preloader

با CCU و ICU در منزل آشنا شوید....


با CCU و ICU در منزل آشنا شوید....
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10104 اشتراک گذاری :

 

آی سی یو با سی سی یو دو بخش مهم در بیمارستان هستند که دارای تجهیزات و لوازم ویژه ای می باشند.

 به بیانی ساده ICU اتاقی است که به منظور انجام مراقبت‌های ویژه، بیماران در آن بستری میشوند. پس از انجام عمل جراحی و ریکاوری نیز نیاز به حضور بیمار در بخش آی سی یو وجود دارد و پزشک دستور میدهد که بیمار به این بخش منتقل گردد.

ولی سی سی یو ccu به معنای بخش مراقبت قلبی بوده است و اگر بیمار دچار حمله قلبی شده باشد یا تحت نارسایی های شدید قلبی قرار گرفته باشد نیاز به بستری در بخش سی سی یو دارد. قلب یکی از اعضای اساسی در بدن است و وجود اختلال در آن سبب ایجاد مشکلاتی خواهد شد پس بخش ویژه تحت عنوانCCU راه اندازی شده‌ است.

انواع CCU شامل موارد زیر می باشد:

  • CICU یا CVICU
  • CCCU
  • ICCU
  • CSRU

برای اینکه بتوانید تفاوت های دقیق  CCU و ICU  را بشناسید باید تعریف دقیقی از هر کدام از آنها در ذهن داشته باشید. سی سی یو به معنای بخش مراقبت قلبی و ICU بخش مراقبت‌های ویژه است.  این نکته را به خاطر داشته باشید که حضور بیمار در ICU به معنای کلی یعنی در خطر هستند.

چه مشکلاتی در سی سی یو رسیدگی میشوند؟

اگر دچار بیماری‌های قلبی جدی مثل عفونت قلبی، آنژین ناپایدار و... شده باشید یا نارسایی قلبی و حمله قلبی را تجربه کرده باشید ممکن است در بخش سی سی یو بستری شوید؛ البته گاهی بعد از عمل جراحی به منظور ریکاوری و بهبودی نیز بیمار در بخش سی سی یو بستری خواهد شد.

عوارضی مثل نارسایی کلیه، عفونت، نارسایی تنفسی، سپسیس می تواند در زمان حضور بیمار در بخش سی سی یو ایجاد شود که مدیریت این موارد توسط کادر درمان انجام می گردد.

امکانات در ICU

در بخش آی سی یو امکانات و مراقبت های ویژه ای انجام می شود و خدماتی برای بیمار در این بخش ها در نظر گرفته می شود که شاید در دیگر بخش های بیمارستان قابل ارائه نباشند و به صورت کلی مانیتورینگ دقیق و مکرر علائم حیاتی، نمایش پارامترهای علائم حیاتی، تنظیم دقیق مایعات داروها و الکترولیت ها، توانایی انجام برخی از عمل ها، نیمه باز بودن اتاق ها، کاهش میزان تعداد بیمارها به ازای هر پرستار، حضور پرستاران مجرب و کاربلد در بخش آی سی یو، حضور پزشکان متخصص، دریافت داروهای آرامش بخش و مسکن و... از اصلی ترین آنها هستند.

آیا می توان بیماران CCU و ICU را در منزل نگهداری کرد؟

مراقبت های ویژه در منزل و خدمات ICU و CCU در منزل برای افرادی که در دوران پیشرفته بیماری به سر می برند و نیاز به استفاده از دستگاه های آی سی یو و سی سی یو دارند، امکان پذیر است.

گاهی برخی از بیماران به منظور ادامه حیات حتماً باید از این تجهیزات و وسایل پیشرفته استفاده کنند و با استفاده از خدمات پرستاری  ICU  و CCU  در منزل، امکان نگهداری آنها در منزل وجود دارد. این دسته از بیماران بر حسب فرایندی مشخص از بیمارستان ترخیص می‌شوند و حتماً با توجه به دستور پزشک و اطمینان کامل و حفظ ایمنی و رعایت همه استانداردهای درمانی و پزشکی به منزل منتقل خواهند شد.

معاینه و ویزیت روزانه این افراد بعد از ترخیص از بیمارستان به واسطه پزشک متخصص انجام میشود.

یکی از مزیت های مهمی که در خصوص کاهش اقامت بیمار در فضای آی سیو بیمارستان و امکان ICU  و CCU در منزل  مطرح می شود به خطرات ناشی از عفونت های بیمارستانی و... مرتبط است که به مراتب کاهش خواهد داشت.

ICU  و CCU در منزل تهران

اگر فکر می‌کنید که پرستاری از بیماران نیاز به حضور در آی سی یو و سی سی یو برای شما دشوار است و بنا به دستور پزشک می توانید این بیماران را در منزل نگهداری کنید، کافیست از پرستاران حرفه ای و با تجربه همراه با تجهیزات و امکانات مختلف استفاده کنید که در آرین طب در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود.

آرین طب یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل می باشد که شما می توانید برای انواع خدمات از جمله ICU و CCU در منزل تهران از آن استفاده کنید و تمامی شرایطی که در بیمارستان برای بیمار شما وجود دارد را در محیط آرام و عاری از عفونت منزل مهیا کنید.

آنچه که سبب شده تا آرین طب در کنارتان باشد رفاه و آسایش شما و همچنین امکان نگهداری از بیماران در بهترین شرایط ممکن در محیط منزل است تا راهی باشد که آنها سریعتر به سلامت و بهبود یشان برسند.

 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید