preloader

10 غذای برتر برای داشتن موهای سالم


10 غذای برتر برای داشتن موهای سالم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12482 اشتراک گذاری :

ماهی قزل آلا برای درخشش موی شما

ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ساردین و ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب  سالم امگا 3 می باشند .بدن شما این چربی های سالم را ندارد، بنابراین شما باید آنها را از طریق غذا  و یا مکمل دریافت کنید. این چربی ها از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند ، به علاوه  بدن شما برای رشد ، براق و پرپشت نگه داشتن  مو به آن نیاز دارد.

 

رشد مو با ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از پروتئین است که  به محکم کردن ساختمان تار مو کمک می کند. ماست یونانی همچنین دارای عنصر ویتامین B5 است این عنصر کمک می کند تا جریان خون در پوست سر شما افزایش یافته و موجب رشد مو گردد این عنصر به نام اسید پانتوتنیک شناخته شده و حتی ممکن است در برابر ریزش مو و از دست دادن آن نیز به افراد کمک کند. شما ممکن است اسید پانتوتنیک را به عنوان یک عنصر بر روی برچسب مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست  و مو دیده باشید.

 

اسفناج در نبرد با شکنندگی  مو

مانند بسیاری از سبزیجات با برگ سبز تیره، اسفناج سرشار از مواد مغذی شگفت انگیز است. این ماده غذایی سرشار از ویتامین  A، به علاوه آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین  C بوده  که برای  داشتن پوست سر و موهایی سالم مورد نیاز بدن می باشد  سعی کنید همیشه  موهای خود را مرطوب  نگه دارید تا نشکنند . کلم پیچ یکی دیگر از انتخاب های خوب سبز است.


میوه گوآوا(میوه ای استوایی شبیه به پرتقال) برای جلوگیری از شکستگی مو

این میوه های گرمسیری سرشار از ویتامین C موی شما را از شکنندگی محافظت می کند . یک فنجان از این میوه حاوی337  میلی گرم ویتامین C است که بیش از چهار برابر حداقل میزان توصیه شده در روز است.

 

غلات غنی شده از آهن برای جلوگیری از ریزش

دریافت آهن می تواند از ریزش مو بکاهد. شما می توانید این ماده مغذی مهم را درغلات غنی شده، پاستا و دانه های سویا و عدس پیدا کنید. در انواع گوشت، گوشت گاو، جگر، صدف و سبزیجات تیره مقدار زیادی آهن وجود دارد .

 

مرغ بدون چربی برای ضخامت مو

هنگامی که پروتئین به اندازه کافی دریافت نکنید، رشد مو متوقف می شود و موهای قدیمی تر ریخته و شما دچارریزش مو و کم پشتی آن می شوید. برای دریافت پروتئین از گوشت، گزینه هایی مثل مرغ یا بوقلمون، که چربی اشباع کمتری از منابعی مانند گوشت گاو و گوشت خوک دارند را انتخاب کنید.

 

سیب زمینی شیرین برای محکم شدن ریشه مو

شرایط موهای خشکی که درخشش خود را از دست داده می تواند با مصرف سیب زمینی شیرین که حاوی بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است بهبود یابد  بدن شما بتا کاروتن را تبدیل به ویتامین  A کرده و کمک می کند تا مو دربرابر خشکی و وز شدن حفاظت شود. همچنین غدد پوست سر شما را تشویق می کند تا یک مایع روغنی به نام سبوم ساخته و مانع خشک شدن مو گردد .شما می توانید بتا کاروتن را در سبزیجات نارنجی دیگر مانند هویج، کدو تنبل، طالبی و انبه نیز پیدا کنید.

 

دارچین برای گردش خون

کمی از این ادویه در بلغور جو دوسر، یا روی نان تست و یا در قهوه خود اضافه کنید. این ماده به جریان و گردش خون کمک می کند. در نتیجه رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول های مو را به ارمغان می آورد.

 


تخم مرغ برای رشد مو

زمانی که شما تخم مرغ بخورید پروتئین و آهن شما تامین می شود زیرا این ماده سرشار از ویتامینی به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند عدم وجود میزان کافی از این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو است. بیوتین همچنین سبب تقویت ناخن های شکننده می گردد.


صدف برای پرپشتی مو

این ماده غنی از روی است. هنگامی که شما به اندازه کافی از این ماده معدنی در رژیم غذایی خود نداشته باشید، ممکن است موهای خود و حتی مژه های خود را از دست بدهید احیای سلول هایی که ساخت مو متکی به آن هاست کار بسیار دشواری است. شما همچنین می توانید این ماده معدنی را در گوشت گاو، خرچنگ و غلات غنی شده نیز پیدا کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید