preloader

دانشمندان متوجه شده اند که چطور بدن ما در برابر کاهش وزن مقاومت می کند


دانشمندان متوجه شده اند که چطور بدن ما در برابر کاهش وزن مقاومت می کند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11438 اشتراک گذاری :

همه ما بارها شنیده ایم که بسیاری از افراد و شاید حتی  خود شما در جلسات ورزشی و باشگاه ها احساس کرده اید  هرچقدر تلاش می کنید به وزن ایده آل تان نمی رسید.

  دانشمندان فکر می کنند دلیل این موضوع را یافته اند  یک مطالعه جدید نشان داد که پروتئینی در بدن انسان چربی های اضافی را قفل می کند و مانع از سوختن آن ها می شود. آن ها ادعا می کنند که این پروتئین به راحتی قابل شناسایی است.

این پروتئین را  sucksمی نامند. بدن در برابر تلاش فرد برای از دست دادن وزن مبارزه می کند این کشف می تواند این نکته را به خوبی توضیح دهد که چرا افراد دارای اضافه وزن بسیار دشوار وزن کم می کنند.

محققان دانشگاه کمبریج در انگلستان پروتئین sLR11  را در موش ها مسئول جلوگیری ازسوختن چربی های اضافه تشخیص دادند و زمانی که ژن سازنده ی این پروتئین را در برخی از موش ها حذف کردند  به طور قابل توجهی شاهد سوختن و از بین رفتن سریع وزن اضافی آن ها شدند به نظر می رسد که چربی اضافی این حیوانات در نوعی مکانیسم توسط پروتئین sLR11  حفظ می شود.


چرا بدن ما با تلاش ما برای از دست دادن وزن مبارزه ی کند؟

 چربی بدن انسان به دو شکل چربی سفید و بافت چربی قهوه ای وجود دارد. چربی سفید به طور منظم سوخته و در زمانی که بدن انرژی بیشتری نیاز دارد آن را تامین می کند.

 از سوی دیگر چربی قهوه ای ( که نوزادان از آن بیشتر  دارند) صرفا ما را گرم نگه می دارید و کار sLR11 این است تا شما را مطمئن سازد که انرژی تان در سایر فعالیت ها هدر نرود. مانند تأمین انرژی یک جلسه طولانی بر روی تردمیل.

در هنگام بررسی sLR11 در افراد بشر، دانشمندان یک ارتباط میان توده بدن و سطح این پروتئین یافت کردند این کشف ممکن است توضیح دهد که چرا افراد دارای اضافه وزن فوق العاده سخت وزن از دست می دهند.

چربی های ذخیره شده به طور فعال در برابر تلاش شما برای سوختن آن ها در سطح مولکولی مبارزه می کنند


با دانستن این موضوع، محققان ادعا می کنند که در آینده می توانند با دستکاری پروتئین sLR11 درمان های بالقوه ای برای چاقی و اختلالات تغذیه دست یابند. گرمازایی - تولید گرما توسط بدن انسان - به زمینه علاقه رو به رشد دانشمندان برای مقابله با مشکلات مربوط به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی تبدیل شده است اما تا به حال، تعداد کمی از این مولکول ها شناخته شده اند.

 
برداشت ما از این مکانیسم مهم است زیرا می تواند نه تنها به افزایش توانایی مردم برای سوزاندن چربی کمک کند  بلکه به افرادی که در شرایط سخت زندگی می کنند برای صرفه جویی در مصرف انرژی نیز کمک می کند و مهم است، مانند بی اشتهایی عصبی.


محققان اذعان می دارند که درمان هایی از این طریق برای مبارزه با چاقی وجود دارد که هنوز باید مطالعه شود اما یافته ها می توانند شما را در مورد درمان های چاقی در آینده امیدوار کنند.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: science alert
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید