preloader

چگونه بهترین جراح بینی در تهران را پیدا کنیم؟


چگونه بهترین جراح بینی در تهران را پیدا کنیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10142 اشتراک گذاری :

یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی صورت، جراحی بینی می باشد. بینی انسان در قسمت میانی صورت قرار گرفته است و به دلیل برجستگی، بیشتر از سایر قسمت های صورت بر زیبایی تاثیر می گذارد.  با ایجاد تغییر در شکل و سایز بینی برخی افراد، مشکلات بینی برطرف شده و آنها احساس رضایت بیشتری از ترکیب اجزای صورت خود دارند. به همین دلیل اعتماد به نفس ایشان افزایش می یابد.

 

تاثیر نوع بینی در جراحی

جراحی بینی گوشتی با عمل بینی استخوانی به دلیل تفاوت در ساختار بینی، با هم فرق دارد. بینی گوشتی دارای استخوان بندی و غضروف کمتری نسبت به بینی استخوانی می باشد اما بینی گوشتی بافت پوستی ضخیم تری در مقایسه با بینی استخوانی دارد. ولی بینی استخوانی دارای غضروف و استخوان بیشتری می باشد. با انجام جراحی بینی بر روی بینی های استخوانی، نتیجه مطلوب تری حاصل می شود زیرا بینی استخوانی بهتر تراش می خورد و پوست نازکی دارد.

انواع مدل های جراحی بینی

افرادی که قصد انجام جراحی بینی دارند، می خواهند که بعد از عمل، بینی زیباتر، متناسب با صورت خود داشته باشند. پزشک بعد از معاینه ساختار بینی، تشخیص می دهد که چه نوع عمل بینی، برای فرد مناسب تر است. ترکیب سایر قسمت های صورت بر شکل بینی تاثیر می گذارد. هیچگاه مدل بینی خاصی را انتخاب نکنید و انتخاب نوع عمل را بر عهده پزشک بگذارید.

جراحی طبیعی بینی

در جراحی بینی که به روش طبیعی انجام می شود، تناسب اجزای صورت با بینی در نظر گرفته می شود. در این جراحی مشکلات بینی شامل قوز بینی، انحرافات ظاهری و افتادگی بینی برطرف می شوند. در این روش جراحی، بینی زیباتر از قبل شده و ساختار کلی بینی تغییر چندانی نمی کند. همچنین مشکل تنفسی ایجاد نمی شود.

در برخی مواقع بعد از این نوع جراحی بینی، افرادی که با آنها روبرو می شوید، در نگاه اول متوجه عملی بودن بینی شما نمی شوند، فقط زیباتر شدن صورت شما، توجه آنها را به خود جلب می کند. این روش جراحی در بین آقایان محبوبیت ویژه ای دارد. با این روش جذابیت چهره مردانه حفظ شده و تنها فرم بینی اصلاح می شود.

جراحی بینی نیمه فانتزی

در روش جراحی بینی نیمه فانتزی، مقدار کمی نوک بینی به طرف بالا کشیده می شود. قوس پشت بینی هم کمی وجود دارد. در این جراحی، حفظ تعادل در اجزای صورت رعایت می شود. کسانی که این روش جراحی انجام داده اند، مشکلات تنفسی زیادی ندارند.

جراحی بینی فانتزی یا عروسکی

در این روش جراحی بینی، نوک بینی به سمت بالا به مقدار زیادی کشیده می شود. در این روش جراحی، قوس پشت بینی بیشتر از عمل بینی نیمه فانتزی است. در عمل بینی فانتزی با ایجاد فرورفتگی زیاد در پره های بینی، سایز بینی به مقدار زیادی کاهش می یابد. به همین دلیل این افراد دچار مشکلات تنفسی زیادی می شوند. اکثر افرادی که این نوع عمل بینی را انجام داده اند، بعد از گذشت مدتی عمل بینی ترمیمی را انجام می دهند.

اقدامات قبل از جراحی بینی

انجام جراحی بینی علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و جذاب، موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود. در این جراحی، مشکلات بینی که به دلیل شکستگی بینی و یا انحرافات بینی وجود دارد، برطرف می شود. قبل از انجام هر جراحی، باید اقداماتی انجام داد تا نتیجه بهتری از جراحی حاصل شود.

  • انتخاب بهترین جراح بینی در تهران که سابقه زیادی در امر جراحی دارد، عامل مهم و اصلی در کسب نتیجه مطلوب می باشد.
  • کسانی که مبتلا به بیماری زمینه ای هستند، باید قبل از جراحی به پزشک خود اطلاع دهند.
  • افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند، قبل از عمل بینی با پزشک خود مشورت کنند.
  • حدود دو هفته قبل از جراحی، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و یا وارفارین اجتناب کنید.
  • حدود دو هفته قبل از جراحی، از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
  • حدود دو هفته قبل از جراحی، کشیدن سیگار واستعمال سایر دخانیات ممنوع است.
  • حدود 8 ساعت قبل از عمل باید ناشتا باشید.
  • استحمام قبل از جراحی لازم است.
  • خانم ها باید در زمان جراحی، از مواد آرایشی و لاک ناخن استفاده نکنند.
  • آقایان باید در زمان جراحی، ریش و سبیل نداشته باشند.
  • انجام آزمایشاتی که پزشک تجویز کرده، قبل از عمل الزامی می باشد.
  • در هنگام انجام جراحی حتما یک نفر همراه داشته باشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از عمل در جراحی بینی استخوانی و گوشتی با هم تفاوت زیادی ندارد. برای کسب نتیجه رضایت بخش از جراحی،  باید مراقبت های قبل و بعد از عمل را به طور کامل انجام دهید و توصیه های پزشک را جدی بگیرید.

  • تا دو روز بعد از جراحی، از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی اطراف ناحیه جراحی استفاده کنید.
  • در زمان خوابیدن باید سر بالاتر از بدن قرار بگیرد.
  • در روزهای اولیه بعد از عمل، باید از غذاهای نرم و مایع مانند سوپ استفاده کنید که نیازی به جویدن زیاد  نداشته باشد.
  • از فین کردن پرهیز کنید و در زمان عطسه کردن، دهان خود را باز کنید.
  •  انجام ورزش های سنگین، رفتن به استخر، جکوزی و سونا، تا دو ماه بعد از عمل ممنوع است.
  • بعد از عمل بینی به مکان های پرازدحام و شلوغ نروید زیرا امکان برخورد ضربه و یا آسیب به بینی وجود دارد.
  • استفاده منظم و به موقع از داروهای تجویز شده توسط پزشک، الزامی می باشد.
  • حتما بینی خود را با استفاده از محلول شستشو و یا آب پاکیزه نگه دارید.
  • حرف زدن و خندیدن در روزهای اولیه بعد از عمل را به حداقل برسانید.
  • تا حدود دو هفته بعد از جراحی به شکم و یا پهلو نخوابید.

بهترین جراح بینی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین جراح بینی برای انجام جراحی بینی، باید مهارت و تجربه کافی داشته باشد. رضایت بیماران از نتیجه عمل مهمترین خصوصیت یک جراحی می باشد. یک جراح بینی باید علاوه بر تخصص و مهارت کافی برای انجام جراحی، باید در حین عمل، از هنر خود برای بهبود نتیجه جراحی هم استفاده کند. جراح بینی باید صبور و دلسوز بیماران خود باشد و در جلسات مشاوره به سوالات بیماران پاسخ دهد. 

چگونه بهترین جراح بینی را انتخاب کنیم؟

 یکی از مهمترین روش ها برای انتخاب یک جراح مناسب برای جراحی بینی، دیدن نمونه کارهای قبلی وی می باشد. با مراجعه به مراکز درمانی که جراح فعالیت می کند، می توانید با بیماران وی صحبت کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید. پرس و جو از دوستان و آشنایانی که قبلا این عمل را انجام داده اند، می تواند روش موثری برای انتخاب بهترین جراح بینی باشد.

جستجو در اینترنت کمک می کند تا یک جراح بینی موفق را بیابید. در جلسه مشاوره با دکتر هادی سرمست می توانید انتظارات خود را از عمل بینی مطرح کنید. میزان صبوری و چگونگی برخورد پزشک در این جلسات مشخص می شود.

جمع بندی

برای کسب بهترین نتیجه از انجام جراحی بینی باید به یک جراح بینی متخصص و با تجربه مراجعه کنید. ساختار بینی افراد با هم تفاوت دارد. انتخاب روش مناسب جراحی را بر عهده جراح بینی بگذارید و نظر خود را  تحمیل نکنید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر هادی سرمست به آدرس  www.nosesurgeryclinic.com   مطرح کنید.

 

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید