preloader

8 نشانه خشکی و کم آبی بدن


8 نشانه خشکی و کم آبی بدن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11211 اشتراک گذاری :

دانستن نشانه های خشکی یا کم آبی بدن بخصوص در فصل تابستان یا زمانی که روزه هستید بسیار اهمیت دارد. در این مقاله برخی از مهمترین نشانه های خشکی یا کم آبی بدن را بررسی میکنیم.
 

بی حالی و احساس ضعف

 


سرگیجه شوخی نیست، و ممکن است  زمانی که شما نیاز به آب دارید اتفاق بیفتد. هنگامی که شما دچار کم آبی هستید، دچار تحریک پذیری، خستگی، و خلق و خوی بد خواهید شد.

 

بوی بد دهان

 


بوی بد دهان را گردن پیاز و سیر و کربو هیدرات ها نیندازید! کم آبی بدن نیز می تواند تولید بزاق شما را به حداقل برساند و در این حالت  باکتریها بیش از حد رشد میکنند و در نتیجه بوی بد دهان افزایش می یابد.

 

گرفگی عضلات

 


عضلات با سوخت ساز تولید گرما میکنند و برای خنک شدن آب بدن را می گیرند  ، بنابراین اگر شما به اندازه کافی آب ننوشید، گرفتگی عضلات را تجربه خواهید کرد.



میل به شیرینی

 


شروع دوره قبل از عادت ماهیانه ممکن است  تنها گزینه ای باشد  که شما هنگام داشتن میل زیاد به مصرف شیرینی به آن فکر کنید.  اما باید دانست اگر شما به طور ناگهانی ولع مصرف شیرینی دارید می تواند به خاطر از دست دادن آب بدن و کم آبی باشد.  در این حالت  بدن شما می تواند در تولید گلیکوژن با مشکل مواجه شود و شما ناگهان هوس شیرینی کنید.
 


مشکل در انجام تمرینات ورزشی

 


مشکل در انجام تمرینات ورزشی. کم شدن آب بدن باعث  افزایش فشار خون شده و خود سبب  می شود تا  قلب سخت تر کار کند و در نتیجه می تواند ظرفیت ورزش را کاهش دهد.

 

 


افتادگی پوست

 


پوست خشک یک علامت واضح کم آبی است، اما یک راه بهتر که بدانید آیا دچار کم آبی هستید یا خیر این است که یک آزمایش ساده انجام دهید. کم آبی باعث می شود پوست شما فاقد کشسانی شود بنابراین خیلی راحت می توانید پوست صورت خود  را نیشگون  بگیرید، اگر پوستی که بین دو انگشت خود می گیرید به نظر برسد که  نازک و شل است و به  سرعت به عقب بر نمی گردد شما احتمالا دچار کم آبی هستید.
 


دید تار

 

 

هنگامی که به اندازه کافی مایع در بدن خود ندارید ، چشم شما می تواند خشک شده و تار ببینید.  اگر شما در حال تار دیدن هستید باید رانندگی یا انجام هر کاری که نیاز به دید صحیح دارد اجتناب کنید زیرا می تواند به شما آسیب جدی وارد آورد  .

 

مشکل در گریه کردن

 


اگر شما در حال گریه میکنید ولی فقط  کمی یا حتی هیچ اشکی  بیرون نمی آید، می تواند نشانه ای از این باشد که بدن شما به طور جدی با کم آبی مواجه است .  

منبع: MSN
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید