preloader

6 راه علمی برای داشتن احساس شادی در زندگی


6 راه علمی برای داشتن احساس شادی در زندگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10999 اشتراک گذاری :

در دنیای امروز داشتن احساس شادی بسیار کمتر از گذشته شده است. در اینجا برای افزایش حس شادی چند راهکار بیان می کنیم.


1- مراقبه

این کار  ممکن است فوق العاده خسته کننده بنظر بیاید اما  در تحقیقی که با موضوع  افسردگی و اضطراب منتشر شد درمانهای مراقبه  اثرات خود را  در کاهش علائم اضطراب نشان داد

شما با مراقبه کردن  می توانید منطقه ی مغزی در مورد تفکر عمیق  و احساسات را بازتر کنید  و بتوانید مثبت تر بیندیشید  . برخی از مراقبه  ها همچنین می توانند عضلات ذهنی مراکز مغز در مورد حس همدلی و اضطراب را بسازند و  به این ترتیب  شما امکان تسلط بیشتری بر احساسات را خواهید داشت و کمک می کند تا  از نظر احساس به دیگران نزدیک تر شوید.

 

2- نوع دوست باشید

بله، این رفتار در مورد دیگران  سبب شاد شدن شما خواهد شد  معلوم است، کمک به دیگران باعث می شود شما احساس بهتری در مورد خود داشته باشید و این سبب شادی در شما خواهد شد  . تحقیقات نشان می دهد که اعمال محبت، به خصوص بی اختیار و ناخودآگاه، می تواند احساس شادی در فرد انجام دهنده عمل خوب را افزایش دهد. چرا؟ ترویج ایده سبب  اتصال به  جامعه با دیگران بوده، که یکی از قوی ترین عوامل در افزایش شادی می باشد.

 

3- کوتاه کردن مسیر رفت و آمد

این راه های طولانی ! این که آیا در ماشین خود باشید و یا در وسیله حمل و نقل عمومی فرق نمی کند  این راه ها وقت ما را می مکند !. مطالعات نشان می دهد که افرادی که منزل شان نزدیک محل کارشان بود و نیاز به طی مسیری 20 دقیقه( فاصله ایده آل است ) داشتند ،شادی بیشتر آن ها  با  استفاده بهتر از اوقات فراغت در ارتباط بود.


4- عرق بریزید!

اما نه برای مدت زمان طولانی. در بزرگترین مطالعه که تا کنون در این مورد صورت پذیرفت ، معلوم شد که حتی 7 دقیقه ورزش برای بهتر شدن خلق و خو مفید است.   در این مطالعه ارتباطی بین ورزش، یوگا و افسردگی پیدا شده و نشان داد  عرق کردن سبب اثربخشی درمان  افسردگی و اضطراب می شود . بنابراین به طور منظم ورزش  کنید  نه تنها برای سلامت جسمانی مفید است بلکه مهمتر از آن برای سلامت روانی نیز اهمیت بسزایی دارد .

 

5- بیرون بروید!

لازم نیست که حتما به یک   کوهنوردی بروید و یا ورزش حرفه ای را دنبال کنید  فقط کافیست  برای شادی پایدار بازگشت به طبیعت داشته باشید  . در یک مطالعه ، تایید شد که روزانه رفتن به طبیعت سبب افزایش شادی و تندرستی می شود.


6- خواب بیشتر

به طور مداوم از کمبود خواب خمیازه می کشید؟ تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب مانع شادی شما می شود  علائم بی خوابی در روز، موثر بر خلق و خو، تمرکز، حافظه و عملکرد کار است  در صورتی که خواب کافی داشته باشید دیگر عبوس نخئاهید بود،. حداقل 6 ساعت خواب در شب معقول است  و اگر شما با داشتن این زمان از خواب باز هم خسته هستید با دکتر خود مشورت کنید .

منبع: lifestyle
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید