preloader

سرویس های بهداشتی عمومی: دستمال کاغذی یا خشک کن های برقی


سرویس های بهداشتی عمومی: دستمال کاغذی یا خشک کن های برقی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11778 اشتراک گذاری :

مطالعات نشان می دهد که استفاده از فن های هوا و یا خشک کن های برقی به جای حوله نه تنها بهداشتی تر نیست بلکه تقریبا 27 برابر بیشتر از حوله دست های شما را آلوده خواهند کرد.

بر مبنای مطالعه ای که در دانشگاه لیدز انجام شد، مشخص شد که خشک کن های مدرن بیشتر از حوله های کاغذی و یا دستمال های کاغذی موجب پخش شدن آلودگی می شوند.

به گزارش دیلی تلگراف، خشک کن های گرم و همچنین خشک کن های پر فشار، میکروب های موجود در محیط سرویس بهداشتی را در محیط پخش کرده و آن را به افرادی که در آن نزدیکی هستند منتقل می کنند.

این گروه تحقیقاتی برای انجام این آزمایش دستهای افراد به یک باکتری کم خطر به نام لاکتوباسیل که معمولا در سرویس های بهداشتی یافت نمی شوند را آلوده کرده تا بتوانند دستهایی که به صورت کامل شسته نشده اند، شبیه سازی شوند.

بعد از خشک کردن دست ها به کمک خشک کن های برقی، محققان متوجه شدند که باکتری های لاکتوباسیل تا فاصله ی یک تا دو متری خشک کن پخش شده اند.

تعداد باکتری های موجود در اطراف خشک کن های با فشار باد بالا 4.5 برابر بیشتر از خشک کن های هوای گرم و تقریبا 27 برابر بیشتر از زمانی است که افراد از حوله استفاده می کنند.

محققان متوجه شدند که بعد از استفاده از خشک کن های برقی تقریبا 48 درصد باکتری های پخش شده در هوا بیش از 5 دقیقه در هوا باقی می مانند و به طور کلی این باکتری ها حتی ممکن است تا 15 دقیقه نیز در هوا باقی بمانند.

لذا دفعه ی بعد که از سرویس های بهداشتی استفاده کردید، سعی کنید دست های خود را با دقت بشویید و با حوله های کاغذی و یا دستمال های کاغذی یک بار مصرف دست های خود را خشک کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید