preloader

مصرف کم نمک ممکن است خطر بروزحمله قلبی، سکته و مرگ را افزایش دهد.


مصرف کم نمک ممکن است خطر بروزحمله قلبی، سکته و مرگ را افزایش دهد.
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11300 اشتراک گذاری :

 

 

مصرف زیاد نمک با افزایش فشار خون و بیماری های قلبی مرتبط است. اما با توجه به تحقیقات جدید، مصرف کم نمک نیز ممکن است مضر باشد.

مطالعات جدید نشان داده اند که مصرف کم نمک یا سدیم، ممکن است خطر حمله قلبی، سکته و مرگ را در مقایسه با مصرف نمک به طور متوسط افزایش دهد،نتایج تحقیقات نشان می دهد تنها افراد با فشار خون بالا باید مصرف نمک خود را کاهش دهند.علاوه بر این،توصیه های فعلی برای مصرف نمک روزانه ممکن است خیلی پایین تنظیم شده باشد.

دستورالعمل های رژیمی برای آمریکایی ها توصیه می کنند که آمریکایی ها باید کمتر از 2300 میلی گرم سدیم در هر روز - معادل 1 قاشق چای خوری نمک مصرف کنند.با این حال، یک گزارش از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) در اوایل سال جاری نشان داد که حدود 90 درصد از آمریکایی ها سطوح بالاتر از حد توصیه شده نمک مصرف می کنند.

امروزه به طور گسترده ای پذیرفته شده است که نمک بیش از حد در رژیم غذایی می تواند به فشار خون بالا در افراد منجر شود و خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.اما آیا کاهش مصرف نمک تا سطح توصیه شده در دستورالعمل های جاری واقعا خطر ابتلا به چنین نتایجی را کاهش می دهد؟

 

خطرات ناشی از مصرف بالای نمک فقط در افراد مبتلا به فشار خون بالا

محققان روی یک گروه 130،000 نفری از 49 کشور مختلف آزمایشاتی انجام دادند آنها مصرف سدیم شرکت کنندگان و رابطه ی میان میزان مصرف نمک و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی در میان کسانی که فشار خون بالا داشتند و کسانی که فشار خون نداشتند بررسی کردند در مقایسه با افرادی که مصرف سدیم متوسطی داشتند، نرخ حمله قلبی، سکته و مرگ در میان کسانی که مصرف سدیم کمی داشتند، صرف نظر از اینکه شرکت کنندگان فشار خون داشتند بالاتر بود.

جالب توجه این است که مصرف کم نمک در مطالعه به میزان کمتر از 3000 میلی گرم در روز، تعریف شده بود.علاوه بر این، محققان دریافتند که به نظر می رسد تنها افراد با فشار خون بالا به خطرات مرتبط با مصرف بالای نمک دچار می شوند مصرفی حدود بیش از 6000 میلی گرم در روز.

یافته های این تیم برای افراد با فشار خون بالا بسیار مهم بود. در حالی که داده های ما اهمیت کاهش مصرف نمک زیاد در افراد مبتلا به فشار خون بالا را پشتیبانی می کرد کاهش مصرف نمک به سطوح پایین در افرادی که فشار خون ندارند چندان اهمیتی نداشت .یافته های جدید مهم هستند زیرا نشان می دهند کاهش سدیم بهتر است در افراد با فشار خون بالا رعایت شود .

اساس نتایج ،نشان می دهد که استراتژی ها به منظور کاهش مصرف نمک باید در کسانی که فشار خون بالا دارند هدف واقع شود علاوه بر این، این تیم معتقد است که نتایج نشان می دهد توصیه روزانه ای که  در حال حاضر برای مصرف نمک وجود دارد ممکن است خیلی پایین تنظیم شده باشد.
این مطالعه باعث افزایش درک ما از ارتباط بین مصرف نمک و سلامتی و تناسب دستورالعمل های جاری که توصیه مصرف پایین سدیم در کل جمعیت را خواستارند می شود .رویکردی که مصرف نمک را در حد اعتدال توصیه می کند  به ویژه در کسانی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، .

 
منبع: MNT
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید