preloader

نکاتی راجع به بلفاروپلاستی که به شما نمی‌گویند


نکاتی راجع به بلفاروپلاستی که به شما نمی‌گویند
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10598 اشتراک گذاری :

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک این روزها به عنوان راه حلی مطمئن برای جوانسازی شناخته می‌شود؛ اما بسیاری از افراد اطلاعات درستی راجع به بلفاروپلاستی ندارند. پس از سر زدن به کلینیک‌های مختلف پوست و زیبایی در شهر تهران و پرس‌وجو از افراد با تجربه، به مواردی برخورد کردم که دغدغه بسیاری از مراجعه‌کنندگان بود. در این گزارش قصد دارم به این دغدغه‌ها که غالبا پیرامون هزینه، نتیجه و کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی است بپردازم. اگر شما هم مثل من مایلید که تا عید نوروز چهره‌ای جوانتر داشته باشید با من همراه شوید.


آیا بلفاروپلاستی برای من مناسب است؟

در کلینیک پوست، مو و زیبایی صدف پس از جلسه مشاوره با پزشک متخصص، جواب این سوال را خواهید گرفت. به طور کلی متخصصین انجام این عمل را به کسانی که بیماری‌های چشم دارند و یا به هر بیماری جدی زمینه‌ای مبتلا هستند توصیه نمی‌کنند. علاوه بر این، به افرادی که مجبور به مصرف بی‌وقفه داروهای ضدانعقادی هستند و همچنین کسانی که بیش از اندازه در نواحی اطراف پلک و چشم تاتو انجام داده‌اند به هیچ عنوان عمل بلفاروپلاستی توصیه نمی‌شود.
 
از بلفاروپلاستی چه انتظاری داشته باشم؟

بعد از انجام بلفاروپلاستی در حدود دو هفته زمان نیاز است تا کبودی و التهابی که در نتیجه جراحی ایجاد شده است به طور کامل برطرف شود. همچنین ممکن است چند ماه برای رفع کامل اثر زخم جراحی به زمان احتیاج داشته باشید. اما پس از اینکه نتایج اصلی جراحی نمایان شد، بدون شک از این عمل رضایت کامل خواهید داشت. اگر بخواهید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از عمل جراحی پلک – و هر نوع جراحی زیبایی دیگر – داشته باشید، باید بدانید که با گذر زمان و بالا رفتن سن ممکن است باز هم نشانه‌های تغییر را در چهره خود مشاهده کنید. بسیاری از این تغییرات با پوست مرتبط هستند. روش‌های جوانسازی پوست مانند لیفتینگ صورت را ۵ تا ۱۰ سال جوان‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. در این روش، کاهش علائم افزایش سن از طریق برداشتن چربی اضافی، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن پوست صورت و گردن، صورت می‌گیرد. در هر حال ممکن است چند سال پس از بلفاروپلاستی، افتادگی پلک باز هم به سراغتان بیاید. اما در صورت رعایت نکاتی که پزشک با شما در میان خواهد گذاشت، می‌توانید این روند را به میزان قابل توجهی به تعویق بیاندازید. برای مثال استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب و پرهیز از سیگار کشیدن می‌توانند به ماندگاری اثر این جراحی کمک شایانی کنند.
در ضمن فراموش نکنید که پس از انجام جراحی پلک با عوارضی رو به رو خواهید شد. اطلاع از این عوارض می‌تواند کمک کند تا با آمادگی قبلی و با کمترین میزان اضطراب و سردرگمی اقدام به عمل جراحی کنید.
داشتن درد در پلک‌ها، تار شدن دید، کبودی و ظاهر شدن گلوله‌های سفید در محل جراحی (که به راحتی توسط پزشک با سوزن برداشته می‌شوند) از عوارضی هستند که باید انتظار تجربه آنها را داشته باشید.
اما عوارض خطرناکی مانند خونریزی داخل چشم، برگشتگی پلک به داخل یا خارج، باقی ماندن جای برش جراحی و ناتوانی در بستن چشم که مدت طولانی پس از جراحی باقی بماند از اتفاقات نادری هستند که در صورت مراجعه به پزشک متبحر و انجام جراحی در کلینیک‌های مجهز رخ نخواهند داد.
آیا بلفاروپلاستی با بیهوشی انجام می‌شود؟

این جراحی می‌تواند با بی‌حسی موضعی در ناحیه پلک‌ها صورت گیرد. اما بسیاری از متخصصین ترجیح می‌دهند فرد را به طور کامل در وضعیت بیهوشی قرار دهند تا بدون تجربه کوچک‌ترین احساس ناراحتی، جراحی را پشت سر بگذارد.
البته باید بدانید که در هر صورت پس از اتمام عمل و از بین رفتن بی‌حسی در محل برش‌ها، در پلک‌های خود احساس ناراحتی خواهید داشت که کاملاً طبیعی است و خود به خود به طور تدریجی برطرف خواهد شد.
بلفاروپلاستی چقدر هزینه دارد؟
هزینه این جراحی بسته به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه در بعضی مراکز هزینه‌های سنگینی بابت این جراحی از بیمار گرفته می‌شود اما در صورتی که این جراحی را در یک کلینیک معتبر انجام دهید قطعاً از هزینه‌ای که برای زیبایی خود صرف کرده‌اید رضایت کامل خواهید داشت. من بعد از بررسی چند کلینیک تخصصی پوست ‌و مو در تهران به این نتیجه رسیدم که کلینیک صدف معقول‌ترین هزینه را در قبال یک جراحی با کیفیت با بهترین نتایج از مراجع دریافت می‌کند. با این وجود در صورتی که بابت بالا بودن مبلغ این جراحی نگران هستید، کافی است با مراجعه به کلینیک صدف (https://clinicsadaf.com/) پاسخ تمامی سوالات‌تان را راجع به بلفاروپلاستی و یا دیگر روش‌های جوانسازی پوست دریافت کنید. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنم مقالاتی را که در سایت این کلینیک در دسترس عموم قرار گرفته‌اند مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی درباره انواع جراحی‌های زیبایی و مراقبت‌های پوستی به دست آورید.
ریپورتاژ

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید