preloader

کاهش وزن و یا افزایش وزن!


کاهش وزن و یا افزایش وزن!
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11122 اشتراک گذاری :

بسیاری از ما علاقمند به یادگیری نحوه  اضافه کردن وزن نیستیم. اما برای بعضی ها کمبود وزن یک نگرانی است و افزایش وزن می تواند یک چالش باشد. اضافه کردن وزن همیشه آسان نیست چون فقط از "خوردن بیشتر" حاصل نمی شود.
 

چند روش سالم برای به دست آوردن وزن وجود دارد:

غذاهای مقوی و پرکالری را انتخاب کنید. برای افزایش وزن لازم است بیشتر بخورید، اما کیفیت کالری که مصرف می کنید هم باید مد نظر قرار دهید اگر  به دنبال غذاهای با کالری بالا هستید باید مواد مغذی مصرف کنید. این مواد شامل آجیل و کره بادام زمینی، دانه ها، آووکادو، میوه خشک، جو، زیتون و روغن های سالم برای  قلب است.
 

ورزش:

ممکن است فکر کنید که ورزش عمدتا برای کاهش وزن و نگهداری آن مفید است، اما ورزش کردن به ویژه ورزش های قدرتی می تواند برای افزایش اشتها و ایجاد عضلات مفید باشد پس از تمرین، مطمئن شوید که با مخلوطی از کربوهیدرات ها و پروتئین های سالم سوخت گیری می کنید. یک تکه نان جو  و کمی کره بادام زمینی و موز، یک ساندویچ ایده آل پس از تمرین است.
اگر تمایل داشته باشید سریعا افزایش وزن خود را  احساس کنید، بهتر است به جای داشتن 3 وعده غذایی سنگین با داشتن 5-6 وعده غذایی کوچکتر در روز قادر به خوردن کالری بیشتری شوید .

**برای دریافت رژیمهای غذایی مختلف اینجا کلیک کنید.

بهتر است غذاهایی را که دوست دارید بخورید و اطمینان حاصل کنید که نسخه های کالری بالاتر از هر چیزی  را انتخاب می کنید. به عنوان مثال، اگر شما می خواهید یک ساندویچ بخورید، نانی  را انتخاب کنید که در هر واحد آن حداقل 110 کالری داشته باشد. استفاده از غذاهای غنی از کالری مانند روغن زیتون، سس مایونز و آووکادو مفید است
غذاهای با کالری بالا را امتحان کنید. اگر در حال فعالیت هستید یا میخواهید یک میان وعده بخورید، یک شیرینی با کالری بالا میتواند یک روش خوشمزه برای افزایش کالری باشد. با میوه های تازه یا یخ زده، سبزی ها و ماست خوشمزه، توفو یا شیر (لبنی، شیر سویا و یا شیر) شروع کنید. اضافه کردن مواد غذایی پرکالری و چرب مانند روغن هسته ها، دانه های خوراکی، آوکادو، روغن کتان / کتان، پودر پروتئین ، جو، میوه خشک، و عسل به وعده های غذایی بسیار مفید است
مواد غذایی بی ارزش و سایر تنقلات را حذف کنید. گاهی اوقات نوشیدنی ها می توانند اشتها را کاهش دهند، بنابراین بهتر است از مصرف کالاهای خالی  ازکالری، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه جلوگیری شود. در عوض، انتخاب مواد غذایی و نوشیدنی های غنی شده (مانند شیر) و یا کلوچه ها را جایگزین کنید.
از خودت پذیرایی کن!

باید تمرکز خود را روی غذاهای مغذی نگه دارید حتی اگر کمبود وزن  داشته باشید، برای اکثر افرادی که میخواهند وزن  شان را  اضافه کنند، خوراکی هایی  مثل بستنی یا کیک خوب است.
توجه: برخی از شرایط سلامتی در  افراد  ممكن است منجر به محدودیت های غذایی شود و یا اینکه شخص به مکمل های غذایی نیاز داشته باشند. بهتر است  برای ایجاد یک برنامه افزایش وزن که نیازهای غذایی شما را برآورده کند با پزشک خود و یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

 

پیشنهاد شفاجو:

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید