preloader

6 کاری که شما هرگز نباید در تختخواب انجام دهید


6 کاری  که شما هرگز نباید در تختخواب انجام دهید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11076 اشتراک گذاری :

 

خواب و یا اختلال در خواب یکی از موضوعات داغ این روزها ست. شرکتهای دارویی  با داروهای جدید و بهبود یافته تلاش دارند خواب گرفته شده را به  چشمان ما برگردانند، از کم خوابی ناشی از تغییر فصل گرفته تا عوارض کم خوابی ها مثل چاقی و آکنه.

 حقیقت این است که ما زمان زیادی را قبل از به خواب رفتن در تخت صرف می کنیم و هر کاری انجام می دهیم جز خواب! این دقیقا همان مشکل است.  اگر می خواهید تجربه خواب شبانه واقعا آرامی داشته باشید، از انجام این کارها در رختخواب اجتناب کنید.

 

دیدن تلویزیون

بسیاری از ما، هنگام خواب تماشای تلویزیون را به  یکی از کارهای قبل از خواب شب مانند مسواک زدن دندان های تبدیل کرده ایم، در حالی که بنظر می رسد نور مثل نور تلویزیون اثر منفی روی خواب دارد .  با توجه به یافته های متخصصین دیدن تلویزیون آرامش لازم برای قبل از خواب را از بین می برد  و در واقع باعث تحریک مغز و توقف ترشح ملاتونین هورمون لازم برای خوابی سالم و کامل است، می شود حتی بدتر، اگر برنامه ای که شما تماشا می کنید خشونت آمیز باشد، شما در معرض خطر بی خوابی هستید.

کاری که باید انجام دهید خاموش کردن تلویزیون حداقل یک ساعت قبل از خواب به منظور دادن شانس استراحت به مغز شما است.

 

چک کردن اینستاگرام و تلگرام و شبکه های اجتماعی

بسیاری از ما با  تلفن همراه به همه گزینه های ارتباطی  دسترسی  آسان داریم. آن هم  در تمام زمان شبانه روز. ولی باید بدانیم  قبل از خواب از این قاعده مستثنی است.  باید از وسوسه شدید چک کردن ایمیل، پیام های متنی، و یا فیس بوک قبل از خواب اجتناب شود. یک متخصص خواب در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اشاره می کند که دستگاه های الکترونیکی را قبل از خواب باید  خاموش کرد زیرا  یک مقدار مشخصی از نور به خصوص در یک اتاق تاریک به وجود می آورد که می تواند سبب تداخل هشیاری  بدن در شب و روز شود و سبب مشکل در خواب رفتن شود . این نور آبی  بر سطح هورمون خواب آور ملاتونین بیش از هر طول موج های دیگری  تاثیر می گذارد و در واقع سبب اختلال در ساعت بیولوژیکی فرد شده و ریتم شبانه روزی شما را بر هم می زند. بهترین کار قرار دادن تلفن خود دور از رختخواب است.
 


 خوردن یک کلوچه یا شکلات

خوردن میان وعده آخر شب و یا صبحانه عاشقانه در رختخواب ممکن است یک ایده خوب به نظر رسد اما بسیاری از عواقب بالقوه در آن وجود دارد.  حتی مقداری از خرده های این مواد غذایی ممکن است سبب جمع شدن مورچه ها، مگس، و حتی سوسک شود. "غذاهای شیرین مانند نوشابه، آب میوه، کیک، کلوچه ها می تواند مورچه ها و مگس ها، از جمله مگس های خانگی را  جذب کند.
همچنین خطر به خواب رفتن بدون نخ دندان و مسواک زدن دندان های شما وجود دارد.  تصور کنید که ذرات غذا و پس مانده غذا ها  و باکتری ها به مدت هشت ساعت در حالی که شما خواب هستید در حال فعالیت در دهان شما هستند.

 

داشتن بحث و کشمکش قبل از خواب

برای بسیاری از ما، قبل از خواب تنها شانس برای داشتن ارتباط با شریک  زندگی در پایان یک روز پر مشغله وجود دارد  . در حالت ایده آل،این تصمیم مثبت است ، اما پس از یک روز پر استرس، بهتر است بعد از  روشن شدن هوا رابطه جنسی برقرار شود  .اما صحبت کردن  و تلاش برای دور کردن احساسات منفی قبل از خواب بهتر از داشتن بحث و جدل است . به جای شروع یک بحث جدید با شریک زندگی خود ، سعی کنید او را نوازش کنید. نوازش سبب انتشار اندورفین شده که تنش را کم کرده و به شما کمک می کند تا بهتر بخوابید.  بعد از خواب خوب شبانه، شما تقریبا کمتر عصبانی هستید و کمتر همسر خود را نادیده می گیرید و مردان کمتر زنان  خود را فراموش می کنند و به پرداخت قبض آب فکر می کنند ! بعد از یک خواب خوب قادر خواهید بود در بحث با آرامش و عقلانی تر رفتار کنید.


کار کردن در تخت خواب


در حالی که کار کردن در  بستر ممکن است به شما احساس سازنده تری دهد  اما درست نیست . بسیاری از ما فکر می کنیم این کار  سازنده تر خواهد بود.  در اغلب موارد  باعث میشود  افراد  بهانه ای در طول روز برای به تعویق انداختن کار هایشان داشته باشند به این امید که آن ها را  شب در تخت خواب انجام دهند. اما کار در تخت می تواند باعث ارتباط خواب شما با کار و در نتیجه بدتر شدن بی خوابی شود.


حیوانات خانگی تان را با خودتان به تخت خواب نبرید!


این سوال که آیا به اشتراک گذاشتن تخت با حیوانات خانگی ما کار درستی است یا خیر  به شدت مورد بحث است، و پاسخ، البته، تا حد زیادی شخصی است.  با این حال، یکی از بزرگترین نگرانی ها  برای افرادی که تختخوابشان  را با یک حیوان شریک می شوند اختلال بالقوه خواب است با توجه به در حال حرکت  بودن حیوانات، صداهایشان، و در نظر گرفتن فضا برای آن ها.

در یک دنیای ایده آل، حیوانات خانگی ما بی سر و صدا در یک منطقه تعیین شده از تخت مشغول چرت زدن هستند، اما به این سادگی نیست.  حیوانات خانگی می توانند خواب ما را تحت تاثیر قرار دهند حتی اگر به طور مستقیم نباشد  ممکن است ما به آن ها آلرژی یا آسم پیدا کنیم. اگر حیوان خانگی دارید یک جای خواب جدا برای او اختصاص دهید ، اشتراک گذاری تخت با سگ یا گربه ممکن است گه گاه  مسئله ای نباشد ، اما اگر شما از کمبود خواب و یا بی خوابی رنج می برید، قطعا حیوانات خانگی خود را در تختتان نیاورید  زیرا سبب تشدید این حالت می شود.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید