preloader

8 راهکار برای خلاصی از بوی سیر و داشتن احساس تازگی


8 راهکار برای خلاصی از بوی سیر و داشتن  احساس  تازگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11232 اشتراک گذاری :

سیر خواص درمانی  زیادی از جمله مبارزه با سرطان و کاهش کلسترول و فشار خون دارد. اما بسیاری از مردم به دلیل اثرات بویی که بر نفس و بوی بدن افراد می گذارد از مصرف این  ماده مفید و طبیعی اجتناب می کنند. برخی از راه های طبیعی برای از بین بردن این بوی بد کمک می کند  که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم.

خوردن جعفری

ترکیبات گوگرد در سیر نه تنها در دهان و روده، که از آنجا  به ریه ها و پوست نفوذ کرده و منتشر می شود. این باعث می شود بوی سیر بیشتر شده و مسئله پیچیده تر از تنها پاکسازی دهان شود . می توان بشقاب حاوی غذاهای سیر دار را با جعفری تزئین کرد. مواد شیمیایی گیاهی مانند کلروفیل با اتصال به ترکیبات گوگرد در سیر به خنثی کردن بو کمک می کنند. ریحان، آویشن، گشنیز، نعناع و شوید دارای اثرات مشابه اند.

شیر کامل

شیر به طور موثر سبب کاهش بوی سیر می شود اگر شما آن را قبل یا در طول یک وعده غذایی بخوریید آب موجود در شیر مانند یک شستشوی دهانی عمل می کند و چربی و گوگرد را خنثی می کند. به همین دلیل شیر کامل موثر تر از شیر بدون چربی است.

نوشیدن چای سبز

چای سبز سرشار از پلی فنل است و میتواند بوی بیش از حد زننده سیر را از بین ببرد. این تنها یکی از فواید شگفت انگیز چای سبز است.

اضافه کردن قارچ به غذا

تحقیقات اولیه نشان می دهد که پلی فنل های موجود  در قارچ سریع تر از هر ترکیب دیگری برای مقابله با اثرات سیر بر تنفس عمل می کنند.

میوه برای دسر

آنزیم های طبیعی در میوه های سالم مانند سیب، انواع توت ها، آناناس، و کیوی ترکیبات گوگرد  موجود در سیر را می شکنند.

استفاده از  دهان شویه

یکی از موثر ترین راه ها برای خنثی کردن ترکیبات گوگرد در مواد غذایی مانند سیر استفاده از یک دهانشویه با دی اکسید کلر و یا روی، مانند تام مین است (برای بوی بد دهان به  وجود کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید در دهان شویه خود توجه کنید.)   استفاده هوشمندانه برای دهانشویه را در نظر بگیرید.

لیمو

گاز زدن لیمو ترش و مکیدن آن بعد از خوردن سیر. اسید موجود در لیمو (آلیناز) آنزیمی است که بو را خنثی می کند حتی می توانید از افشره لیمو در اطراف خانه خود اسپری کنید.

نخ دندان

این کار به بیرون راندن هر گونه ذرات سیر بد بو از دندان های شما کمک خواهد کرد.

منبع: RD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید