preloader

روغن نارگیل برای حلقه‌های تاریک زیر چشم


روغن نارگیل برای حلقه‌های تاریک زیر چشم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10510 اشتراک گذاری :

روغن نارگیل به عنوان یک غذای فوق العاده توصیف شده است، و به دلیل فواید احتمالی آن در سلامتی اخیراً مورد توجه زیادی قرار گرفته است.
این روغن که از میوه درخت نارگیل گرفته شده و خارج می شود، حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب با زنجیره های کوچک است که ممکن است التهاب را کاهش داده و گردش خون را بهبود بخشد.
همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و تقویت کنندگی پوست است.
این ترکیب منحصر به فرد از خواص باعث شده است که برخی از افراد استفاده از روغن نارگیل را به عنوان یک روغن درمانی برای گودی های زیر چشم پیشنهاد کنند.
با افزایش سن، پوست شما نازک تر می شود. این فرایند می تواند باعث ایجاد دایره های تیره شود، زیرا باعث میشود رگهای خونی زیر چشمان شما نمایان تر گردد.
دایره های تیره همچنین ممکن است ناشی از:
• کمبود آب بدن
• کمبود خواب
• آلرژی
• داروهای خاص، به ویژه داروهایی که رگهای خونی را گشاد میکنندباشد.


خواندن را ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از روغن نارگیل برای دایره های تیره زیر چشم بدست آورید.
نحوه استفاده از روغن نارگیل برای دایره های تیره زیر چشم ها اگر می خواهید روغن نارگیل را به عنوان درمانی برای دایره های تیره زیر چشم امتحان کنید، مطمئن شوید که روغن نارگیل خالص حاصل از فشار سرد خریداری کرده اید. این نوع روغن نارگیل با فرآیندهای شیمیایی اصلاح و سفید نشده است.
بعد، این مراحل را دنبال کنید.

. 1 صورت خود را از هرگونه آرایش یا سایر محصولات زیبایی پاک کنید تا روغن نارگیل به پوست شما جذب شود.
2.  به آرامی حدود یک قاشق چایخوری روغن نارگیل با دمای اتاق را در ناحیه زیر چشم خود ماساژ دهید. حداقل 30 ثانیه زیر هر چشم ماساژ دهید.
3.  بگذارید روغن نارگیل کاملاً به پوست شما جذب شود.
از آنجا که روغن نارگیل پوست شما را لغزنده و روغنی می کند، این روش درمانی به بهترین وجه در زمان خواب انجام می شود.
آیا مؤثر است؟
تحقیقات زیادی درباره روغن نارگیل برای دایره های تیره اطراف چشم انجام نشده است. در حقیقت، تحقیقات موثقی در مورد چگونگی خلاص شدن از شر دایره های تیره (که گاهی اوقات به آن هیپرپیگمانتاسیون periorbitalation گفته می شود) وجود ندارد.
اما دلیلی بر این باور وجود دارد که روغن نارگیل موضعی یک درمان مؤثر برای برخی از افراد است. منبع مطالعات معتبر نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند به گردش سلول کمک کند و با ضخیم شدن آن سطح پوست را قوی تر می کند. از آنجا که پوستی که به دلیل پیری نازک می شود ، دلیل اصلی دایره های تیره  زیر چشم است، معقول است که روغن نارگیل ظاهر تیره آنها را کاهش دهد.
منابع موثق  این ادعا را تایید می کند که روغن نارگیل به التهاب پوست کمک می کند. با استفاده از روغن نارگیل می توان "پف و چربی" را که همراه با دایره های تیره زیر چشم و کمبود آب بدن است، درمان کرد.
سرانجام، حداقل یک منبع معتبر مطالعه نشان داد که روغن نارگیل دارای خواص درمانی است. اگر دایره های تیره چشمان شما در اثر کبودی و یا صدمه به پوست شما ایجاد شده است، ممکن است روغن نارگیل با کمک به پوست شما در بهبود سریعتر ظاهر دایره ها را بهبود بخشد.
اگر به مدت دو هفته از روغن نارگیل برای حلقه های تیره استفاده می کنید و هیچ تغییری نمی بینید، با پزشک خود صحبت کنید. در بعضی مواقع، دایره های تیره  می تواند دلیلی برای یک مشکل سلامتی عمیق تر، مانند بیماری کبد باشد.


سایر روشهای درمانی

داروهای دیگری برای دایره های تیره زیر چشم شما وجود دارد. لایه برداری های شیمیایی، سرم های ویتامین C و اسید آزلائیک برخی از داروهای درمانی هستند که یک متخصص پوست می تواند توصیه کند. اگر می خواهید با مواد طبیعی یا داروهای خانگی درمان کنید، می توانید برخی از این موارد را در نظر بگیرید:


خیار

خیار علاوه بر اینکه سرشار از ترکیبات آبرسان ، تسکین دهنده ، آنتی اکسیدان است، دارای خواص ضد التهابی نیز هست. استفاده از یک حلقه ضخیم خیار روی چشم و استراحت 10 تا 15 دقیقه ای با آن ممکن است به گردش خون، طراوت پوست خسته و "پف " ناحیه زیر چشم شما کمک کند.


آربوتین
اربوتین عصاره گیاه زرشک است. در برخی مطالعات، استفاده موضعی آربوتین می تواند باعث افزایش فشار خون در پوست شود. از آنجا که دایره های تیره از نظر فنی نوعی تغییر رنگ هستند، دلیل وجود این باور است که استفاده از آربوتین بر روی آنها می تواند حتی به رنگ پوست شما کمک کند. مطالعات بیشتر برای درک چگونگی عملکرد این مورد نیاز است.


تغییر سبک زندگی
بسته به آنچه باعث ایجاد دایره های تیره زیر چشمان شما می شود، تغییر برخی از عادات سبک زندگی ممکن است مؤثرترین روش درمانی برای شما باشد.
چند مورد که می تواند به داشتن پوست جوان تر و سالم تر منجر شود شامل موارد زیر است:
• خواب بیشتر
• هیدراته ماندن
• کاهش مصرف کافئین
همچنین از آنجا که حلقه های تیره زیر چشم شما می تواند مربوط به تولید کورتیزول باشد، سطح استرس روزانه خود را در نظر بگیرید. دایره های تیره  ممکن است علامت بدن شما باشد که هشدار می دهد باید سرعت زندگی خود را کاهش دهید و استراحت بیشتری داشته باشید.


خطرات بالقوه و عوارض جانبی روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور کلی برای استفاده به عنوان یک ماده موضعی بی خطر در نظر گرفته می شود. اما برخی از افراد از حساسیت به روغن نارگیل خبر داده اند.
قبل از استفاده از آن در تمام صورت، مطمئن شوید که یک قسمت کوچک از پوست خود را با روغن نارگیل آزمایش می کنید. پس از امتحان کردن آن در یک منطقه کوچک، 24 ساعت صبر کنید تا ببینید واکنش منفی دارید یا خیر.
اگرچه روغن نارگیل سمی نیست، اما سعی کنید آن را هنگام استفاده به دهان یا چشم خود نزنید.

روغن نارگیل یک روش جایگزین ایمن و طبیعی برای دایره های تیره زیر چشم شماست. در صورت استفاده مداوم،روغن نارگیل می تواند به خلاص شدن شما از شر حلقه های تیره کمک کند. اما برای درک مکانیسم و ​​اثر بخشی روغن نارگیل به عنوان یک روش درمانی زیر چشم، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.
بسته به علت وجود دایره های تیره زیر چشم شما، ممکن است نتایج قابل ملاحظه ای از استفاده از روغن نارگیل مشاهده کنید. اگر به طور مداوم، حتی پس از چند روش درمانی متوجه حفره های تیره زیر چشم خود می شوید با پزشک خود صحبت کنید. مواقعی وجود دارد که حلقه های تیره زیر چشم شما می تواند نشانه ای از سایر شرایط سلامتی باشد.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید