preloader

مشکلات سینوس، درمان ها و نکات خانگی


مشکلات سینوس، درمان ها  و نکات خانگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11747 اشتراک گذاری :

آیا شما مشکلات سینوس دارید؟ در اینجا به شما می گوییم که  چگونه در منزل مهربان تر از سینوس های خود مراقبت کنید.

آیا شما در میان افرادی هستید که مشکلات سینوس دارند؟ اگر چنین است، شما می توانید در محیط خانه و محل کار خود با ایجاد یک هوای سینوس پسند خطر ابتلا به فشار سینوس را کاهش دهید

حتی بهتر، بسیاری از اقدامات ساده و ارزان هستند

.

مشکلات سینوس:  یافتن عامل تحریک

بسیار مهم است اینکه در ابتدا کشف کنیم چرا شما مشکلات سینوسی دارید یک متخصص گوش و حلق و بینی می گوید در فصول سرما  آلرژی برای مشکلات سینوسی نسبتا شایع تر است.

آلرژی روی بینی تاثیر می گذارد، مانند تب یونجه و آلرژی در محیط های داخلی، می تواند باعث تورم غشاهای بینی و راه های منتهی به سینوس ( فضاهای توخالی در استخوانهای اطراف بینی ) شده و  آن ها را مسدود کند و در نتیجه  مخاط که  به طور معمول از سینوس به بینی میریزند نتوانند تخلیه شود.

دلایل دیگر، بینی خشک منجر به مشکلات سینوسی می شود پزشکان متخصص آلرژی معتقدند خشکی بینی منجر به احتقان  و ضخیم شدن مخاط بینی شده و سینوزیت بدتر می شود.

شما می توانید از این پنج راهنمایی یکی و یا همه آن ها را بکار بندبد :

 

نکته :1 خنک نگه داشتن خود

"هنگامی که حرارت شما بالاست، غشاء های تنفسی خشک می شود و خشک شدن مخاط ها باعث می شود تا آن ها  به طور موثر پاک نشوند و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به مشکلات سینوسی بالا رود.


یک محدوده خاص دمای داخلی اتاق  به عنوان ایده آل توصیه نمی شود، اما راهنمایی هایی در این خصوص ارائه شده :

با پوشیدن ژاکت هوای اتاق راکمی خنک تر نگه دارید این کار بهتر است تا شما با یک تیشرت بوده و اتاق را گرم نگه دارید

 اجازه دهید بینی شما محدوده دمای داخلی شما را، نشان دهد. اگر شما با خون دماغ یا احتقان از خواب بیدار نشوید نشان میدهد که احتمالا دمای اتاق خوب است.

 

نکته :2 مرطوب نگه داشتن هوای محیط

محیط های داخلی معمولا نه خیلی مرطوب و نه خیلی خشک هستند،  گرد و غبارها دوست دارند در محیط هایی با زیر50 درصد رطوبت جمع شوند اگر شما به گرد و غبار حساسیت دارید، این خبر بدی برای سینوس های شما است.

همچنین محیط بیش از حد مرطوب نیز می تواند به رشد کپک کمک  کرده و ایجاد مشکلات سینوسی کند . برخی از افراد حساسیت بیشتری نسبت به دیگران  در این مورد دارند .کارشناسان بر ارزش رطوبت اتاق برای ایجاد یک خانه سینوس پسند تاکید می کنند.

مرطوب کننده های اتاق را فراموش کنید. یک مرطوب کننده اتاق باعث ایجاد تفاوت چندانی نمی شود ومقدار بیش از حد زیادی برای مرطوب نگه داشتن باید وجود داشته باشد.


می توانید با استفاده از رطوبت هوا در آغاز پاییز در اتاق خواب خود از بروز مشکلات سینوسی جلوگیری کنید.
همچنین یک بخار ساز می تواند به شما کمک کند تا  راحت تر تنفس کنید، اما این دستگاه باید در جایی نزدیک به شما باشد نه در گوشه ای دور در آن طرف خانه .این کار سبب ایجاد تبخیر و تشکیل رطوبت می شود والبته به خاطر داشته باشید دستگاه باید روزانه تمیز شده تا از رشد باکتری ها در آن جلوگیری شود.

 

ابر حاصل از دستگاه بخار ساز را تنفس کنید نه بخار آن را زیرا این بخار ممکن است شما را بسوزاند  بیشتر بخار ساز ها تولید مه و ابر رقیق می کنند نه غبارو بخار، مه حاصل از یک بخار ساز قطعا با بخار حاصل از کتری چای و یا ظرفی بر روی اجاق گاز تفاوت دارد این بخار در صورت تماس مستقیم حتی می تواند شما را بسوزاند.

 

نکته 3: تهویه خانه شما

یک خانه با انرژی کارآمد لزوما یک هوای سینوس پسند ندارد. شما با بستن تمام راه های ورود و خروج هوا در یک خانه ممکن است مصرف انرژی را بهینه کنید اما هوای خانه را نیز کهنه نگه می دارید که این کارممکن است سبب تشدید مشکلات سینوسی در شما گردد.


راه حل: باز کردن درب های خانه  در یک روز گرم برای استفاده از هوا می تواند برای آلرژی شما  مفید باشد .


تمیز نگه داشتن کانالهای گرمایشی و سیستم های خنک کننده یکی دیگر از بحث ها در این مورد  میان کارشناسان است. برخی از بیماران می گویند پس از تمیز کردن این کانال ها  مریض شده اند، که این امر، احتمالا به علت تشدید گرد و غبار موجود در هوا بوده  اما اگر هوا بوی گرد و خاک و یا کپک زدگی می دهد  ممکن است تمیز کردن  ارزش امتحان را داشته باشد ! تغییر فیلتر تهویه مطبوع به طور منظم مفید است.

 

نکته 4 : زیاد آب بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی مایعات می تواند به حفظ سینوس های شما برای داشتن عملکرد خوب کمک کنند.حداقل یک لیتر در روزنوشیدن مایعات توصیه شده است . بیشتر از آن باید آب ساده باشد.

برخی پزشکان معتقدند هرچه بیشتر آب بنوشید بهتر است و به بیماران خود توصیه می کنند هر روز به اندازه کافی آب بنوشند تا رنگ ادرار شان  به طور کلی روشن شود.

نمک می تواند به شستشوی بینی شما کمک کند همچنین  شما می توانید خود در خانه آب نمک درست کنید. شما می توانید با مخلوط کردن حدود 16 اونس از آب مقطر ولرم و یا آبی که قبلا جوشانده اید و ولرم شده  با 1 قاشق چای خوری نمک ،محلول شستشو را درست کنید. برخی از افراد حدود 1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین را نیز به این محلول اضافه می کنند  با استفاده از یک سرنگ، به درون حفره های بینی خود بریزید و آن ها را از ترشحات  تمیز کنید. این کار را می توانید با استفاده از لوله های مخصوص این کار نیز انجام دهید ، این درمان صد ساله محبوبیت خود را به تازگی به دست آورده است.


دستگاه هایی نیز هستند که به صورت فواره محلول را به درون حفره های بینی می پاشند.این وسیله در داروخانه ها موجود است.

 
برای استفاده از این وسیله، معمولا ابتدا با کمی آب مقطر ولرم و استریل ، یا آب جوشیده شده با یک قاشق چای خوری نمک ،محلول را درست می کنید و در مرحله بعد، سر خود را کمی به جلوی سینک در زاویه حدود 45 درجه خم کنید  محل دهانه وسیله را  تا  سوراخ بینی خود بالا می آورید  و به آرامی دکمه ی شستشو را فشار می دهید.


آب نمک از طریق حفره بینی شما به گلو و سوراخ بینی دیگرتان جریان می یابد  و شاید مجبور باشید کمی فین کنید و بدین گونه ، مراحل را  تکرار کنید.

 

نکته 5 :اجتناب از محرک خانگی

دود سیگار، محصولات تمیز کننده، اسپری مو و مواد دیگر که دود دارند می توانند تمام مشکلات سینوس شما را بدتر کنند.


هر چیزی که دارای بوی قوی دود است می تواند یک مشکل ایجاد کند  به خصوص اگر شما مستعد ابتلا باشید .دود سیگار احتمالا مجرم شماره 1 برای سینوس هاست.وقتی یکی از اعضای خانواده سیگاری باشد بهتر است، که این عادت خود را ترک کند.


اگر شما به شوره ی  حیوان خانگی حساس هستید، استحمام و یا تمیز کردن حیوانات خانگی خود را در هفته حتما انجام دهید. این  مشکل   برای صاحبان حیوانات خانگی است . محدود کردن قرار گرفتن در معرض حیوانات خود در شب می تواند کمک کند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید