preloader

غذا های مفید برای پوستی انعطاف پذیر و سالم


غذا های مفید برای پوستی انعطاف پذیر و سالم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12036 اشتراک گذاری :

آب و مزایای آن برای پوست شما

نوشیدن آب آشامیدنی, یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید برای حفظ پوست انجام دهید. این کار پوست شما را مرطوب  نگه می دارد و مانع از ایجاد خطوط و چین و چروک قابل توجه می شود. همچنین کمک می کند سلول های شما از سموم خلاص شده و بتوانند از مواد مغذی استفاده کنند این کار به  جریان خون کمک می کند و پوست را درخشان نگه دارد. مشاوران پوست نوشیدن 8 لیوان آب در روز را توصیه می کنند اما شما ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشید. آب موجود در میوه ها، سبزیجات، آب میوه، شیر وغذاها نیز جزو این مقدار آب به حساب می آید.

 

سلنیوم برای پوست شما

این ماده معدنی ممکن است به محافظت  سلول های پوست شما از رادیکال های آزاد کمک کند. رادیکال های آزاد باعث بروز علائم پیری مانند چین و چروک و خشکی پوست، آسیب بافت و احتمالا برخی از بیماری ها می شود. سلنیوم همچنین ممکن است به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند. شما می توانید آن را از آجیل ، قارچ ، میگو، گوشت بره و ماهی ، ماهی تن و  قزل آلا دریافت کنید. گوشت گاو پخته شده، بوقلمون ، صدف، ماهی ساردین، خرچنگ، ماکارونی و سبوس گندم نیز سلنیوم دارند.

 

آنتی اکسیدان برای داشتن سلول های سالم

آنتی اکسیدان ها برای کاهش و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوستی  مهم هستند. شما می توانید آنها را در انواع مواد غذایی،به ویژه میوه و سبزیجات رنگی مانند انواع توت ها، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی، فلفل و لوبیا پیدا کنید.

 

مبارزه با رادیکال های آزاد با( CoQ10 ) کو آنزیم کیو 10

بدن شما نیاز به یک آنتی اکسیدان کلیدی به نام کوآنزیم10 دارد که هرچه مسن تر می شوید مقدار آن در بدن شما کمتر می شود. این آنتی اکسیدان در ساخت انرژی و کمک به کار سلول های شما دخالت دارد  شما می توانید CoQ10 را در ماهی ها مثل سالمون و تن، مرغ، گوشت ها ، و غلات سبوس دار پیدا کنید. اگر از یک محصول پوستی که CoQ10دارد استفاده کنید ممکن است  پوست شما نرم شده و چین و چروک و نشانه های دیگر از پیری دیرتر ظاهر شود.

 

ویتامین A برای ترمیم پوست

هیچ کس نمی خواهد پوست  خشک و پوسته پوسته ای داشته باشد  پس با خوردن یک پرتقال، هویج و یا برشی از طالبی می توانید ویتامین A لازم رادریافت کنید همچنین می توانید آن را در سبزیجات برگ دار، تخم مرغ و لبنیات کم چرب پیدا کنید. هنگام استفاده از یک محصول پوستی با ویتامین A ممکن است  چین و چروک و لکه های قهوه ای پوست بهتر شوند  آن دسته از محصولاتی که، رتینوئید دارند در نسخه های  رایج برای درمان آکنه و دیگر بیماری های پوستی کاربرد دارند.

 

ویتامین C قدرتمند تر از نور خورشید

ویتامین C می تواند ازپوست شما. در برابر نور خورشید محافظت کند  همچنین در خنثی سازی آسیب های نور خورشید به کلاژن و الاستین پوست  کمک می کند .ویتامین C از فلفل دلمه ای قرمز، مرکبات، پاپایا، کیوی، کلم بروکلی، سبزی، و کلم بروکسل بدست می آید.

 

ویتامین Eتقویت کننده بهداشت پوست

آنتی اکسیدان دیگری که ممکن است سبب کاهش آسیب آفتاب و التهاب  پوست شود، ویتامین E است؛ که می توانید آن را از روغن های گیاهی، آجیل، دانه ها، روغن زیتون، اسفناج، مارچوبه، زیتون، و سبزیجات برگدار دریافت کنید.

 

چربی های خوبی و سالم

امگا 3 و امگا 6 چربی های خوبی هستند  که کمک می کنند  تا روغن های طبیعی پوست شما حفظ شده  و مانع از به وجود آمدن خشکی و لکه های پوستی شود. اسیدهای چرب ضروری کمک  می کند تا پوست ترک نخورد و نرم و صاف و جوان بماند شما می توانید آنها را از زیتون و کانولا، گردو و ماهی های آب سرد مانند ماهی آزاد، ساردین دریافت کنید.

 

روغن های خوب برای پوست های خوب

برخی از روغن ها بیش از اسیدهای چرب ضروری اند مثل روغن زیتون با کیفیت بالا. آنها ممکن است مواد مغذی بیشتری که برای پوست شما خوب است داشته باشند. این روغن همچنین ممکن است چربی پوست شما را نگه داشته و به دنبال آن کمک به احساس سالم بودن پوست کند.

 

منبع آنتی اکسیدان در یک فنجان

چای سبز ممکن است نزدیکترین چیز به یک معجون جادویی مفید برای پوست شما باشد.این ماده کمک می کند تا التهاب متوقف شده و آسیب  کمتری بهDNA سلول وارد شود و حتی می تواند از آفتاب سوختگی  پوست شما جلوگیری کند. شما می توانید چای سبزرا در بسیاری از لوازم آرایشی پیدا کنید، اما چه بهتر که آنرا مستقیم بنوشید!

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید