preloader

حقایقی در مورد خطرات محصولات زیبایی - قسمت دوم


حقایقی در مورد خطرات محصولات زیبایی - قسمت دوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10752 اشتراک گذاری :

 

 

نگرانی:  بلند کردن مژه

Latisse  یک داروی تجویزی است که به طور موقت می تواند به شما ، مژه های بلند تر  دهد . سرم  را بر روی خط رویش مژه های بالای  خود هر روز بمالید  تا حدود  چهار ماه برای مشاهده نتایج آن صبر کنید .اما این مهم است که توجه داشته باشید کمی خطر عوارض جانبی و گاهی دائمی نیز وحود دارد . این دارو ممکن است پوست اطراف چشم شما  را تیره و یا بخش رنگی چشم شما را روشن تر کند.

 

مژه مصنوعی

مژه های مصنوعی می تواند به شما مژه هایی پرتر و بلند تری بدون  استفاده از داروهای تجویزی بدهد  اما این بدان معنا نیست که آنها بدون خطر اند. چسب این مژه ها می تواند باعث تحریک پلک شما شود و ایجاد حساسیتی کند از کاشت مژه دائم  اجتناب کنید. این کار می تواند با آسیب های جدی، از جمله کوری در ارتباط باشد. رنگ موبرای استفاده  روی مژه  ها  مورد تایید FDA نمی باشند  .


نگرانی: هیدروکینون

Hydroquinone یک روشن کننده  پوست در دسترس عموم است  که با نسخه پزشک و یا در انواع ضعیف تر بدون نسخه می توان آن را تهیه کرد متخصصین پوست اغلب آن را برای کاهش لکه های مربوط به افزایش سن و یا لکه های  تیره شناخته شده به عنوان ملاسما توصیه می کنند. استفاده بیش از حد هیدروکینون می تواند رنگ پوست را تغییر دهد. مطالعات حیوانی نیز نشان داده اند می تواند منجر  به سرطان شود هر چند خطر آن برای انسان نامشخص است. دانشمندان در حال حاضر مشغول به بررسی های بیشترند .

 

گزینه: لیزر پوست

امروزه استفاده از لیزر برای پوست متداول شده  است در این روش  از نوع خاصی از لیزر برای حذف لایه شاخی پوست استفاده می شود  این روش، که توسط یک متخصص پوست انجام می گیرد، می تواند لکه های مربوط به سن  را به حداقل برساند  و حتی رنگ پوست را بدون استفاده طولانی مدت از یک روشن کننده  شیمیایی روشن تر کند  اشکالاتی شامل هزینه، درد، و مقدار کمی خطر زخم شدن  یا تغییر رنگ.


نگرانی: سولاریوم

مهم نیست که شما در مورد ایمنی این دستگاه ها از سالن های برنزه کننده چه چیزی شنیده باشید در اینجا تحقیقات می گوید: استفاده مکرر از تخت های برنزه خطر ابتلا به ملانوم، مرگبارترین شکل سرطان پوست. چین و چروک و لکه های قهوه ای را افزایش می دهد.- علاوه بر این، تخت های برنزه عمدتا اشعه UVA، که به پیری زودرس کمک  می کند منتشر می کنند. حتی اگر پوست به نظر خوب می رسد پوست رنگ گرفته در واقع آسیب دیده است.

 

پیشنهاد: محصولات اتو برنزه

گرفتن رنگ قهوه ای مایل به زرد با لوسیون های برنزه کننده بدون  آفتاب که به طور معمول شامل DHA هستند امکان پذیر است دی اچ ای یک افزودنی رنگی است که با اسیدهای آمینه در سطح پوست ایجاد یک واکنش  موقت کرده و سلول ها را قهوهای مایل به زرد  نشان می دهد  این ماده  مورد تایید FDA برای استفاده  های خارجی است   اما نه در فروشگاه ها در قفسه اسپری های خوشبو کننده.

این غرفه ها ممکن است باعث شود شما اشتباها به  استنشاق برخی از اسپری ها بپردازید و در نتیجه داخل ریه  و چشم شما برود . مطمئن باشید که از کرم های ضد آفتاب حتی زمانی که اتو برنزه می زنید استفاده می کنید   ضد آفتاب از پوست شما  محافظت می کند اما اتوبرنزه ها اینکار را نمی کنند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید