد تا پوشیدن آنها راحت تر باشد مثلا از چسب های پارچه ای روی پیراهن ها استفاده کنید.از یکی از دوستانتان که خیاطی بلد است یاخیاطی تعمیر لباس در این زمینه می توانید کمک بگیرید.

7-توجه بقیه را جلب کنید:

با پوشیدن شال های رنگی توجه بقیه را به خودتان جلب کنید . با استفاده از گیره هایی زیبا می توانید این شال ها را دور گردنتان ببندید . دست بند ها و گردن بند هایی را بخرید که گیره ی آهنربایی دارند تا استفاده از آنها راحت تر باشد.

8-کفش های پاشنه کوتاه بپوشید:

کفش های پاشنه بلند اصلا مناسب خانم های مبتلا به ام اس نیستند. امروزه کفش های پاشنه کوتاه متنوعی در بازار موجود است که می توانید آنها را بخرید . می توانید کفش های پاشنه بلند مورد علاقه تان را به کفاشی دهید تا پاشنه ی آنها را کوتاهتر کند یا به آن بند بزنند یا لیزی کف آن را از بین ببرند.

9-فضایی را در منزل به عنوان آرایشگاه خود اختصاص دهید:

در جایی از منزلتان مثل حمام یا اتاق خواب تمام وسایل آرایش و اصلاح مورد نیاز خود را قرار دهید . جایی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی بنشینید و فضایی هم برای قرار دادن وسایلتان باشد.در آنجا یک آینه آویزان کنید تا مجبور نباشید در هنگام آرایش و اصلاح آینه را در دستتان نگه دارید. برای اصلاح موهایتان هم استفاده از یک موکن برقی راحت تر خواهد بود.

10-معجزه ی استفاده از لوازم آرایش:

با استفاده از محصولات آرایشی مناسب بدون تقریبا هیچ زحمتی زیباتر به نظر خواهید رسید.بهتر است از محصولات آرایشی ای استفاده کنید که 2 کار را همزمان انجام می دهند مثلا مرطوب کننده ها و ضد آفتاب های کرم پودری.استفاده از خط چشم هایی که به تراشیدن نیازی ندارند هم راحت خواهد بود . با استفاده از انگشتانتان یا یک اسفنج به راحتی می توانید کرم پودر یا رژ گونه را روی پوستتان بمالید.

 

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید