preloader

پیشگیری از سرطان سینه به کمک گوجه فرنگی


پیشگیری از سرطان سینه به کمک گوجه فرنگی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12575 اشتراک گذاری :

آب گوجه فرنگی از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری می کند. یک مطالعه در دانشگاه راتگرز نیوجرسی نشان داده است که گوجه فرنگی به طور بالقوه می تواند از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کند.

در این مطالعه سطح هورمون های 70 زن 55 ساله به بالا مورد آزمایش و پایش قرار گرفت. این کار به منظور مشخص کردن تاثیر گوجه فرنگی بر روی سطح هورمون ها (قبل و بعد از افزایش مصرف آن در برنامه غذایی) و به مدت 10 هفته انجام شد.

تمام زنان شرکت کننده در این آزمایش به علت اضافه وزن و یا سابقه ی خانوادگی نسبت به حد معمول در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه بودند.

افزایش مصرف لیکوپن (ماده ای که باعث قرمزی گوجه فرنگی می شود) باعث افزایش سطح هورمون آدیپونکتین به میزان 9 درصد می شود. تا به امروز گمان می رفت که این ماده شیمیایی فقط برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات مفید است.

کارشناسان معتقدند که مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی به علت وجود مقدار قابل توجهی لیکوپن، می تواند برای پیشگیری از سرطان سینه کمک کند.

لازم به ذکر است که نتایج این آزمایش در زنان لاغر رضایت بخش تر بود. شاید یکی دیگر از نتایج این آزمایش را می توان اینگونه بیان کرد بهتر است همزمان هم وزنتان را کم کنید و هم مصرف گوجه فرنگی خود را افزایش دهید.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: Netdoctor
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید