preloader

9 دلیل پزشکی برای حفظ وزن مناسب


9 دلیل پزشکی برای حفظ  وزن مناسب
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10745 اشتراک گذاری :

 


اکثر مردم در وزن مناسب خود قرار ندارند زیرا کالری که از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها دریافت می کنند بیشتر از کالری است که از طریق حرکت و فعالیت های روزمره می سوزانند.
اما در برخی موارد، اضافه وزن شما ممکن است به دلیل یک بیماری باشد در اینجا به 9 علت پزشکی که می توانند باعث افزایش وزن شود.


کم کاری غده تیروئید

کم کاری غده تیروئید )هیپوتیروئیدیسم) بدان معنی است که غده تیروئید شما هورمون تیروئید که نقش اصلی را در تنظیم متابولیسم را بازی می کند به اندازه کافی تولید نمی کند. اگر چه کم کاری غده تیروئید می تواند در هر سنی و در هر دو جنس رخ   دهد، اما بیشتر در زنان مسن شایع است. "عدم وجود هورمون تیروئید به اندازه کافی، متابولیسم بدن را کند می کند، که می تواند منجر به افزایش وزن گردد  این وضعیت معمولا  با مصرف روزانه قرص هورمون جایگزین، به نام لووتیروکسین درمان می شود.

 

درمان دیابت

افزایش وزن یک عارضه جانبی شایع برای افرادی است که  برای کنترل دیابتشان انسولین تزریق می کنند  انسولین به کنترل سطح قند خون شما کمک می کند. برای افراد مبتلا به دیابت مصرف طولانی مدت  آن منجر به خوردن یک رژیم غذایی نادرست  به این معنا که فرد همیشه در حال خوردن بیش  از  نیاز به منظور جلوگیری از افت قند خون  باشد گردد  همچنین این وضعیت  به عنوان هیپوگلیسمی یا "هایپو" شناخته شده است ..
 به طور کلی خوردن  های بی هنگام  و بیش از حد برای جلوگیری از تزریق زیر پوستی انسولین منجر به مصرف کالری بیش از حد و افزایش وزن به می شود .

 

سالمندی(افزایش سن)

عمدتا به دلیل کم فعال بودن با افزایش سن  شروع از دست دادن مقادیر متوسط ​​عضله شروع می شود . عضلات یک کالری سوز کارآمد هستند به طوری که از دست دادن توده عضلانی می تواند به معنای کمتر شدن متابولیسم شما باشد. اگر شما به همان میزان بخورید و بیاشامید  و جسمتان  کمتر فعال باشد ، این می تواند منجر به افزایش وزن.  شود "برای عدم کاهش  و از دست رفتن عضلات، شما باید فعال باشید و سعی کنید با انجام تمرینات  ورزشی منظم عضلاتتان را تقویت کنید.

 

درمان استروئید

استروئیدها، همچنین به عنوان کورتیکواستروئیدها شناخته شده و برای درمان بسیاری از شرایط، از جمله آسم و آرتریت استفاده می شوند به نظر می رسد  استفاده طولانی مدت از قرص کورتیکواستروئید سبب افزایش اشتها و در برخی از افراد منجر به افزایش وزن.  می شود ا این دوز بالا  سبب می شود  وزن بیشتری پیدا کنید، "دلیل  آن این است که استروئیدها   به شما احساس گرسنگی، موثر بر مناطق   مغز که احساس گرسنگی و سیری را کنترل می کن دارند ."
تفکر بیشتر در مورد آنچه شما در طول دوره مصرف استروئید خود  تغذیه می منید به طور دقیق به شما کمک خواهد کرد  خوردن خود را کنترل کنید . این ایده خوبی است اما برای کاهش یا توقف درمان استروئید شما نیست.


سندرم کوشینگ

سندرم کوشینگ بسیار نادر است و حدود یک در 50000 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد  و توسط سطح بالایی از هورمون کورتیزول ایجاد می شود. می تواند به عنوان یک عارضه جانبی از درمان استروئید طولانی مدت (سندرم iatogenic کوشینگ) و یا به عنوان یک نتیجه از یک تومور (سندرم درون زا کوشینگ) توسعه یابد  افزایش وزن یک علامت شایع است، به خصوص در قفسه سینه، صورت و معده است. این اتفاق می افتد زیرا کورتیزول باعث می شود  چربی به این مناطق توزیع شود. بسته به علت، درمان معمولا شامل کاهش یا برداشت استفاده از استروئید، و یا عمل جراحی برای برداشتن تومور می کنند.

 

استرس و خلق و خوی

افراد می توانند به مواد غذایی به عنوان یک مکانیسم مقابله با خودشان پناه می برند   و  این می تواند یک دور باطل شود. افزایش وزن از افسردگی می تواند   شما  را افسرده تر   کند، و  می تواند به افزایش وزن منجر شود. اگر شما می دانید که یک خورنده ی  عاطفی هستید، شما نیاز دارید  اشکال دیگر حواس پرتی را پیدا کنید  مانند ورزش و یا یک سرگرمی، دیدن یک دوست، رفتن برای پیاده روی و یا داشتن یک حمام


خستگی

برخی مطالعات نشان داده اند که افرادی که کمتر از هفت ساعت در روز خواب ممکن است بیشتر احتمال دارد به اضافه وزن نسبت به کسانی که از نه ساعت خواب یا بیشتر. علت آن مشخص نیست، اما یک نظریه نشان می دهد که مردم محروم از خواب سطح لپتین، شیمیایی است که باعث می شود شما احساس کامل، و سطوح بالاتر گرلین، هورمون گرسنگی تحریک کننده کاهش می یابد. "اگر شما همیشه احساس خستگی، شما بیشتر احتمال دارد برای رسیدن به از میان وعده های پر کالری را به نگه داشتن سطح انرژی شما را در طول روز و انجام فعالیت جسمانی کمتر، که به معنی شما کالری کمتری می سوزاند، می گوید:" کالینز.
 

اختباس مایعات

احتباس مایعات (ادم) باعث تورم قسمت هایی از بدن می شود ، که بنظر می رسد  فرد افزایش وزن داشته است  این افزایش توسط مایع ذخیره سازی در بدن ایجاد می شود. برخی از انواع احتباس مایعات غیر معمول نیست - برای مثال، اگر شما در حال ایستاده  و یا نشسته برای مدت طولانی   قرار گیرید و  یا پیش از قاعدگی  ، ممکن است رخ دهد  تورم می تواند   یک بخش خاصی از بدن، مانند مچ پا رخ دهد، و یا می تواند به طور کلی تری بیان شود

اختباس مایعات بیشتر شدید همچنین می توانید تنگی نفس می شود، می گوید:" کالینز. "اگر شما متوجه است که شما باید در طول روز تورم مچ پا، مجبور به گرفتن تا به دفع ادرار در طول شب، و به خواب در چند بالش برای جلوگیری از تنگی نفس، شما باید با پزشک خود را ببینید، به عنوان این نمونه هایی از احتباس مایعات می توانید قلبی یا کلیوی نشان می دهد مشکلاتی که نیاز به ارزیابی است. "


سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

PCOS یک بیماری شایع است که بر روی چگونگی عمل  تخمدان زن تاثیر می گذارد. علائم آن می تواند دوره های نامنظم، مشکل بارداری، افزایش مو بیش از حد و افزایش وزن شود. علت دقیق سندرم تخمدان پلی کیستیک ناشناخته است، اما تصور بر این است که به دلیل تولید انسولین و تستوسترون بیش از حد مرتبط هورمون با سد

زنان مبتلا به PCOS به طور معمول باید  وزن دور کمر خود  را حفظ کنند. "وزن بیشتر آن ها  با وجود  تولید  انسولین بیشتر  که   تولید می شود ،   سبب افزایش وزن می گردد ." از دست دادن وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش، و در برخی موارد دارو مانند ارلیستات، کمک خواهد کرد که این چرخه را  شکست.

 

منبع: nhs
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید