preloader

نشستن به مدت طولانی آنقدر هم بد نیست که فکر می کرده اید؟


نشستن به مدت طولانی آنقدر هم بد نیست که فکر می کرده اید؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10750 اشتراک گذاری :

تحقیقات جدید این ایده را که نشستن برای مدت طولانی خطر مرگ را افزایش می دهد را به چالش می کشد، حتی برای افرادی که سالم هستند.

 یک مطالعه از دانشگاه اکستر انگلستان بر روی 3720 مرد و 1412 زن که بیماری قلبی نداشتند مورد بررسی قرار گرفت و این طولانی ترین قسمت بررسی سلامت بود .

شرکت کنندگان اطلاعاتی در مورد مدت نشستن در حالی که آن ها در محل کارشان بودند، در وقت فراغت، یا وقتی که آن ها در حال تماشای تلویزیون بودند را در طول هرهفته در اواخر سال 1990 فراهم کردند.آنها پس از آن به مدت 16 سال موضوع را دنبال کردند تا ببینند چه اتفاقی افتاده است.

محققان شواهدی پیدا نکردند که نشستن، چه در خانه یا محل کار به افزایش خطر مرگ گره خورده باشد.

این تحقیق در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد.

چاقی، دیابت و سلامت قلب

مطالعات قبلی نشان میدهد که نشستن بیش از حد با اضافه وزن و چاقی و دیابت نوع 2 وبعضی از انواع سرطان و مرگ زود رس مرتبط است.

تصور می شود که نشستن طولانی مدت به منظور کاهش سرعت سوخت و ساز بدن است که توانایی بدن را برای کنترل قند خون و فشار خون و شکستن چربی ، بدن را تحت تأثیر قرار میدهد.

محقق ملوین هیلسدن از دانشگاه اکسترمی گوید:  مطالعات ما تفکر فعلی درباره خطرات سلامتی نشستن است و نشان می دهد که مشکل، نهفته نبودن جنبش وزمان بیش ازحدی است که صرف نشستن شده است.

محقق ریچارد پالسفورد می گوید:تشویق مردم به فعال تر بودن باید به یک اولویت بهداشت عمومی تبدیل شود.

پرستارارشد قلب درمرکز قلب انگلیس امیلی ریو می گوید: تحقیقات بیشتردر مورد رفتار غیر فعال و تأثیر آن بر روی سلامت است.

او می گوید: ما میدانیم که کم کردن زمان نشستن می تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد و ما می خواهیم مردم را به فعال بودن و حفظ تحرکشان تشویق کنیم.

اگر شما در حال تماشای تلویزیون هستید(در زمان پخش تبلیغات) برای درست کردن یک فنجان چای و جلوگیری از زیاد نشستن برخیزید و یا اگر در حین کار در اداره هستید به جای فرستادن ایمیل از شانس تان برای رفتن پیش همکارتان استفاده کنید.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: webmad
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید