preloader

6 ماده غذایی سالم که در این فصل می تواند خلق و خوی شما را بهتر و استرس تان را کم کند


6  ماده غذایی سالم که در این فصل می تواند خلق و خوی شما را بهتر و استرس تان را کم کند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11130 اشتراک گذاری :

خوشبختانه، لازم نیست که شما مدام به قفسه دارو هایتان رجوع کنید و به جای آن بهتر است در یخچال را باز کرده و با مصرف این غذاهای سالم خلق و خوی تضعیف شده ی خود را بهبود بخشید و با استرس مبارزه کنید این غذاها  به شما کمک می کند تا بتوانید تنش هایی که در زندگیتان وجود دارد را بهتر کنترل کنید.

زغال اخته

آنها را در یک مایع مثل شیر ریخته، هم بزنید و با بلغور یا جو دوسر، و یا تنها به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر به جای یسکوییت و شیرینی با همکار خود در دفتر کار و یا در آشپزخانه قرار داده و میل کنید.زغال اخته حاوی اسید آمینه تیروزین بوده  که به مغز شما در سنتز ،کمک می کند دوپامین ترکیبی است که احساس لذت و لذت بردن را بالا می برد.

شکلات تلخ

به یک دلیل شکلات باعث می شود شما بعد از مصرف آن احساس خوبی داشته باشید  و آن تنها خوشمزگی آن نیست.نوع تیره شکلات حاوی ترکیباتی است که به انتشار phenylethylamine در مغز شما کمک می کند. phenylethylamine همان ماده شیمیایی است که هنگام عاشق شدن شما در بدنتان تولید می شود. و شما لازم نیست با خوردن کل یک بسته شکلات از منافع آن بهره مند شوند. یک مطالعه در استرالیا نشان داد که افرادی که مصرف معقولانه 1.5 اونس شکلات تیره  در روز را احساس آرام تری از کسانی از آن مصرف نمی کنند داشتند. فقط شکلاتی  با حداقل 70٪ کاکائو را انتخاب کنید.

قهوه

این تنها تصور شما نیست که قهوه واقعا زندگی را بهتر می کند. دلیلش این است که کافئین، مانند زغال اخته، باعث آزاد شدن دوپامین در بدن می شود .اما شما چقدر به این ماده نیاز دارید؟ یک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان داد زنانی که به طور منظم حداقل دو فنجان قهوه در روز می نوشند، 15 درصد خطر ابتلا به افسردگی کمتری در مقایسه با کسانی که مصرف نمی کنند دارند. و حتی بیشتر از این مقدار هم ممکن است بهتر باشد افرادی که در روز چهار فنجان قهوه می نوشند 20٪ احتمال ابتلا به افسردگی کمتری دارند در اینجا  چهار فنجان حداکثر میزانی است که قهوه را  به نوشیدنی سالم تبدیل می کند

دانه کدو تنبل

همیشه یک بشقاب از این ماده را در اطراف میز کار خود نگه دارید. دانه های کوچک سبز حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که کمک می کند تا مغز شما سروتونین ترشح کند. چه چیزی باعث  این اتفاق می شود؟ این ماده خوشمزه و ترد ، هنگامی که شما احساس می کنید در آستانه فروپاشی ذهنی هستید، به طرز عجیبی رضایت بخش است. "عمل خرد شدن این ماده زیر دندان شما می تواند به از بین بردن تنش در شما کمک کند.

ماهی آزاد

ماهی آزاد در اکثر فهرست های مواد غذایی مفید، وجود دارد بنابراین ممکن است تعجب  نکنید که در این جا نیز امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا و ماهی های چرب دیگر (ماهی تن، ماهی خال مخالی، ماهی کولی و..) سبب افزایش ترشح  هورمون سروتونین در مغز شده و باعث می شود شما احساس خوبی کنید. در واقع، در یک تجزیه و تحلیل عمده ای که روی بیش از 150،000 نفر انجام شد نشان داد کسانی که بیشتر ماهی خوردند نزدیک به 20 درصد کمتر احتمال تجربه افسردگی را در مقایسه با کسانی که از مصرف آن اجتناب می کردند داشتند .(در اینجا طرز پخته شدن ماهی است).


اسفناج


سبزیجات برگ دار مانند اسفناج سرشار از ویتامین  B و آهن هستند که می تواند به از بین بردن حالات افسردگی و وسواس فکری شما کمک کند .

نگران نباشید، شما مواد مغذی را از اسفناج منجمد هم می توانید دریافت کنید. اما از آنجا که آهن و تمام ویتامین های  B در بدن شما ذخیره نمی شوند شما نیاز به یک منبع ثابت دارید تا بتوانید بطور مداوم از مزایای آن بهره ببرید پس  در مورد تبدیل سالاد به وعده غذایی ثابت خود  تجدید نظر کنید.

منبع: Prevention
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید