preloader

معرفی انواع دستگاه میکروکارنت و مزایا و معایب آنها


معرفی انواع دستگاه میکروکارنت و مزایا و معایب آنها
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10082 اشتراک گذاری :

آرزوی همه افراد به خصوص بانوان، برخورداری از پوستی با طراوت و شاداب، می‌باشد. امروزه در کلینیک‌ها و انواع سالن‌های زیبایی با استفاده از روش‌های مختلف به رفع چین‌و‌چروک و جوانسازی پوست، می‌پردازند.

برخی از این روش‌ها با کمک تجهیزات پیشرفته پزشکی انجام شده و بسیار موثر هستند. از نمونه این تجهیزات جدید و بروز دنیا، می‌توان به دستگاه میکروکارنت اشاره نمود. این دستگاه قادر است در مدت زمان کوتاهی پوست شما را با هزینه‌ای بسیار مناسب، ایده‌آل سازد. البته که قیمت دستگاه میکروکارنت به میزان کارایی و قابلیت‌های آن، بستگی داشته و کم و زیاد می‌شود.

میکروکارنت چیست؟

دستگاه میکروکارنت از تکنولوژی‌های جدید در صنعت کازمتیک به حساب می‌آید که برای کانتورینگ و فرم‌دهی کاربرد دارد. وجود امواج الکتریکی در این دستگاه و کاربرد آن، یک انقلاب و نوآوری در حوزه دستگاه‌های کانتورینگ و بیوتی‌تراپی محسوب می‌شود.

این دستگاه، پیام‌هایی از جنس پالس‌های الکتریکی توسط اعصاب از مغز به عضلات بدن می‌فرستد که این پالس‌ها محرک اصلی عضلات هستند. در نتیجه ماهیچه‌های بدن رشد بهتری خواهند داشت.

بدن همواره در تلاش برای ترمیم ماهیچه‌های آسیب ‌دیده است و برای عدم آسیب مجدد، ماهیچه‌ها را نسبت به قبل به شکل ضخیم‌تری بازسازی می‌کند. در نتیجه فشار مناسب به عضلات سبب افزایش حجم و فرم‌دهی آن‌ها می‌شود.

حتی با ورزش‌های بسیار سختی که برای فرم‌دهی عضلات صورت انجام می‌شوند، باز هم این عضلات رشد و افزایش حجم چشمگیری ندارند. در نتیجه فرم‌دهی و کانتورینگ به صورت طبیعی و با ورزش تقریبا غیر ممکن می‌شود.

دستگاه میکروکارنت با ایجاد جریان‌های الکتریکی ضعیف بر عضلات و اعمال پالس‌های الکتریکی محرک مصنوعی قادر است که به طور مصنوعی، عضلات سطح صورت را ماساژ دهد. استفاده از این دستگاه به مرور سبب فرم‌ گیری عضلات و در نهایت لیفت و فرم زیبای صورت خواهد شد.

انواع دستگاه میکروکارنت

در حالت کلی انواع میکروکارنت در کلینیک تجهیزات نشاط آور شامل مدل کلینیکی یا سالنی و مدل خانگی می‌باشند. در حقیقت عملکرد این دستگاه‌ها یکسان بوده و همه آن‌ها، با ایجاد ریز جریان‌های الکتریکی روی عضلات پوست صورت و بدن باعث تشکیل پالس الکتریکی محرک و در نهایت ورزش مصنوعی پوست می‌شوند. در واقع ورزش مصنوعی، مهم‌ترین دلیل ایجاد لیفت، کانتور و جوانسازی پوست است. البته لازم به ذکر است که تفاوت اصلی میان انواع میکروکارنت به توان و ظرفیتی که دارند، بر‌می‌گردد. در ادامه انواع دستگاه‌های میکروکارنت را معرفی می‌کنیم:

دستگاه میکروکارنت کلینیکی یا سالنی

دستگاه میکروکارنت کلینیکی یا سالنی، یک دستگاه چند منظوره بوده و با برخورداری از بروزترین و جدید‌ترین تکنولوژی‌های دنیا، طرفداران زیادی را در کشور‌های مختلف جهان دارد. این دستگاه زیبایی به علت داشتن سری‌های مختلف، کاربردهای فراوانی دارد.

تفاوت چشمگیر دستگاه‌های میکروکارنت کلینیکی نسبت به نوع خانگی آن، بیشتر بودن طول موج و شدت جریان آن  است. بعضی از دستگاه‌های حرفه‌ای کلینیکی، از طول موج‌های مختلفی برخوردار هستند که سبب قدرت تاثیر بالاتر آن خواهد شد. فواید استفاده از دستگاه میکروکارنت نوع کلینیکی عبارتند از:

  • تسکین دهنده التهابات
  • از بین بردن پف صورت
  • احیاء کننده بافت پوست
  • درمان آکنه
  • رفع رگ‌های خونی
  • لیفتینگ و جوانسازی پوست
  • کوچک کردن منافذ باز
  • جذب بهتر مواد مغذی
  • کاهش خطوط و  چروکهای ریز
  • بهبود بافت پوست و از بین بردن چین و چروک
  • کاهش پیری پوست

دستگاه میکروکارنت خانگی

دستگاه میکروکارنت خانگی، توسط ماساژ دادن پوست، آویزان بودن و شل شدگی پوست شما را برطرف می‌کند و پوستی صاف و شاداب را به شما می‌بخشد. شما با استفاده مداوم از این دستگاه در کنار محصولات مراقبت‌های پوستی در منزل خود، می‌توانید نتیجه موثری را از آن دریافت کنید.

نوع خانگی این دستگاه مشابه سایر وسایل خانگی، شارژ کمتری نسبت به نوع دستگاه سالن‌های زیبایی دارد و جهت دستیابی به نتایج بهتر، نیاز به تداوم روند درمان می‌باشد. در حقیقت با استفاده از دستگاه‌های میکروکارنت خانگی، در زمان طولانی‌تری به نتایج مشابه کلینیک دست خواهید یافت. توصیه می‌شود که استفاده از این دستگاه، ۳ تا ۶ دقیقه در روز به مدت ۲ هفته و بعد از آن  ۳ بار در هفته باشد.

فواید و مزایا میکروکارنت

از مزایا و فواید استفاده از دستگاه میکروکارنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این دستگاه تا حد زیادی آکنه و جوش‌های سرسیاه را از بین برده و کمک می‌کند منافذ باز پوست، کوچک‌تر شوند.
  2. اگر در پوست خود، جای فرورفتگی پوستی، زخم، حلقه‌های تیره دور چشم و... را دارید، این دستگاه می‌تواند این حالات پوست را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد.
  3. اگر شما از داروها و محصولات موضعی پوستی جهت مراقبت از پوست استفاده می‌کنید، میکروکارنت کمک می‌کند که این مواد توسط منافذ پوستی بهتر جذب شوند.
  4. این دستگاه به حذف چین‌وچروک‌ سطحی، خطوط ریز، پف و ورم پوست کمک می‌کند.
  5. شما با بازیابی رطوبت پوست به وسیله این دستگاه، می‌توانید پوستی شفاف و صاف داشته باشید.
  6. خطوط روی پیشانی و خط خنده با استفاده از این دستگاه، در کمترین زمان از بین خواهند رفت.
  7. همچنین به وسیله این دستگاه و بهبود وضعیت سلامت پوست می‌توان به کاهش علائم اگزما و روزاسه کمک بسزایی کرد.
  8. کارکرد این دستگاه در تحریک و بهبود گردش خون و ارتقای متابولیسم بدن بسیار موثر است.

معایب و عوارض میکروکارنت

از آنجا که در زمان کار با دستگاه میکروکارنت به هیچ عنوان سوزن در پوست فرو برده نمی‌شود، این دستگاه عارضه جانبی مهمی ندارد. عوارض گزارش شده نیز به صورت بسیار محدود و موقت می‌باشند و بعد از چند ساعت رفع می‌گردند. در تحقیقات انجام شده در مورد عوارض میکروکارنت می‌توان گفت که گاهی اوقات افراد پس از انجام درمان در ناحیه مورد‌ نظر، با اثرات بسیار محدود جانبی مواجه می‌شوند که عبارتند از:

  • مور مور
  • درد و ناراحتی
  • تحریک یا حساسیت پوستی
  • خشکی پوست
  • خواب آلودگی
  • سرگیجه
  • پرش ناگهانی صورت

در صورت بروز هر یک از این موارد، نیازی به انجام هیچ اقدام درمانی خاصی جهت رفع یا کاهش عوارض جانبی نمی‌باشد. توجه به این نکته بسیار مهم است که از مصرف هرگونه پماد یا قرص برای رفع عوارض جانبی این دستگاه، بدون تجویز پزشک خودداری نمایید.

نتیجه گیری

دستگاه میکروکارنت با قابلیت تاثیرگذاری فراوان و سریع می‌تواند به بازسازی سلول‌های پوستی کمک زیادی کند. این دستگاه با تحریک پوست باعث افزایش توانایی کلاژن‌سازی پوست می‌گردد. با کمک استفاده صحیح از این دستگاه شما قادر خواهید بود پوستی ارتجاعی، سفت، شاداب و صاف داشته باشید و همچنین در صورت داشتن خطوط ریز در صورت خود، می‌توانید آن‌ها را حذف نمایید. قیمت دستگاه‌های مختلف میکروکارنت با توجه به قابلیت‌هایی نظیر ضدآب بودن، عملکرد و سرعت دستگاه، مدل دستگاه، کشور سازنده، داشتن سیستم تزریق هوشمند، میزان توانایی نگهداری شارژ و... متفاوت است. در زمان خرید این دستگاه از کلینیک زیبایی نشاط آور نازنین می‌توانید با دقت به ویژگی‌های هر یک از دستگاه‌ها و با توجه به نیاز خود، خرید مناسب و ایده‌آلی را انجام دهید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید