preloader

10 راهکار طبیعی برای داشتن موهایی شگفت انگیز


10 راهکار طبیعی برای داشتن موهایی شگفت انگیز
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11347 اشتراک گذاری :

موی زیبا نوعی زیبایی طبیعی را به چهره افراد می افزاید. یک مدل موی زیبا می تواند شما را جذاب تر سازد در حالی که اگر مثلا شوره سر قابل مشاهده در موهای شما وجود داشته باشد شما قطعا باید فکری برای آن کنید. در اینجا به  برخی از راهنمایی ها برای مراقبت طبیعی از مو اشاره می کنیم که می توانند برای حفظ سلامت مو به شما کمک کند.

راهکار اول: داشتن رژیم غذایی مغذی و یک شیوه زندگی سالم یک "اصل اساسی" است. اگر شما دوست دارید موهای زیبا داشته باشید  مقدار زیادی آب بنوشید و مطمئن شوید که پروتئین در رژیم غذایی شما از جمله عدس و گوشت که  منابع خوبی به شمار می روند وجود دارد. ویتامین A یک ماده غذایی حیاتی برای رشد مو است. سبزیجات برگ دار سبز، هویج و روغن کبد ماهی نیز باید در رژیم غذایی شما باشد.


راهکار دوم: از درمان های ظاهری و محصولات مختلف آرایشی مو دور بمانید. استفاده از مواد شیمیایی باعث از بین رفتن رشد مو شما در دراز مدت می شود از این رو توصیه میکنیم که از  محصولات طبیعی برای زیبایی موها استفاده  کنید و راهی به جز درمان های شیمیایی برای  جلوگیری از ریزش بکار برید. اگر مجبور به استفاده از محصولات شیمیایی شدید هم از آن ها خیلی کم استفاده کنید.

راهکار سوم: برای درمان موهای خشک یا آسیب دیده و افزودن درخشش و حجم به موها سعی کنید از آلوئه ورا یا کشک استفاده کنید  این مواد برای تهویه موها بسیار مفید است. آنها برخی از موثر ترین، درمان های طبیعی برای مشکلات مو هستند.

آلوئه ورا می تواند یک زندگی جدید به موهای شما ببخشد و شما  کاملا می توانید آن را احساس کنید. فقط یک مقدار کمی از ژل آلوئه ورا را به موهای خود بمالید و اجازه دهید بر روی موهای تان برای یک یا دو دقیقه بماند  ، سپس آن را بشویید. اگر شما این کار را به طور منظم انجام دهید  می توانید اثرات مفید این درمان طبیعی را ببینید.
کسانی که می خواهند به حجم موهای خود بیفزایند باید سعی کنند از ژل آلوئه ورا به عنوان یک ماسک مو استفاده کنند و آن را به  مدت 30 دقیقه روی موها نگه داشته سپس بشویند. شما متوجه نتایج سودمند و  حجم بیشتر موهایتان بعد از استفاده به طور منظم خواهید شد .
شما می توانید ژل آلوئه ورا از فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی خریداری کنید.

همچنین میتوانید از کشک استفاده کنید. 2  قاشق غذا خوری کشک را با 1 قاشق آب لیمو مخلوط کرده و آن را بعد از شامپو زدن بر روی ریشه و ساقه موهای خود بگذارید و سپس به طور کامل با آب ولرم آن را بشویید.  این کار مقدار زیادی درخشش، نرمی و احساس ابریشمی شدن  به مو های شما  اضافه می کند.

راهکار چهارم: پوست سر خود را تمیز و عاری از چربی نگه دارید. شستن موها باید متناسب با میزان چربی پوست شما و مقدارقرار گرفتن در معرض گرد و خاک و گرد و غبار مکرر باشد . شستن موها به طور روزانه خوب نیست چرا که این کار می تواند چربی پوست سر شما را که برای رشد مو ضروری است از بین ببرد. بنابراین سعی کنید تعادل را  پیدا کنید. معمولا فواصل شستن موهای سالم از 3 روز تا یک هفته بسته به نیازهای شما متغیر است. شما همچنین می توانید سعی کنید از شامپوهایی که موهای شما را  در روز "خشک" نگه می دارد استفاده کنید.

راهکار پنجم: استفاده از یک شامپو مناسب با  نوع مو مهم است. شما فقط زمانی قادر به تشخیص این نکته خواهید بود که برای مدتی از آن  محصول برای یک دوره معینی از زمان استفاده کرده باشید. سعی کنید یک ترکیب خوب از محصولات مخصوص مشکلات موی خود را بیابید.

راهکار ششم: موهای خیس را شانه نکنید. چرا که شما با این کار می توانید سبب شکستن آن ها شوید سعی کنید از سشوار کمتر استفاده کنید.  بهترین کار برای خشک کردن مو این است که اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند  به خصوص در فصل تابستان.
راهکار هفتم: خواب خوب. به طور منظم و مفید بخوابید. موهای شما  اضطراب  و استرس درونی شما را نشان می دهند. اگر شما می خواهید به دور از موهای ژولیده و خشک بمانید باید تا حد امکان خوشحال باشید.
راهکار هشتم: همیشه با موهای خود به آرامی رفتار کنید. از شانه های زبر و خشک کردن  با سشوار اجتناب کنید چرا که حرکت های  سخت به طور قابل توجهی می توانند به موهای شما صدمه زند.

راهکار نهم: استفاده از آب سرد یا ولرم برای شستشوی مو. چرا که آب بیش از حد گرم می تواند به موهای شما صدمه بزند.
و در نهایت اگر شما واقعا مصمم به مراقبت خوب از موهای خود هستید سعی کنید این کارها را به خوبی انجام دهید. تهویه عمقی و ماسک مو به طور منظم، ترجیحا یک بار در هفته یا حداقل هر دو هفته یکبار.  شما می توانید از درمان با روغن های گرم مثل روغن نارگیل، روغن کرچک یا روغن زیتون بهرمند شوید؛ فقط کمی از روغن گرم را بر روی ریشه ها و ساقه های مو ریخته و بمالید گسترش دهید و ترجیحا آن را برای حداقل 40 دقیقه نگه داشته  و پس از آن، موهای خود را بشویید با این کار به موها  درخشش و مقاومت خوبی اضافه خواهید کرد.
هنگامی که شما بذر و دانه مراقبت خوب را برای موهای خود کاشتید ،می توانید خوشه های طلایی و درخشان و ایریشمی را به عنوان پاداش  برداشت کنید.

منبع: Beautyandtips
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید