preloader

از کجا بفهمیم کاشت مو موفقیت امیز بوده است؟


از کجا بفهمیم کاشت مو موفقیت امیز بوده است؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10175 اشتراک گذاری :

با توجه به پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تجهیزات به روز و مدرن، کاشت مو به یکی از مطمئن‌ترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو و طاسی سر تبدیل شده است. اکنون کاشت مو با توجه به حجم ریزش موها و وضعیت جسمی فرد به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. انجام هر یک از این روش‌ها به نوع ریزش موها، حجم ریزش موها و... بستگی دارد. اما درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟ آیا موفقیت در کاشت مو در تمام افراد به یک شکل است؟
برای پاسخ به این سوال و اینکه چه عواملی می‌توانند روی میزان موفقیت کاشت موی افراد تاثیرگذار باشند، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با عواملی که می‌توانند روی موفقیت و عدم موفقیت کاشت مو تاثیرگذار باشند بیشتر آشنا شوید.

علائم موفقیت کاشت مو چیست؟

در هر روش درمانی عوامل بسیاری هستند که می‌توانند نشان دهنده موفقیت یا عدم موفقیت آن روش باشند. در کاشت موی سر هم عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشند. در ادامه قصد داریم تا علائم موفقیت کاشت مو را مورد بررسی قرار دهیم.

  • بهبود جای زخم: یکی از اولین نشانه‌های موفقیت کاشت مو در افراد، بهبود جای زخم است. در واقع با بهبود جای زخم مسیر عفونت زخم‌ها بسته خواهد شد و نتیجه کاشت مو بسیار سریع‌تر نشان داده می‌شود.
  • بهبود خارش: خارش و سوزش در کاشت مو یک عارضه طبیعی است و نشان دهنده درست بودن روند کاشت مو می‌باشد. در زمان رویش مجدد موها و باز کردن پانسمان روز اول میزان خارش پوست سر بسیار بالاست.  
  • ریزش موهای کاشت شده: ریزش موهای کاشته شده بعد از دوران نقاهت یک امر کاملا طبیعی است. موهای کاشته شده باید ریخته شوند تا راه برای موهای جدید باز شوند و رشد خود را از سر گیرند. ریزش موهای سر ممکن است تا یک سال اول ادامه داشته باشد.
  • عدم عفونت: عفونت زخم‌ها و پینه‌ها نشان دهنده عدم نگهداری و مراقبت درست از نواحی کاشته شده است. یکی از علائم اولیه موفقیت در کاشت مو می‌تواند عدم عفونت جای زخم‌ها و پینه‌ها باشند. در مواقع بسیاری آلودگی، گرد و خاک، لمس پوست سر و.... می‌تواند باعث عفونت در نواحی کاشته شده شود.
  • رشد موهای کاشت شده بعد از 6 تا 7 ماه: رشد موها بلافاصله بعد از کاشت مو رخ نمی‌دهد، بلکه بعد از دوران نقاهت و ریزش موهای کاشته شده آغاز می‌شوند. رشد موها بعد از گذشت 6 تا 7 ماه یک امر کاملا طبیعی بوده و نشان دهنده موفقیت در کاشت مو می‌باشد.
  • تراکم بالا بعد از یکسال: بعد از گذشت 12 ماه نتیجه کاشت مو مشخص خواهد شد. تراکم بالا و نتیجه نهایی بعد از یک سال خود را نشان می‌دهد. موهای کاشته شده ظاهری زیبا و طبیعی دارند و می‌توانید مانند موهای دیگرتان آن‌ها را سشوار بکشید یا با اتو مو صاف کنید.

چطور شانس موفقیت کاشت مو را افزایش دهیم؟

افزایش شانس موفقیت در کاشت مو به عوامل بسیاری بستگی دارد که در ادامه به چند مورد مهم آن اشاره خواهیم کرد:

انتخاب پزشک و کلینیک

 انتخاب کلینیک درمانی معتبر که پزشکانی متخصص و متبحر داشته باشد، نیاز به کمی زمان دارد. در انتخاب کلینیک عجله نکنید، یکی از مواردی که می‌تواند منجر به عدم موفقیت در کاشت مو شود عدم انتخاب یک کلینیک معتبر است. در حال حاضر کلینیک‌های معتبر بسیاری چون کلینیک صدف در کشور وجود دارند، که برای انجام تمام امور مربوط به زیبایی از بهترین و مجهزترین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به روز و مدرن می‌تواند شانس موفقیت عمل‌های زیبایی را بیش از قبل افزایش دهد. البته این موضوع تنها با استفاده از تجهیزات ممکن نخواهد بود، بلکه تخصص و مهارت پزشک هم روی این موضوع تاثیرگذار است.

انتخاب روش مناسب

انتخاب یک روش مناسب و سازگار با بدن و حجم ریزش موی شما به نظر پزشک معالجتان بستگی دارد. معمولا قبل از کاشت مو باید یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید تا با بررسی شرایط جسمی و شدت ریزش موهایتان، یکی از بهترین روش‌های کاشت مو را به شما معرفی کند. بسیاری از افرادی که به ریزش مو و طاسی سر مبتلا هستند ممکن است درمان نشوند، بدین ترتیب اقدام به موقع در کاشت مو و جلوگیری از ریزش موی سر هم در نتیجه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.  

مراقبت دقیق

 توجه به نکات مراقبتی می‌تواند منجر به موفقیت عمل کاشت مو شود. معمولا قبل از کاشت مو و بعد از کاشت مو نکات مراقبتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. توجه به این نکات مراقبتی علاوه بر بهبود سلامتی و عدم ایجاد عفونت نواحی کاشت شده، می‌تواند روی نتیجه کار تاثیرگذار باشد. در مقاله مربوط به کاشت موی سر در وب‌سایت کلینیک صدف، اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با مراقبت‌های قبل از کاشت مو و بعد از کاشت مو ذکر شده است.  

عدم مصرف الکل
با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت healthline : عدم مصرف مشروبات الکلی، دخانیات و.... از عوامل مهمی است که نتیجه کاشت مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مصرف این دخانیات تنها می‌تواند منجر به ریزش موها و آسیب‌های دیگری به بدن شوند و هیچ فایده‌ای برای بدن نخواهند داشت.

روتین زندگی سالم

 برای مراقبت از موهایتان یک روتین مناسب داشته باشید. داشتن یک برنامه غذایی اصولی، داشتن روتین مراقبتی مناسب می‌توانند نقش بسیار مهمی در رشد موها داشته باشند. هفته‌ای یکبار روغن تراپی را در برنامه روتین مراقبت از موهایتان قرار دهید، از ماسک‌های تقویت کننده موی سر استفاده کنید، از شامپوهای مناسب با جنس موهایتان استفاده کنید تا علاوه بر تقویت موهایتان از ریزش مجدد موها جلوگیری کند.

جمع بندی

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، یکی از مطمئن­‌ترین و مجهزترین کلینیک‌­های منتخب برای کاشت مو در تهران است. این کلینیک تمامی استانداردهای وزارت بهداشت را رعایت کرده و جهت انجام جراحی­‌های کاشت مو دارای مجوز است. همانطور که گفته شد، در صدف ما به فکر شما هستیم و وضعیت اقتصادی امروز را در نظر گرفته‌ایم. از همین رو نیازی به پرداخت هیچ‌گونه بهره یا هزینه‌ی اضافی جهت قسطی کردن فرآیند پرداخت نیست. در واقع شما با پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ کل  می‌توانید از خدمات صدف به صورت تمام و کمال بهره ببرید. در این کلینیک از روش‌های جراحی و بدون جراحی استفاده شده و تمام روش‌ها تحت پوشش ضمانت کلینیک قرار می‌گیرند. هرگونه خطا و اشتباهی که از طرف کلینیک انجام شود به طور کامل جبران خواهد شد. ضمانت‌نامه کاشت مو بلافاصله پس از پایان کاشت صادر شده و اعتباری نامحدود خواهد داشت. این ضمانت شامل ابرو و ریش هم می‌شود. در این صورت کاشت مو تضمینی خواهد بود.

این کلینیک بیش از ۱۰ سال سابقه کار با ۹۸% رضایت مشتری دارد. همچنین کلینیک صدف به ۴۰ هزار مشتری خدمت رسانی کرده است. در این مجموعه مشاوره­‌ها به صورت آنلاین و ۲۴ ساعنه هم انجام می­‌گیرد.

انتخاب یک مرکز کاشت موی مناسب یکی از دغدغه‌های اصلی مراجعین به این مراکز است. کسب آگاهی از ویژگی‌های یک مرکز درمانی با کیفیت، می‌تواند باعث نتیجه‌گیری بهتر شما شود و ارزشمندترین دارایی یعنی سلامتی شما را حفظ کند. کلینیک صدف با داشتن مجهزترین تجهیزات روز پزشکی و کادر پزشکی متخصص، در سال‌های متمادی رضایت مشتریان زیادی را جلب کرده است.


 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید