preloader

زنان در مراقبت های پس از حمله قلبی ممکن است ضعیف تر باشند


زنان در مراقبت های پس از حمله قلبی ممکن است ضعیف تر باشند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11239 اشتراک گذاری :

زنان کمتر از مردان به درمانهای توصیه شده پس از حمله قلبی پاسخ می دهند که این مسئله می تواند شکاف جنسیتی بزرگی را در بقای طولانی مدت نوع بشر ایجاد کند.

با نگاهی به اسناد نزدیک به 50000 بیمار در یک بیمارستان  که مورد مطالعه  قرار گرفته شد می توان دریافت، از بیمارانی که برای حمله قلبی در بیمارستان بستری شدند، زنان، حدود 8 درصد کمتر، مراقبت مطلوب پس از مرخص شدن را دریافت کرده اند.

مراقبت مطلوب بدان معنی است که  برای بیماران  نسخه ای برای درمان های استاندارد و مناسب پس از ترخیص ارسال می شود. با توجه به دستورالعمل پس از حمله قلبی، که می تواند مشاوره برای ترک سیگار، ارجاع به یک برنامه نوتوانی قلبی و نسخه های دارویی که می تواند شامل مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین، یک استاتین کاهش دهنده کلسترول و داروهای فشار خون و مهار کننده های ACE  باشد.

این یافته که، مردان به احتمال زیاد درمان های توصیه شده پس از حمله قلبی را بیشتر دریافت میکنند یافته ی جدیدی است.در مطالعات دیگری نیز همان الگویی پیدا شد که اشاره کردیم.

اما آنچه در اینجا کلیدی است ، این است که با مراقبت "بهینه " پس از حمله قلبی بتوان شکاف جنسیتی بوجود آمده در بقای طولانی مدت بیماران مبتلا به حمله قلبی را از میان برداشت. هنگامی که زنان درمان مطلوب را دریافت می کنند، آنها به احتمال زیاد سه سال بیشتر عمر می کنند.

هنگامی که سطح درمان از متوسط پایین تر بود ، زنان تا 3 سال بعد آن در معرض خطر مرگ بالاتری در مقایسه با مردان قرار گرفتند (حدود 23 درصد بالاتر) این یافته ی بسیار مفیدی برای  پزشکان است که می توانند با توصیه های پزشکی و مراقبت های بهتر پس از حمله قلبی در زنان از شکاف مرگ و میر میان دو جنس بکاهند.

این یافته باعث می شود تا بیماران نیز با اطمینان بیشتری با دکترهایشان همکاری کنند هنگامی که زنان مشاهده می کنند پزشک بعد از ترخیص نیز از آنها مراقبت میکند نباید از مطرح کردن مشکلشان خجالت بکشند و باید با آن ها  در مورد درمان های تجویز شده همکاری و مشورت کنند.

مصرف داروهایی مانند آسپرین، استاتین ها و مسدود کننده های بتا برای همه مناسب نیست. اما این مسئله باعث نمی شود تا زنان از دریافت درمان بهینه بازبمانند. در مطالعه ای که بین 49300 بیمار قلبی در یکی از بیمارستان های آمریکا صورت گرفت 366 نفر در طول 3 سال بعد از ترخیص به علت سطح پایین مراقبت های پزشکی فوت کردند که نرخ آن در میان زنان بیشتر از مردان بود .هنوز مشخص نیست که چرا مردان کمتر از زنان در معرض این خطر قرار می گیرند اما به هر دلیل که باشد، این الگو نیاز به تغییر و بازنگری دارد.

ما در مورد ، مداخلات گران و تجملاتی صحبت نمیکنیم بلکه منظور ، درمان های ساده و کم هزینه، مانند مصرف روزانه آسپیرین  است که می تواند شکاف جنسیتی در میزان مرگ و میر پس از حمله قلبی را کاهش دهد.

زمانی که زنان در این مطالعه  تحت درمان بهینه قرار گرفتند این شکاف کم شد و این یک یافته ی انکار ناپذیر است.هنگامی که تمام بیماران از مراقبت بهینه  پس از درمان برخوردار شدند حتی شکاف نژادی نیز از میان برداشته شد.  میزان مرگ و میر بیماران سیاه پوست طی سه سال 36 درصد بالاتر از سفید پوستان بود، اما  این کیفیت مراقبت بود که شکاف نژادی را توضیح می داد.

این بدان معناست که محققان هنوز هم نیاز به کشف دلایل بیشتری دارند.  تمام بیماران قلبی باید بهترین مراقبت ممکن را دریافت کنند تا بر اساس این یافته ها، بتوانند اختلاف نژاد و جنسیت را در بقای طولانی مدت انسان ها پاک کنید.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

shfajoo-diet-banner

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید