preloader

چگونه چربی بدن، عمر شما را کوتاه می کند.


چگونه چربی بدن، عمر شما را کوتاه می کند.
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11061 اشتراک گذاری :

نتایج برجسته ای در مورد اینکه افزایش حتی اندکی میزان BMI می تواند باعث آسیب به سلامتی افراد شود وجود دارد. پزشکان هشدار دادند که چاقی می تواند عواقب ناسالم در سلامتی، افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، و برخی از انواع سرطان را به دنبال داشته باشد و همه اینها می توانند به مرگ زودرس کمک کنند.


در حال حاضر، یک مطالعه در مجله لانست منتشر شده که نشان می دهد داشتن اضافه وزن( نه فقط چاقی )با خطر بالاتر مرگ زودرس همراه است . نتایج تحقیقات نشان میدهد که حتی افزایش اندک در BMI می تواند باعث آسیب شود. افزایش خطر با اضافه وزن  آغاز و در ادامه از طریق چاقی در تمام سطوح  توسعه می یابد.

 
بر اساس این گزارش در افراد دارای BMI  بالاتر از محدوده توصیه شده، 11٪ خطر ابتلا به مرگ زودرس یعنی  مرگ قبل از سن 70 سال را  در مقایسه با افرادی که BMI توصیه شده داشتند میباشد.

 برای افراد مبتلا به BMI بین 30 و 35، یعنی چاقی، خطر ابتلا به مرگ زودرس تا 45 درصد افزایش مییابد و برای کسانی که با بالاترین سطح از چاقی، BMI 40 یا بیشتر بودند  خطر تقریبا سه برابر است.

محققان این داده ها را روی نزدیک به 4 میلیون نفر از 32 کشور جهان بررسی کردند.  آنها افراد سیگاری را در مطالعه حذف کردند . داده ها برای درک بهتر چگونگی ارتباط بین نرخ  BMI با نرخ مرگ و میر و اینکه آیا این روند جهانی است و در سراسر مناطق مختلف جهان وجود دارد یا خیر بررسی شدند.  در واقع  برخی از الگوهای جهانی پیدا شد که نشان از وجود برخی تفاوت ها میان مردان و زنان  داشت.

 

به طور کلی این خطر در مردان سه برابر بیشتر از زنان هنگامی که آنها اضافه وزن یا چاقی دارند  است. دلایل این تفاوت هنوز به روشنی معلوم نیست. اما مطالعات دیگر به تفاوت در چیزهایی مانند چگونه پاسخ بدن مردان و زنان به انسولین و تغییرات پاسخ در مقدار چربی مضر در کبد است که می تواند چاقی را تحت تاثیر قرار دهد.
نتایج هنوز برای نظر قطعی  بر سر اینکه آیا اضافه وزن می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد کافی نیست اما پزشکان باید به بیماران خود در مورد اثرات هر گونه اضافه وزن بدن آگهی دهند .

منبع: Time
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید