preloader

حس شنوایی و اختلالات ایجاد شده در آن


حس شنوایی و اختلالات ایجاد شده در آن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10384 اشتراک گذاری :

شنوایی از مهم ترین حس های موجود در بدن انسان می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی دچار اختلال شود. گوش با دریافت اصوات اطراف و پردازش آن اصوات عمل شنوایی را انجام می دهد. اختلال در سیستم شنوایی انسان یا همان کم شنوایی، زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر به آن رسیدگی نشود باعث انزوا و گوشه گیری در انسان می شود و به طبع زندگی اجتماعی فرد کم شنوا دچار بحران خواهد شد. کم شنوایی یا به اصطلاح عامیانه کری هنگامی اتفاق می افتد که ساختار گوش فرد وظایف خود را به درستی انجام ندهد. استفاده از سمعک بهترین راه حل برای درمان کم شنوایی افراد است. در ادامه می پردازیم به اینکه سمعک چیست و کارکرد آن چگونه می باشد؟

 

سمعک چیست؟

سمعک وسیله کوچک الکترونیکی و پزشکی است که به عنوان فیلتر صدا در داخل گوش قرار می گیرد. سمعک که به بهبود شنوایی فرد کمک می کند در اصل اصوات محیط اطراف را دریافت می کند و سپس اصوات را مطابق با مقدار کم شنوایی فرد پردازش کرده و به اندازه نیاز آن را تقویت کرده و صوت تقویت شده را به گوش انسان هدایت می کند. این وسیله ی بسیار کار آمد از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل: رسیور، تقویت کننده و میکروفون می باشد. ریپورتاژ

سمعک مینیاتوری چیست؟

 باید گفته شود که سمعک از نظر محل قرارگیری دارای انواع مختلفی است که یکی از پرمخاطب ترین آنها سمعکی است که در داخل گوش قرار می گیرد و در دیدرس قرار ندارد. بسیاری از افراد به دلیل ذهنیت قبلی از بزرگ بودن سمعک دارند از استفاده از آن خودداری می کنند به این افراد توصیه می شود که از سمعک های مینیاتوری استفاده کنند. نکته بسیار مهم این است که استفاده از این سمعک باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در فرد کم شنوا می شود و همچنین روابط اجتماعی و خانوادگی فرد کم شنوا را بهبود می بخشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل در زمینه ی سمعک به سایت سمعک قلهک (samakeshenavae.com) مراجعه کنید.

 

نکاتی که باید در هنگام خرید سمعک به آن توجه کنید

همانگونه که قبلتر گفته شد، سمعک از نظر محل قرار گیری، تکنولوژی، شکل ظاهری و کمپانی تولید کننده دارای انواع مختلفی است. شما باید قبل از انتخاب نوع سمعک، ابتدا آزمایش های لازم را انجام بدهید تا مقدار کم شنوایی خود را بسنجید. در هنگام خرید سمعک باید توجه داشته باشید که سمعک منتخب شما باید متناسب با میزان ضعف شنوایی شما باشد و همچنین شما باید در هنگام انتخاب سمعک با متخصص کم شنوایی خود مشاوره کرده تا او سمعکی متناسب با نیازهای روزانه شما، به شما معرفی کند. در ادامه باید گفته شود که قیمت سمعک به دلیل تنوع و مدل های مختلف سمعک متغیر می باشد.

نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید