preloader

اگر این مشکلات را دارید از ماساژور تفنگی به هیچ وجه استفاده نکنید!


اگر این مشکلات را دارید از ماساژور تفنگی به هیچ وجه استفاده نکنید!
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10082 اشتراک گذاری :

ماساژور تفنگی (ماساژور گان) یک دستگاه الکترونیکی برای تسکین درد در نواحی مختلف بدن است. این دستگاه به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و باعث تسکین دردهای نقاط مختلف می‌شود. ارتعاشی که از طریق سری های مختلف این ماساژور به بدن اعمال می‌شود باعث آرامش و تسکین درد خواهد شد. استفاده از ماساژور برقی تفنگی دارای مزایای بسیار زیادی است‌ و اگر به درستی از این وسیله الکترونیکی استفاده شود به بهبود درد شما کمک خواهد کرد.

ماساژور تفنگی چیست؟

ماساژور‌های تفنگی تنوع بسیار زیادی در سری‌های خود دارند. انواع سری هایی که روی ماساژور بسته می‌شوند باعث کاهش درد در نقاط گوناگون بدن خواهند شد. اگر سری های مختلف ماساژور گان را بشناسید بهتر می‌توانید از این وسیله الکتریکی استفاده نمایید.

ماساژور تفنگی برای درمان درد‌هایی که در قسمت‌های گوناگون بدن وجود دارد مناسب بوده و سرعت بالایی دارد. سرعت آن به صورت دور در دقیقه اندازه‌گیری می‌شود که قابل تغییر هم می باشد. برخی از ماساژور‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. از این ویژگی‌ها می‌توان به کنترل برنامه، گزینه بلوتوث، سنسور فشار، لرزش و گرما اشاره نمود. با توجه به نوع ماساژوری که خریداری می‌کنید، می‌توانید از انواع ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید.

رازهایی که باید درباره ماساژور تفنگی بدانید

در هنگام استفاده از ماساژور تفنگی باید به نوع درد توجه داشته باشید. این نوع وسیله برای هر دردی مناسب نیست. می توان گفت که کسانی که این مشکلات را دارند به هیچ وجه نباید از ماساژور گان استفاده کنند:

  • برای رگ‌ به رگ شدن به هیچ عنوان نباید از آن استفاده نمود.
  •  اگر دچار شکستگی و یا تورم باشید نباید این وسیله را استفاده نمایید.
  •  ماساژور تفنگی برای افرادی که فشار خون بالا دارند هم توصیه نمی‌شود.
  • برای مواردی مانند وریدهای واریسی، آرتریت روماتوئید و از این قبیل نباید از ماساژور تفنگی استفاده شود، این کار باعث تشدید بیماری و وضعیت شما خواهد شد.

مزایای استفاده از ماساژور گان

استفاده از ماساژور تفنگی با مزایای بسیار زیادی همراه است. مهم ترین مزیت این ماساژور، کمک به رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات نقاط مختلف بدن است. از دیگر مزایای آن می‌توان به آرامش‌بخشی اشاره نمود. این دستگاه به دلیل روش کوبه‌ای خود به آرامش ذهنی و جسمی افراد کمک می‌کند. کاهش استرس سومین مزیت استفاده از این ماساژور است؛ اگر این دستگاه به درستی مورد استفاده قرار گیرد استرس را از شما دور خواهد کرد. در هنگام استفاده صحیح از این دستگاه دوپامین و سروتونین در بدن شما ترشح خواهند شد. همچنین استفاده از این ماساژور می‌تواند به بهبود خواب کمک کند؛ زمانی که این دستگاه درد شما را تسلی می‌دهد، می‌توانید به خواب رفته و استراحت منظمی داشته باشید.

از نکات مهم برای استفاده از ماساژور تفنگی می‌توان به بررسی باتری آن اشاره کرد. طول عمر باتری ماساژور تفنگی تاثیر زیادی برای استفاده آن خواهد داشت. اگر یک برند معتبر را برای خرید خود انتخاب نمایید چیزی حدود دوساعت شارژ خواهند داشت. استفاده مداوم از دستگاه باعث کاهش طول عمر آن خواهد شد. این به دلیل ارتعاشاتی است که توسط این دستگاه در حین انجام کار وجود دارد. سعی کنید در زمان استفاده دستگاه را ثابت نگه‌ ندارید زیرا فشار زیادی به آن وارد می‌شود.

انواع سری ماساژور تفنگی و نحوه استفاده از آن‌ها

در هنگام خرید دستگاه ماساژور تفنگی باید به سری‌های دستگاه توجه داشته باشید. برخی از دستگاه‌ها عملکرد چند کاره داشته و برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی مدل‌ها فقط یک سری داشته و فقط به صورت ضربه‌ای یا لرزشی عمل می‌کنند. اگر شما خرید خود را به صورتی انجام دهید که انواع سری‌ها روی دستگاه قابل استفاده باشند از مزیت‌های بسیار زیادی بهره‌مند خواهید شد.

سری گلوله شکل

یکی از انواع سری‌هایی که برای ماساژور تفنگی استفاده می‌شود سری گلوله شکل نامیده می‌شود. اگر می‌خواهید نقطه‌ای را در بدن خود مورد هدف قرار دهید باید از این سری استفاده نمایید. در زمان استفاده باید دستگاه را روی نقطه درد گذاشته و چند ثانیه روی آن نگه دارید. برای تسکین درد در شانه و سایر نقاط بدن به صورت متمرکز استفاده از سری گلوله شکل توصیه می‌شود.

سری چنگال

یکی دیگر از انواع سری‌های ماساژور تفنگی سری چنگال نام دارد. سری چنگال یا دوشاخه به شما امکان می‌دهد تا بتوانید عضلات ستون فقرات و پشت گردن را تسکین ببخشید. این سری باعث وارد شدن نیروی دوبرابر به بدن شما می‌شود. اگر حس کردید که سری چنگال باعث درد بسیار شدید در بدن شما می‌شود بهتر است از سری گلوله شکل استفاده نمایید. اگر حس قرمزی یا تورم در محل به وجود آمد از آن کمتر استفاده نمایید. برای استفاده از این سری باید به آرامی و با تکان دادن آرام دستگاه باعث تسکین درد شوید. برای ماساژ پشت گردن و ماهیچه‌های ساق پا، سری چنگال گزینه مناسبی است. افرادی که می‌خواهند عضلات خود را ماساژ دهند بهتر از این سری را برای خود انتخاب نمایند. اگر مشکلات جسمانی بسیار زیادی دارید برای استفاده از ماساژور تفنگی با پزشک مشورت کنید.

سری توپ

سری توپ هم همانند دیگر سری‌های ماساژور تفنگی برای تسکین درد نقاط مختلف مناسب است. این سری از لاستیک متراکم و سخت تولید شده و در آن یک متریال نرم مورد استفاده قرار گرفته است. برای استفاده از این سری باید دستگاه را در محل درد به طور متناوب تکان دهید. این سری به شکل توپ است و به راحتی جابجا خواهد شد. برای درمان ملایم‌تر می‌توان از این سری در نواحی استخوانی و گروه‌های عضلانی استفاده نمود. برای ماساژ عضلات بزرگ نیز مناسب است. برای بهبودی و به حداقل رساندن ناراحتی پس از ورزش می‌توانید از سری توپ در ماساژور تفنگی استفاده نمایید.

سری با سطح صاف

از دیگر سری‌های ماساژور تفنگی می‌توان به سری با سطح صاف اشاره نمود. این سری با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این سری کار راحتی است. کافی است شما این سری را چند ثانیه در محل درد قرار دهید تا درد پخش شده و تسکین یابد. اگر درد شدیدی داشتید باید دستگاه را سریع‌تر حرکت دهید. برای ماساژ نواحی جزئی، عضلانی یا کل بدن می‌توان از این سری استفاده نمود. این سری حالت زبری نداشته و بدون آسیب به بدن به راحتی قابل استفاده است.

سری گرد

یکی از سری‌های رایج که برای دستگاه ماساژور تفنگی استفاده می‌گردد سری گرد نامیده می‌شود. برای استفاده در نواحی اطراف ستون فقرات، شانه، پاها و بالا، گردن می‌توان از آن استفاده نمود. این سری ماساژ ملایمی داشته و به آرامی قابل استفاده است. برای تسکین دردهای عضلانی، کمر و ستون فقرات می‌توان از این سری استفاده نمود. این نوع برای درد قفسه سینه نیز مناسب است؛ زیرا فشار بسیار کمی به آن وارد می‌کند. اگر ماساژور تفنگی شما دارای چند عملکرد است، می‌توانید از انواع سری برای آن استفاده کنید.

خرید ماساژور گان

از آنجایی که استفاده از ماساژور برای تمام افراد به خصوص ورزشکاران امری ضروری محسوب می شود، سایت ها و فروشگاه های مختلفی این محصول را می فروشند. آنچه که در این میان باید در نظر داشته باشید، توجه به برند و مشخصات محصول است. برند OABES یکی از برندهای شناخته شده در زمینه انواع ماساژور است و فروشگاه رایان مدیکا نمایندگی اصلی فروش محصولات برند اوآبس می باشد.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید