preloader

چگونه می توانیم با خیال راحت و سریع لاغر شویم؟


چگونه می توانیم با خیال راحت و سریع لاغر شویم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11549 اشتراک گذاری :

آیا از رژیم های غذایی مختلف و گوناگون امروزی خسته شده اید؟ این راهنمایی سالم را دنبال کنید.
افراد هنگام کاهش وزن معمولا  می خواهند نتایج  سریع بگیرند.
اجازه بدهید برخی از صرفه جویی ها در وقتتان را بازگو کنیم معمولا رژیم های غذایی که امروزه به وجود آمده اند خیلی سریع وزن را کاهش می دهند اصطلاحا به رژیم های یو یویی معروفند  که معمولا نتایج آنها دوام ندارند  . شما باید راه های سالم را برای کاهش وزن شروع کنید .
شما با خیال راحت می توانید 1.5 کیلو در هفته و یا حتی بیشتر در خانه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش از دست بدهید

شما رژیم غذایی شخصی خودتان را داشته باشید.


چگونه سریع وزن کم کنیم

اگر شما حدود 500 کالری کمتر از آنچه که روزانه غذا می خورید مصرف کنید  باید در حدود نیم کیلو در یک هفته از دست بدهید.
اگر شما می خواهید سریع تر وزن از دست دهید، نیاز به غذا خوردن کمتر و ورزش بیشتر دارید.
به عنوان مثال، اگر شما در 1200 کالری مصرفی تان را به  به 1050 کالری در روز برسانید، و برای یک ساعت در روز هم ورزش کنید، شما می توانید 1.5 تا 3 کیلو در هفته و یا حتی بیشتر وزن  از دست بدهید، اگر وزن شما بیش از 115 کیلو است این بسیار مهم است که کالری مصرفی روزانه تان را هرچه بیشتر کاهش دهید زیرا در غیر این صورت این وضعیت خطرناک است.
محدود کردن نمک و نشاسته نیز ممکن است به از دست دادن وزن در ابتدا ی راه کمک کند ، اما بیشتر مایعات از دست می دهید نه  چربی.
"هنگامی که شما سدیم و نشاسته را کاهش می دهید شما مایعات و احتباس مایعات در بدن را کم می کنید و این کار می تواند  تا 2.5 کیلو به کاهش وزن شما در ابتدا کمک کند.

 

رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

یک رژیم غذایی که در آن نشاسته، شکر و چربی حیوانی از گوشت و فرآورده های لبنی به حداقل رسیده باشد معمولا برای کاهش وزن سریع پیشنهاد می شود تمرکز بر مصرف میوه ها، سبزیجات، سفیده تخم مرغ، محصولات سویا، سینه بدون پوست مرغ، ماهی، محصولات بدون چربی لبنی و گوشتی .
راهنمایی های بیشتر از این رژیم غذایی عبارتند از:
خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری کنید.
نوشیدن مقدار زیادی آب.
نداشتن غذاهای وسوسه انگیز در خانه.
سرگرم بمانید  - شما نباید شروع به خوردن کنید فقط به خاطر اینکه کسل شده اید.
خوردن تنها یک بشقاب، در حالی که پشت میز نشسته اید نه مقابل یخچال در حال چشم چرانی کردن !
وعده های غذایی را حذف نکنید.

یک دفترچه بردارید و هر چیزی که می خورید را در آن بنویسید این کار می تواند به شما کمک کند در مسیر درست باقی بمانید.

عمل نوشتن سبب می شود تا شما به خودتان پاسخگو بمانید و این کار یک ابزار بسیار موثر برای کاهش وزن است و باعث می شود قبل از آنکه شما بخورید راجع به آن فکر کنید
نوشتن بلافاصله آنچه شما خورده اید ، باعث توجه شما به خوردنتان می شود و مانع خوردن اضافی هنکام عصبانیت ،غمگینی و یا بی حوصلگی می شود در این حالات ما اغلب تمرکز زیادی بر مواد غذایی و کالری ها نداریم ، اما احساسات ما بخش بسیار بزرگی از عادات غذا خوردن ما را تشکیل می دهند .
اگر شما یک الگوی مداوم را در غذا خوردن احساسی خود متوجه شدید، با یک مشاور در مورد آن صحبت کنید. آنها می توانند کمک بزرگی در پیدا کردن راه های دیگر برای رسیدگی به احساسات شما پیشنهاد دهند.

ورزش برای کاهش وزن سریع

وقت آن رسیده تا بیشترحرکت کنید ! برای از دست دادن وزن نیاز به حدود یک ساعت ورزش متوسط در روز دارید.

برنامه ورزشی برای انجام تمرینات  هوازی  و قدرتی :
ضربان قلب بیشترین کالری را می سوزاند، و برای کاهش وزن سریع بسیار مناسب است، اما پس از آن شما نیاز به داشتن حرکات قدرتی  چند ساعت در هفته نیز دارید ،. برای سوزاندن چربی، سعی کنید عرق کنید و عرق کردن برای کل ساعت تمرین حفظ کنید.


اگر شما در حال حاضر ورزش نمیکنید و یا یک بیماری مزمن دارید و باید مقدار زیادی از وزن تان را کم کنید ، عاقلانه  است که برای این کار با یک مشاور تغذیه مشورت کنید آنها شما را ریشه یابی می کنند ! مطمئن شوید که شما آماده برای تمرینات هستید


دست بجنبانید!! تمرینات را بیش از حد انجام ندهید، خیلی زود خسته می شوید و ممکن است با این کار به خود صدمه بزنید.
تمرینات وقفه ای به فرد این اجازه را می دهد که  بدون اینکه خسته شود تمرینات را با قدرت بیشتری و به طور کامل انجام دهد، این الگو را در طول تمرین خود حفظ کنید.
"
وقفه در تمرین  اجازه می دهد تا افراد بدون نیاز به صرف تمام انرژی خود  در طول زمان، سخت تر نمرین کرده و آسان تر کالری بیشتری بسوزانند.

 

رژیم های هوسی و زود گذر و شکستن آن ها

من می دانم که چگونه رژیم های غذایی  امروزی و نادرست می تواند وسوسه انگیز باشد ، به خصوص اگر شما مقدار زیادی از وزن تان را با این رژیم ها از دست بدهید . ممکن است نتیجه این رزیم ها را در  مورد ستاره  های سینما به طور ناباورانه ای دیده باشید و شنیده باشید.
اما به یاد داشته باشید، اگر نتیجه ی یک رژیم غذایی  بنظر خوب برسد لزوما رژیم صحیحی نیست.

همچنین، لطفا هر برنامه ای که در آن به ترویج قرص های سم زدایی، مسهل، کاهش اشتها ، و یا هر چه که باعث کاهش وزن بیشتر تر از 2/3 پوند در هر هفته می شود اجتناب کنید
حقیقت این است که داشتن کالری  روزانه زیر 1050- تا 1200 نتیجه ی معکوس میدهد ، چرا که شما نیاز به داشتن عضلات قوی دارید تا بتوانید به طور موثر ورزش کنید
"هنگامی که شما بیش از حد  کالری های مصرفی را کاهش دهید  به جای چربی عضلاتتان را  از دست می دهید و بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد همین است زیرا هرچه عضلات شما بیشتر باشد میزان  سوخت و ساز بدن تانب یشتر است و می توانید بیشتر ورزش کنید
رژیم های غذایی امروزه  نیز باعث محروم کردن شما از آنچه شما می خواهید بخورید می شود در نتیجه شما نمی توانید برای مدت طولانی آن را حفظ کنید و معمولا باعث ولع بیش از حد شما در مورد آن ماده غذایی و مصرف بیش از حد آن می شود  .
بنابراین با تمام نیرو بر روی هدفتان ، یعنی از  دست دادن وزن تمرکز کنید و مسیرتان را روی کاهش سریع تر وزن تنظیم کنید . اما لطفا، این کار را  درست انجام دهید تا به  یک موفقیت پایدار برسید

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید