preloader

چای سبز و ارتباط آن با لخته شدن خون


چای سبز و ارتباط آن با لخته شدن خون
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12793 اشتراک گذاری :

محققان به تازگی یک ماده گیاهی جدید را کشف کرده اند که می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. این ماده گیاهی در بسیاری از میوه ها، سبزیجات و چای ها یافت می شود.

محققان آمریکایی کشف کرده اند که ماده شیمیایی "روتین" که در سیب، پرتقال، پیاز، چای سبز و چای سیاه یافت می شود می تواند با آنزیم های دخیل در شکل گیری لخته خون مقابله کند.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد بیش از 5000 ترکیب شیمیایی را بر روی موش هایی که مستعد تشکیل لخته خون بودند آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که ماده شیمیایی روتین موثرترین ماده شیمیایی برای جلوگیری از لخته شدن خون در سرخرگ ها و سیاهرگ ها است.

پروفسور رابرت فلامنهاف از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد می گوید: "خون در سرخرگ و سیاهرگ امکان لخته شدن دارد. لخته ی خونی که در سرخرگ ها ایجاد می شود به خاطر پلاکت ها است و لخته خونی که در سیاهرگ ها رخ می دهد به خاطر "فیبرین" است.

این تحقیق نشان داد که این ماده شیمیایی می تواند هر دو نوع لخته را درمان کند و یا از بروز آن پیشگیری کند.

پروفسور رابرت فلامنهاف اضافه کردند که: "این ماده شیمیایی را می توان به صورت دارو های بی خطر و ارزان قیمت تهیه کرد و در اختیار بیماران قرار داد و سالانه از بروز تعداد زیادی مرگ ناشی از لخته شدن خون پیشگیری کرد."

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: NetDoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید