preloader

صبحانه هایی آسان با میزان فیبر بالا:


صبحانه هایی آسان با میزان فیبر بالا:
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12416 اشتراک گذاری :

آیا شما به مقدار بیشتری فیبر در رژیم غذایی تان نیاز دارید؟ وعده صیحانه می تواند بهترین زمان برای دریافت آن باشد یک وعده ی صبحانه ی کامل و سرشار از فیبر می تواند در طول روز شما را سیر نگه دارد تا تنها به یک وعده در پایان روز نیاز باشد .

روز خود را با یکی از این گزینه های خوشمزه پیشنهادی شروع کنید:
ماست میوه ای (دسر های یخ زده مرکب از ماست، سرشیر و تخم مرغ پخته وشربت و مواد دیگر)
مکمل های غنی از پروتئین، ماست یونانی با میوه های سرشار از فیبر، آجیل و غلات می تواند به اندازه یک وعده غذایی کامل رضایت بخش باشد. انواع توت ها، بادام، دسر یخ زده مرکب، سرشیر و تخم مرغ پخته وشربت همراه غلاتی مانند گندم و سبوس یک وعده ی کامل است وشما می توانید آن را با میوه های خرد شده مثل موز، انبه، گلابی و و یا  زردآلو خشک و انجیر به جای میوه های تازه استفاده کنید.

بلغور جو دلچسب
یک فنجان از آن دارای 4 گرم فیبر است و اگر شما آن را با شیر میل کنید یک وعده  سرشار از پروتئین بالا خواهید داشت . همینطور می توانید آن را به همراه میوه های تازه، یخ زده و خشک شده و یا با کمی آجیل خرد شده میل کنید که جایگزین مناسبی برای صبحانه گرم است.

ساندویچ معطر
کره بادام زمینی فقط برای ناهار نیست، این صبحانه به علت فیبر و پروتئین بالا ی خود گزینه ی مناسبی برای سیر نگه داشتن و جلوگیری از گرسنگی است.
برای افزایش فیبر به غذایتان تنها از گندم کامل یا نان جواستفاده نکنید .اگر می توانید آجیل یا دانه را در نان مصرف کنید ، این روش خوبی است ،می توانید ساندویچ را با  تکه های  موز، سیب، گلابی میل کنید، سعی کنید از بادام یا کره بادام زمینی استفاده کنید و یا اگر شما به آجیل حساسیت دارید، از کره دانه آفتابگردان استفاده کنید.

تخم مرغ
تخم مرغ نیمرو سرشار ازپروتئین می باشد، آنها منبع خوبی از فیبر نیز هستند. شما می توانید با ریختن برخی از سبزیجات خرد شده مانند اسفناج، کلم بروکلی، سیب زمینی، یا آووکادو طعم آن را تغییر دهید و با یک تکه نان کامل تست شده میل کنید.

چیز های خیلی نرم (اسموتی ها)
آیا شما ترجیح می دهید صبحانه خود را در یک جرعه سر بکشید؟! پس بخش اسموتی ها برای شما ست از شیر یا ماست به عنوان پایه در این نوع صبحانه استفاده می شود از ان جا که میوه سرشار از فیبر است، می توانید به آن تکه های موز یا توت تازه یا یخ زده به علاوه نصف فنجان سبزیجات خرد شده بیفزایید ،بله، سبزیجات! اسفناج عطر و طعم را چندان تغییر نمی دهد، و هویج به طور طبیعی شیرین است. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری بذر کتان، و یا کره بادام زمینی برای افزایش مقدار فیبرآن مفید است و میوه ها نیز بدون نیاز به اضافه کردن شکر می توانند به ماست طعم  دلخواه را بدهند این کار می تواند میل به مصرف شیرینی را از بین ببرد.

 

 

صبحانه اسپانیایی
این صبحانه مخصوص افرادی است که طرفدار مصرف غذا های مطبوع و خوشبو در وعده ی صبحانه هستند. این صبحانه شامل غلات زیاد با تخم مرغ، سالسا، لوبیا و سبزیجات است. ترکیب، سبزیجات و سالسا و یک مشت از لوبیاها صرف نظر از نوع آن(سفید سبز چشم بلبلی...) بخشی از فیبر مورد نیاز بدن را  تامین می کند.

غلات با  شیرو میوه (کورن فلکس)
اگر شما به دنبال فیبر بالا در وعده صبحانه هستید روز را با  اضافه کردن غلات با سبوس بالا و تکه های موز یا انواع توت ها و دانه ها و تعداد انگشت شماری از آجیل های خرد شده به شیر آغاز کنید.


پن کیک غلات
در بخش فریزر مغازه ها و یا در اینترنت خمیر های پنکیک با طرز تهیه اش را جستجو کنید و به این ترتیب شما می توانید انواع توت ها و یا میوه قطعه قطعه را به خمیر اضافه کرده و به هم بزنید
در غیر این صورت پنکیک  اماده شده را می توانید از فروشگاه ها  خریداری کرده خود تان به آن به جای شربت  میوه های شیرین اضافه کنید، شما می توانید  کمی دانه کتان اضافه کنید و با این کار میزان فیبر دریافتی تان را افزایش دهید. اگر وقت تهیه صبحانه را ندارید، می توانید از یک تکه نان که روی آن کره بادام زمینی مالیده اید یا ساندویچ  آن که  قابل حمل است  برای پرکردن وعده صبحانه خود استفاده کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید