preloader

روشی ساده اگر می خواهید هنگام پیاده روی کالری بیشتری بسوزانید!


روشی ساده اگر می خواهید هنگام پیاده روی کالری بیشتری بسوزانید!
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11136 اشتراک گذاری :


توقف و شروع مجدد! طبق مطالعات صورت گرفته اخیر، داشتن سرعت های متفاوت در هنگام پیاده روی می تواند انرژی بیشتری صرف کند.
پیاده روی یک راه عالی برای سوزاندن کالری اضافی است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است حتی بیشتر بتوانید کالری بسوزانید اگرسرعت شما متفاوت باشد. سرعت خود را هنگام پیاده روی متفاوت کنید.

تحقیقات جدید، از دانشگاه ایالتی اوهایو، نشان داده است که تغییر سرعت در فعالیت در مقایسه با اینکه بخواهیم یک سرعت ثابت را حفظ کنیم می تواند تا 20 درصد کالری بیشتری بسوزاند.
بسیاری از تحقیقات انجام شده در گذشته تاکید بر راه رفتن با سرعت ثابت داشته است. این مطالعات یک قطعه گم شده دارند، یکی از اساتید در این باره اشاره می کند :

اندازه گیری نرخ سوخت و ساز بدن از تغییر سرعت بسیار مهم است، چرا که مردم در زندگی واقعی خود برروی تردمیل نیستند و با سرعت ثابت حرکت نمی کنند، با تغییر سرعت می توانید کالری مصرفی قابل ملاحظه ای را افزایش دهید.

ممکن است افراد در حال محاسبه ی مقدار کالری های مصرفی خود در طول روز باشند بر طبق مطالعات اخیر نتایج بدست آمده از این افراد نشان داده است که شروع کردن و توقف فعالیت و دوباره شروع کردن ممکن است تا 8 درصد انرژی بیشتری ازانرژی مورد استفاده در طول پیاده روی روزانه عادی بسوزاند. این کالری اضافی اغلب در برآورد کالری محاسبه نمی شود.

نویسنده ی این مطالعه می افزاید که راه رفتن در یک سرعت انرژی می سوزاند، اما زمانی که شما در حال تغییر سرعت خود هستید، مثل این است که شما در حال فشار دادن پدال گاز هستید، پس تغییرانرژی جنبشی فرد نیاز به کار گرفتن بیشتر پاها دارد که این روند قطعا انرژی بیشتر می سوزاند.

در این مطالعه، محققانی که نرخ سوخت و ساز بدن را محاسبه می کنند، با استفاده ازاندازه گیری مقدار کالری مصرفی افراد، زمانی که آنها سرعت راه رفتن خود را تغییر می دهند به نتایج جالبی دست یافتند. به منظور انجام این کار آنها از داوطلبان خواستند تا سرعت خود را در حال راه رفتن بر روی تردمیل تغییر دهند درحالی که تردمیل در یک سرعت ثابت باقی ماند، شرکت کنندگان گام های خود را در برحه ای از زمان سریع تر می کردند و مجددا به سرعت قبل باز می گشتند.

این مطالعه همچنین نشان داد که مردم در زمانی که در حال طی کردن مسافت های کوتاه اند تمایل به راه رفتن آهسته تر دارند و سرعت خود را در صورت راه رفتن در مسافت های دورتر افزایش می دهند. به گفته این پژوهشگران این نتایج می تواند اطلاعات مفیدی را برای درمانگر های فیزیکی و فیزیوتراپ ها داشته باشد، برای اینکه بیماران شان پیشرفت بهتری در یک زمان معین بر اساس مسافتی که راه می روند داشته باشند.

آنچه محققان در تلاش برای اثبات آن هستند آن چیزیست که راه رفتن را مهم می سازد و آن سرعت های متفاوت در فواصل مختلف است که در برخی افراد اندازه گیری شده است. آنچه که از این نتایج حاصل شده نشاندهنده این است که سرعت در طول راه رفتن به طور مرتب افزایش می یابد.

به گفته محققان: اگر شما می خواهید کالری بیشتری بسوزانید، از مسیر های غیر طبیعی راه بروید! فقط کارهای عجیب و غریب انجام دهید، با یک کوله پشتی پیاده روی کنید و یا به پاهای خود وزنه ببندید و راه بروید، در یک منحنی راه بروید نه روی یک خط مستقیم و سرعت خود را مرتبا کم و زیاد کنید.

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید