preloader

رادیو شفاجو: آلزایمر ( ترسی برای همه )


رادیو شفاجو: آلزایمر ( ترسی برای همه )
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10543 اشتراک گذاری :

حقیقت این هست که ما نام این بیماری را بسیار شنیده ایم واگر یک مقدار هم روراست باشیم همه ما از ابتلا به آن میترسیم. بیماری آلزایمر در اصل به مغز آسیب می رساند. این بیماری باعث از دست رفتن تدریجی و مداوم مغز شده و می تواند بر روی صحبت کردن، فکر کردن و انجام فعالیت های روزانه تاثیر بگذارد.

متاسفانه مشکلی که در این بیماری وجود دارد و بارز هم هست اینه ک بیماری آلزایمر به مرور زمان بدتر شده و میزان تحلیل مغز بیشتر می شود اما سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است. برخی از افراد در همان مراحل ابتدایی بیماری توانایی انجام فعالیت های روزانه خود را از دست می دهند. اما برخی دیگر از افراد ممکن است در مراحل بعدی بیماری با این مشکلات مواجه شوند. در اصل میتونیم بگوییم این بیماری در هر فرد نشانه ها و اتفاقات متفاوتی رو دنبال میکند.

از دست دادن خفیف حافظه در افراد بالای 60 سال شایع است. خطر ابتلا به آلزایمر با بالا رفتن سن افزایش می یابد اما به این معنا نیست که تمام افراد به آلزایمر مبتلا می شوند اما اگر با مشکلات حافظه مواجه شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

اگر بخواییم از علل شایع آلزایمر صحبت کنیم به مواردی مثل موارد زیر میتونیم اشاره کنیم:

سن بالا ، سابقه خانوادگی ، جنس مونث بودن ، سندرم داون ، مهمترین عوامل خطر ساز برای آلزایمر هستند. اگر بیماران ، خویشاوند درجه اولی داشته باشند که آلزایمر در او پس از 65 سالگی بروز کرده باشد، خطر نسبی ابتلای آنها 3 - 6 برابر ، افزایش می یابد. اگر بیماران خواهر یا برادری مبتلا به آلزایمر پیش از 60 سالگی و نیز یک والد مبتلا باشند، خطر نسبی آنها 7 - 9 برابر می شود.

در مراحل پیشرفته ی آلزایمر مواردی مثل موارد زیر رو در فرد مبتلا میبینیم:

-مشکل در تصمیم گیری

-اشتباه کردن در تشخیص روز های هفته، ماه و یا حتی ساعت

-گم شدن در مکان هایی که قبلاً به خوبی با آن مکان ها آشنا بوده و ممکن است حتی سال ها در آن منطقه ها زندگی کرده باشد

-مشکل در یادگیری و به یاد آوردن اطلاعات جدیدی که به حافظه سپرده شده اند.
 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید