preloader

تغییرات شکل پروتئین آلزایمر برای ورود به سلول های مغز


تغییرات شکل پروتئین آلزایمر برای ورود به سلول های مغز
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10938 اشتراک گذاری :

یکی از نشانه های بیماری آلزایمر علائم وجود سم بلوک ساختمان پروتئین یا پپتیدی به نام بتا آمیلوئید است که وارد سلول های مغزی شده و آنها را از بین میبرد. یک بحث وجود دارد که آیا بتا آمیلوئید قبل یا بعد از آن که وارد سلول ها شود سمی است. در حال حاضر، با نشان دادن اینکه تغییرات شکل پپتید قبل از آن که از غشای سلولیعبور کند دانشمندان را یک گام به  پاسخ نزدیک تر کرده است.
بیماری آلزایمر یک اختلال مغزی غیر قابل برگشت و پیشرونده است که حافظه و مهارت های تفکر را از بین میبرد و در نهایت توانایی فرد را برای یک داشتن یک زندگی مستقل از بین می برد.
برآوردها نشان می دهند که این اختلال ممکن است مرحله سوم را، درست بعد از بیماری قلبی و سرطان به عنوان علت مرگ افراد سالخورده داشته باشد

در حالی که علل آلزایمر هنوز رمزی ناگشوده است ، دانشمندان می دانند که مغز افراد مبتلا به این بیماری شروع به تغییراتی پیچیده، تحت تاثیر یک سم می کند که برخی از آنها 10 سال یا بیشتر قبل از بروز مشکلات ذهنی و حافظه  ظاهر می شوند.

یکی از این تغییرات سمی از تشکیل پلاک های آمیلوئید و دولایه پروتئین به نام تاو به وجود می آید. در همین زمان است که مغز شروع به از دست دادن تدریجی سلول های عصبی سالم می کند که زمینه را برای متوقف کردن کار آن ها و از دست دادن ارتباط با یکدیگر، و مرگ  تدریجی آن ها را فراهم ی کند .

شکل های بتا آمیلوئید
محققان دریافتند قبل از آن که بتا آمیلوئید جذب سلول شود، می توان آن را به مدت طولانی، روی ورقی مسطح که در آن  مقدار زیادی پپتید بر روی یکدیگر به صورت انباشته شده هستند مانند یک کیک لایه،لایه تشکیل داد

جایی در این مسیر تجمع، این نوع از عنصر ساختاری تشکیل می شود . بتا آمیلوئید از یک فرآیند در دو مرحله به داخل سلول می رود: بتا آمیلوئید می توانید به غشاء سلول متصل شود در حالی که در سطح سلول قرار دارد به مرور واردسلول شود .

این یافته برای رسیدگی به این بحث طولانی در مورد اینکه آیا بتا آمیلوئید قبل ورود به سلول سمی می شود یا بعد از آن کمک می کند.
هنگامی که در داخل سلول، سم بتا آمیلوئید در تداخل با میتوکندری محفظه انرژی سلول را  مختل می کند در نتیجه تنفس سلولی متوقف می شود و در نهایت می میرد.
با اطلاعات جدید در مورد ورق های بتا، دانشمندان در حال حاضر قصد دارند تا بررسی کنند بعد از اینکه بتا آمیلوئید از غشای سلولی عبور می کند و داخل میتوکندری می شوند چه اتفاقی رخ می دهد .
یکی از چیزهایی که دانشمندان در صدد یافتن آن هستند بررسی تعامل بین بتا آمیلوئید و غشای میتوکندری ، و پیدا کردن تعامل بین ورق های بتا و غشاء سلول است.

منبع: MNT
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید