preloader

علائم و درمان انواع عفونت HPV در مردان


علائم و درمان انواع عفونت HPV در مردان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 43125 اشتراک گذاری :

بسیاری از اطلاعات مربوط به ویروس HPV (ویرووس پاپیلومای انسانی) بر روی زنان تمرکز دارند، زیرا داشتن این ویروس خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. اما ویروس HPV در مردان نیز می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. در مورد مردان این مهم است که بدانند چگونه خطر ابتلا به HPV را کاهش دهند.


عفونت HPV می تواند خطر ابتلای مردان به سرطان های تناسلی را افزایش دهد، هرچند این سرطان ها شایع نیستند.

  HPV همچنین می تواند در مردان همانند زنان زگیل های تناسلی را ایجاد کند، مثلا در ایالات متحده بیش از نیمی از مردان که از نظر جنسی فعال هستند، در برخی از زمان های زندگی خود،HPV  را دارند، اغلب این ویرووس بدون ایجاد هیچ گونه مشکل در مردان از بدن خارج شده یا از بین میرود.


خطرات ابتلا به HPV در مردان

برخی از 30 نوع HPV مرتبط با سرطان های دستگاه تناسلی می توانند منجر به سرطان مقعد یا آلت تناسلی در مردان شوند. هر دو نوع سرطان نادر هستند، به ویژه در مردانی با سیستم ایمنی سالم.

 انجمن سرطان آمریکا در سال 2015حدود 1820 نفر از مردان را با سرطان آلت تناسلی و در سال 2014 حدود  2640 نفر از مردان را با سرطان مقعد تشخیص داد و گزارش کرد.


خطر ابتلا به سرطان مقعد در مردان و زنان همجنس گرای فعال حدود 17 برابر بیشتر از مردانی است که تنها با زنان رابطه جنسی دارند. مردان مبتلا به HIV (ویروس نقص ایمنی بدن انسان) نیز در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند.
سایر انواع ویروس HPV به ندرت باعث سرطان در مردان می شوند، اما باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند. در یک نقطه معین در زمان، حدود 1 درصد از مردان فعال جنسی در ایالات متحده، زگیل های تناسلی دارند.


نشانه های HPV در مردان

انواع پر خطر این ویرووس که می توانند سرطان ایجاد کنند، به ندرت علائمی را در مردان یا زنان نشان می دهند. زگیل تناسلی اولین علامتی است، که شما ممکن است با داشتن گونه های کم خطر HPV مشاهده کنید این نوع از ویرووس ها ممکن است ایجاد زگیل کنند اما  موجب سرطان نمی شود.


آزمایشات عفونت HPV در مردان

برای تشخیص زگیل های تناسلی در مردان، پزشک ابتدا به صورت بصری ناحیه تناسلی مرد را بررسی می کند تا ببیند آیا زگیل وجود داردیا خیر.  برخی از پزشکان از سرکه برای شناسایی زگیل هایی که هنوز رشد نکرده و قابل دیدن نیستند استفاده می کنند اما این راه خیلی دقیق نیست و گاهی پوست نرمال به اشتباه دارای زگیل شناخته می شود.


هیچ آزمایشی در مردان برای بررسی و تشخیص HPV با خطر بالا که می تواند باعث سرطان شود وجود ندارد با این حال، بعضی از پزشکان از آزمایشهای مقعدی پاپ اسمیر برای مردان همجنس گرا و دوجنسگرا که در معرض خطر بالای سرطان مقعدی ناشی از HPV هستند، استفاده می کنند. در یک آزمایش پاپ اسمیر مقعد، پزشک  مقداری سلول از ناحیه مقعد جمع می کند و سپس آنها را برای تشخیص ناهنجاری ها در آزمایشگاه بررسی می کند.


درمان عفونت HPV در مردان

هنگامی که هیچ نشانه ای وجود ندارد، هیچ گونه درمانی هم برای عفونت HPV در مردان وجود ندارد در عوض، پزشکان با مشکلات بهداشتی ناشی از ویروس HPV مواجه می شوند.


وقتی زگیل تناسلی ظاهر می شود، می توان از انواع درمان ها استفاده کرد. بیمار می تواند پماد های تجویزی را در خانه استفاده کند یا یک پزشک می تواند زگیل را از راه جراحی بردارد .


درمان زود هنگام زگیل توسط برخی از پزشکان انجام نمی شود زیرا زگیل های تناسلی می توانند خودشان  از بین بروند. همچنین می توانید تا زمانیکه همه زگیل ها ظاهر شوند، زمان بگذارید. فردی که علی رغم درمان مجدداَ زگیل در بدن وی ظاهر شود، ممکن است نیاز به درمان  های دیگری داشته باشد.


سرطان مقعد می تواند با شیمی درمانی و جراحی درمان شود تشخیص نوع درمان های خاص به مرحله سرطان بستگی دارند اینکه تومور چقدر بزرگ است و تا چه حد گسترش یافته است.


واکسن HPV برای مردان

واکسن HPV Gardasil، که برای استفاده زنان در سال 2006 تأیید شد، برای مردان نیز در سال 2009 مورد تأیید قرار گرفت.

این واکسن برای پیشگیری از زگیل های تناسلی ناشی از دو نوع HPV 6 و HPV 11  در مردان و پسران 9 تا 26 سال  مورد تایید قرار گرفته است. دو نوعHPV  هدف واکسن Gardasil  است . در اواخر سال 2010، Gardasil  برای جلوگیری از سرطان مقعد نیز تایید شد.


نحوه مدیریت HPV در یک رابطه جنسی

اگر شریک جنسی طولانی مدت فرد ،دارای HPV باشد، شانس انتقال ویروس بسیار بالاست.

  HPV در بدن مردان ممکن است راحت تر از بدن زنان از بین رود. به طور کلی در زنان معمولا ویروس بعد از دو سال یا کمتر ازبین می رود.


انواع HPV مرتبط با سرطان گردن رحم معمولا برای یک مرد که رابطه جنسی با یک زن مبتلا به HPV دارد، مشکلات سلامتی ایجاد نمی کند.


اگر یک شریک دارای HPV باشد، لزوما به این معنی نیست که اخیرا رابطه جنسی با شخص دیگری داشته است این ویروس می تواند سالیان سال بدون ایجاد نشانه های قابل توجه در بدن خاموش بماند.


چگونه از گسترش HPVجلوگیری کنیم؟

خودداری و پرهیز تنها روش مطمئن برای جلوگیری از انتقال HPV است. اگر فرد تنها با یک شخص که آلوده نیست رابطه جنسی داشته باشد خطر انتقال را می توان کاهش داد.


برای کاهش خطر ابتلا به HPV، مردان همچنین می توانند شمار شرکای جنسی خود را محدود کنند و شرکایی را انتخاب کنند که در گذشته شریک و یا هیچ مشارکتی نداشته اند.


کاندوم می تواند از برخی در برابر انتقال HPV  محافظت کند اما متاسفانه، 100٪ موثر نیست، چرا که HPV به واسطه تماس پوست با پوست نیز منتقل می شود. این ویروس هنوز هم می تواند پوستی را که توسط کاندوم پوشانده شده آلوده کند.


در مطالعه اخیر روی زنان جوانی که به تازگی بالغ شده اند نشان داده شد، در افرادی که شرکای جنسی شان  هر بار هنگام نزدیکی از کاندوم استفاده می کردند، نسبت به زنانی که شرکای جنسی شان از کاندوم استفاده نمی کردند احتمال ابتلا به عفونت HPV  حدود 70 درصد کاهش یافته بود .

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید