preloader

ما واقعا به چه مقدار خواب نیاز داریم؟


 ما واقعا به چه مقدار خواب نیاز داریم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10641 اشتراک گذاری :

دوره اختلال خواب ممکن است فرد را از خوابیدن منصرف کند حتی تمام شب را و یا اینکه در طول شب برای ساعتی بیدار شود این ها تنها یک نمونه از شرایط سایر افراد است که این مشکل می تواند خواب و عملکرد آن ها را در طول روز تخت تاثیر قرار دهد. در واقع، ممکن است  شما نیز یک اختلال خواب داشته و از آن بی اطلاع باشید.


چه مدت باید خوابید؟

هیچ عددی که از نظر کمی بتواند به طور دقیق  یک خواب خوب را نشان دهد وجود ندارد اغلب بزرگسالان هفت تا نه ساعت خواب  در شب  نیاز دارند برخی این عدد را 6 ساعت  میدانند. این عدد حتی ممکن است زیاد تر هم بشود، صرف وقت زیاد در رختخواب می تواند یکی دیگر از نشانه های مشکلات سلامتی، از قبیل افسردگی یا  سندرم خستگی مزمن باشد.

  چگونه چرخه ی خواب خود را پیدا کنیم؟

یافتن زمان ایده آل بیداری خود کلید خواب سالم است. کمبود خواب می تواند به سلامت شما آسیب برساند.
در یک مطالعه در بریتانیا، دانشمندان دریافتند افرادی که همواره کمبود خواب دارند (خواب پنج ساعت یا کمتر در شب) در خطر بیشتری برای فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی هستند.
همچنین خواب ناکافی خطر ابتلا به چاقی، دیابت، افسردگی، اعتیاد به الکل را افزایش می دهد. به علاوه،: محرومیت از خواب به طور مستقیم بر نواحی از مغز که با خلق و خو و شدت مقابله در ارتباط است تاثیر می گذارد.

علائم خواب سالم

پزشکان باید هم کمیت و هم کیفیت خواب را برای تشخیص یک مشکل بررسی کنند.  مشکلات  کیفیت خواب ، همیشه در بیماران آشکار نیست. و فرد شب زنده دار به راحتی می تواند چیزی بگوید که اشتباه است.
گویاترین نشانه یک اختلال این است که ببینیم  در طول روزچه  احساسی می کنیم اگر شما به طور کلی در یک زمان و سرحال از خواب برمی خیزید احتمالا  شما دارای خواب سالم هستید. اگر شما اختلال خواب مزمن  داشته باشید معمولا تحریک پذیر و غیر متمرکز خواهید شد.

منبع: health
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید