preloader

راهنمای اختلال پرخوری - قسمت اول


راهنمای اختلال پرخوری - قسمت اول
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11180 اشتراک گذاری :

اختلال تغذیه چیست ؟

اختلال در غذا خوردن تنها به معنای پرخوری نیست . بسیاری از مردم فقط در یک وعده بسیار بیشتر از حد  معده شان  می خورند  و بعد از آن به درد معده مبتلا می شوند . افراد مبتلا به این اختلال تغذیه ای، هر چند، این کار را به صورت منظم  نمی کنند اما  حداقل یک بار در هفته یا بیشتر  در طی یک دوره 3 ماهه این کار را انجام می دهند .


احساس اضطراب

افرادی که در حال مبتلا شدن  به اختلال  تغذیه  هستند   نمی توانند  میزان و یا حتی نوع چیزی که می خورند را تشخیص دهند  . آنها اغلب به تنهایی غذا می خورند ، تا زمانی که احساس گرسنگی ندارند و یا زیاد گرسنه نباشند و بعد از خوردن اغلب  احساس گناه، شرم، انزجار، و یا غم و اندوه از پرخوری دارند . افراد ممکن است در مورد این رفتار خود احساس شرم کنند  که سبب می شود  خود را  از دوستان و خانواده پنهان کنند .

 

این اختلال با پرخوری متفاوت است

پرخوری عصبی  با شروع اختلال تغذیه یکسان نیست، اگر چه آنها برخی از علائم را به اشتراک دارند . افراد مبتلا به پرخوری عصبی به طور مرتب پرخوری میکنند  ، و بعد از آن بعلت داشتن  احساسات منفی، مانند از دست دادن کنترل، شرم، و یا احساس گنا ه سعی در جبران پرخوری دارند  و  تفاوت کلیدی این  افراد  با پرخورها "پاکسازی" پس از آن است. آنها ممکن است خود را مجبور به استفراغ کرده و یا از مسهل یا دیورتیک، و یا ورزش بیش از حد استفاده کنند . پاکسازی بخشی از اختلال پرخوری نیست.

 

چه کسی در معرض خطر است؟

هر کسی ، صرف نظر از نژاد، جنس، سن، و یا وزن  ممکن است به اختلال پرخوری مبتلا شود اعتقاد بر این است که  رایج ترین اختلال در غذا خوردن در ایالات متحده  است    اگرچه این اختلال در زنان با احتمال بیشتری نسبت به مردان اتفاق می افتد ،اما  مردان نیز می توانند به آن مبتلا شوند  بیش از 6 میلیون آمریکایی 2 درصد از مردان و 3.5 درصد  از زنان این شرایط را در برخی از مواقع  در زندگی خود دارند . مردان بیشتر احتمال دارد که  در سنین میانسالی به آن مبتلا شوند . در میان نوجوانان، 1.6 درصد به اختلال تغذیه مبتلا می شوند

 

چگونگی تاثیر آن بر وزن بدن

بسیاری از افرادی که با افزایش وزن خود در حال مبارزه اند به  اختلال پرخوری  دچار می شوند  . در میان افراد مبتلا به اختلال، حدود دو سوم  افراد چاق هستند، یک مطالعه نشان داد که 30 درصد  از افرادی که به دنبال درمان کاهش وزن هستند ممکن است به این اختلال دچار شوند . همچنین افرادی که اضافه وزن داشته  و  یا چاق اند در معرض خطر مسائل مربوط به سلامت  مرتبط مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 هستند.


ارتباط آن با  سلامت روان

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال پرخوری درگیر  سایر مشکلات عاطفی یا روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دو قطبی، و سوء مصرف مواد نیز هستند. آنها همچنین ممکن است دچار وسواس ، مشکل در خواب، عزت نفس پایین یا شرم از شکل بد اندام خود شوند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید