preloader

چگونه می توانید از شر خشکی لب خلاص شوید


چگونه می توانید از شر خشکی لب خلاص شوید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11976 اشتراک گذاری :

خشک و پوسته پوسته شدن لب حالت بدی است. در زیر، چند نکته  برای جلوگیری از خشکی لب ها  بیان  می کنیم.


شما احتمالا در این حالت با چرب کردن لب سعی در نرم کردن پوست خشن آن دارید. مشکل اینجاست که  سلول های خشک شده لب مرده اند و در نتیجه لایه های زیرین را مسدود می کنند و در واقع  مانع نفوذ مواد مومیایی به لب شما می شوند . بنابراین قبل از آنکه لب هایتان را ویتامینه و چرب کنید با یک لیف نازک و یا  پارچه ای زبر که با آب گرم خیس کرده اید  لب خود را با حرکاتی دورانی ماساژ دهید.

اگر با این کار هنوز در لب خود احساس زبری می کنید ممکن است نیاز به بهره گرفتن از روش لایه برداری با یک ابزار حرفه ای داشته باشید، مثل سیستمFabulips  و دستگاه o-matik ؛ این دستگاه با باطری کار می کند و دارای  یک سر سیلیکونی با ماساژور و برآمدگی ای است  که  با چرخش خود  پوست های خشک  را جدا کرده  و با سر خوردن روی لب باعث اسکراب لب می شود، حتی می توان این کار را در مواقعی  با مسواک برقی هم انجام داد اما نباید موهای مسواک خیلی سفت و زبر باشند.

شما می توانید از یک لوسیون اسکراب نیز برای این کار استفاده کنید  ژل های اسکراب را می توان از داروخانه ها تهیه کرد اما خودتان نیز می توانید در خانه آن را بسازید برای اینکار: یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با کمی عسل و یا روغن زیتون مخلوط کنید و چند بار در هفته از آن برای اسکراب لب هایتان استفاده کنید با این کار لب های شما نرم شده و می توانید آنها را درمان کنید.

در طول روز، از بوم های لب  با فرمول های مغذی و بدون بو، ترجیحا دارای ضد آفتاب (SPF 30 ) استفاده کنید و در طول شب از بوم هایی که بیشتر دارای آب هستند تا  لب ها هیدراته شوند. می توانید از روغن نارگیل با اکالیپتوس استفاده کنید با این کار ماندگاری و رنگ واقعی رژ لب روی لب هایتان بیشتر خواهد شد و از تکه تکه شدن رژ نیز جلوگیری می شود همچنین می توانید از برق لب هایی که حاوی مواد مغذی و کمی رنگ هستند استفاده کنید .سعی کنید از محصولاتی که دارای موم زنبور عسل و روغن نارگیل هستند استفاده کنید . همچنین کره درختی دارای موادی مغذی برای ترمیم لب است .

 در نهایت، مصرف آب باعث بهبود خشکی لب و مانع از لیسیدن لب توسط بزاق و زبان شما می شود  لیسیدن لب باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن میگرد.هنگام خواب با یک مرطوب کننده برای جلوگیری از خشک شدن لب ها در طول شب آن را مرطوب کنید.

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

 

منبع: Real Simple
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید