preloader

مراقبت از کودک در منزل و وظایف اصلی پرستار


مراقبت از کودک در منزل و وظایف اصلی پرستار
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10103 اشتراک گذاری :

انتخاب پرستار بسیار مهم است و باید با دقت بالا و ارزیابی و تحقیق های دقیق انجام گردد. فرقی نمی‌کند که شما می خواهید برای مراقبت از سالمند در منزل، مراقبت از کودک در منزل یا برای بیمار پرستار استخدام کنید در هر صورت اگر به خوبی اینکار انجام نشود مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

فرض کنید که شما برای مراقبت از سالمند در منزل پرستاری را استخدام کرده اید که نمی تواند خدمات پرستاری در منزل را به خوبی انجام بدهد و با وجود اجاره تجهیزات پزشکی و خرید برخی از آنها استفاده صحیح از آنها را آموزش ندیده است و قطعاً در این شرایط کمکی به روند بهبودی سالمند نمی‌کند و باید به دنبال تعویض این پرستار باشید.

Family Child Care Home Checklist - Child Care Aware® of America

آشنایی با اصلی ترین وظایف پرستار کودک

هر خانواده ای انتظارات متفاوتی از پرستار کودک دارد اما وظایف اصلی پرستار مشخص شده هستند و اگر موردی در قرارداد ذکر شده باشد موظف است که آن را انجام بدهد. در ادامه این مطلب به رایج ترین آنها اشاره شده است:

  • پرستار کودک وظیفه حمام دادن و پوشاندن لباس های کودک را بر عهده دارد؛ به گونه ای که باید به واسطه روش های ایمنی کودک را به حمام ببرد و این موقعیت را به نوعی سرگرمی تبدیل کند.
  • تامین امنیت کودک به عنوان مهمترین وظیفه پرستار کودک به شمار می‌رود و باید این اطمینان را به خانواده بدهد که علاوه بر اینکه در محیط خانه امنیت کودک را فراهم می‌کند بلکه اگر کودک را به تفریح و پارک می‌برد نیز مراقبت کامل از او را انجام بدهد و حتی چند ثانیه هم کودک را تنها نگذارد.
  • مورد بعدی سرگرم کردن و وقت گذرانی با کودک است؛ پرستار کودک باید از کاردستی ها و سرگرمی های متنوع استفاده کند تا به خوبی بتواند کودک را سرگرم نماید.
  • دادن دارو طبق دستور پزشک در زمان بیماری کودک بسیار ضروری است و حتماً باید به میزان دوز دارو و تایم آن توجه ویژه ی کند.

ارائه خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل با آرین طب

قبل از اینکه ادامه وظایف اصلی پرستار را ذکر  کنیم بد نیست که با مجموعه بی نظیر آرین طب آشنا باشید؛ آرین طب به عنوان یکی از معتبر پترین و مجهزترین مراکزی است که می‌تواند خدمات پزشکی در منزل و خدمات پرستاری در منزل نظیر ویزیت پزشک متخصص در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی، مراقبت از سالمند در منزل، مراقبت از کودک در منزل، تزریق سرم در منزل، فیزیوتراپی در منزل را با بالاترین کیفیت ها در اختیار شما عزیزان قرار بدهد. آرین طب بصورت شبانه روزی و با کادری مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی می باشد.

ادامه وظایف پرستار کودک شامل موارد زیر است:

  • کمک به انجام تکالیف درسی کودک جزء مسئولیت های پرستار است و باید کودک تکالیف مدرسه خود را انجام بدهند و سپس با پرستار به سرگرمی و بازی و تفریحات دیگر بپردازد.
  • در شرایطی که والدین نمی توانند فرزند خود را به مدرسه ببرند این کار بر عهده پرستار گذاشته میشود.
  • پرستار باید در خصوص انضباط کودک به صورت حرفه‌ای عمل کند و مواردی مثل مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب و... را به نوعی آموزش بدهد که کودک از این موارد استقبال کند و به صورت روتین شب ها آنها را انجام بدهد.
  • یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم است دادن حس آرامش به کودکان است چرا که اغلب کودکان در مواجهه با پرستار پرخاشگری و عصبانیت را نشان می‌دهند اما یک پرستار مجرب و متخصص باید با حس آرامش خود بتوانند از تکنیک های استفاده کند که کودک را نیز آرام نمایند.
  • برخی از والدین از پرستار کودک خود می خواهند علاوه بر اینکه مراقبت از کودک در منزل را انجام می دهند بلکه کارهای ساده خانه را نیز بر عهده بگیرد؛ البته وقتی کودک نوپا یا شیرخوار باشد قطعاً این نامرتب بودن بیشتر در خانه وجود خواهد داشت و باید مرتب کردن اتاق کودک یا تمیز کردن فضای بازی کودک را نیز جزء وظایف پرستار دانست.

در اخر اگر به اخبار و مقالات پزشکی بروز نیز علاقه مند هستید به صورت روزانه سری به وبلاگ آرین طب بزنید....

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید