preloader

رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است برای مغز مفید باشد


رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است برای مغز مفید باشد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 14512 اشتراک گذاری :

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدیترانه‌ای ممکن است برای کاهش خطر زوال عقل مفید باشد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مقادیر بالاتر روغن زیتون، سبزیجات، میوه و ماهی است. رعایت این رژیم غذایی شامل مصرف بیشتر میوه و سبزی و ماهی و مصرف کمتر گوشت و لبنیات می‌شود.

به گزارش هلث دی نیوز پژوهشگران انگلیسی اطلاعات به دست آمده ۱۱ بررسی مشاهده‌ای و یک کار آزمایی کنترل شده تصادفی شده در این مورد را تجزیه و تحلیل کردند. ۹ بررسی نشان داده بود که در افرادی که بیشتر رژیم غذایی مدیترانه‌ای را رعایت می‌کنند، کارکرد مغزی بهتر، میزان افت توانایی‌های ذهنی کمتر و خطر دچار شدن به آلزایمر پایین‌تر است.

البته این بررسی نتوانست تأثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر «نقصان شناختی خفیف» (مرحله بینابینی میان کارکرد سالم ذهنی و زوال عقل) در سنین بالا را ثابت کند.

بررسی‌های زیادی رابطه میان رژیم غذایی مدیترانه‌ای و خطر پایین‌تر بیماری‌های مربوط به سن مانند زوال عقل (دمانس) را نشان داده‌اند، اما پژوهشگران انگلیسی در دانشگاه اکس‌تر برای اولین بار بازبینی سیستماتیکی بر روی این بررسی‌ها انجام دادند.

گرچه این بررسی جدید رابطه میان رژیم غذایی مدیترانه‌ای و سلامت مغز را نشان می‌دهد، رابطه سببی مین این دو را ثابت نمی‌کند. این پژوهشگران می‌گویند لازم است پژوهش‌های بیشتری برای روشن شدن رابطه میان رژیم غذایی و «نقصان خفیف شناختی» و نیز زوال عقل ناشی از سکته مغزی به عمل آید.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید