preloader

آنچه باید در مورد افزودن آبمیوه به رژیم غذایی خود بدانید


آنچه باید در مورد افزودن آبمیوه به رژیم غذایی خود بدانید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11469 اشتراک گذاری :

میخواهید آبمیوه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید ؟ افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی بسیار آسان است . قبل از این کار باید چند نکته در مورد آبمیوه ها بدانید . 

بزرگترین مزیت به اعتقاد جنیفر بار متخصص تغذیه ، اگر شما علا قه ای به خوردن میوه و سبزی ندارید ، بهتر است آب آنها را بنوشید . اما بدانید که باز هم باید برای رسیدن به مقادیر کافی از ویتامین ، میوه و سبزی بخورید . دو یا سه نوع میوه وسبزی در طول روز باید مصرف کنید . سعی کنید از میوه ها در رنگهای مختلف استفاده کنید ، که بتوانید ویتامین و مواد معدنی کافی را به بدن خود برسانید . 

 

فاکتور فیبر 

زمانی که آب میوه و سبزی را می گیرید ، فیبر میوه و سیبزی از بین می رود . دستگاههای آبمیوه گیری ، آب میوه را گرفته و پالپ را که شامل فیبر است را از بین می برند . برای اینکه فیبر را از دست ندهید بهتر است پالپ را به آبمیوه باز گردانید و یا به غذای خود اضافه کنید . می توانید آن را به مافین ، سوپ ، برنج و یا پاستا اضافه کنید . با این روش وعده های غذایی خود را تقویت می کنید . 

 

آیا به دستگاه آبیموه گیری احتیاج دارید ؟ 

این دستگاهها گرانهستند . برخی از این دستگاهها تمام خواص میوه را از بین می برند ، از هسته تا پوست و دانه . برای. آبمیوه گرفتن به دستگاه نیازی ندارید . با یک مخلوط کن می توانید میوه ها و سبزی ها را میکس کرده و فیبر را آن را حفظ کنید . اگر غلیظ شد ، به آن آب اضافه کنید .اگر خواستید ، پوست و دانه ها را جدا کنید . بهتر است همان روز که ابمیوه را درست کردید آن را میل کنید ، زیرا ممکن است خراب شود. مخلوط کن خود را پس از هر بار استفاده بشویید . 

 

مراقب کالری باشید 

چه مقدار کالری در آبمیوه شما هست ؟ 

بستگی به این دارد که چه نوع آبمیوه ای باشد . ممکن است چهار آبمیوه را با هم مخلوط کنید ، که کالری آن زیاد می شود . اگر سبزیجات را با میوه مخلوط کنید ، میزان کالری آن کمتر می شود . اگر بیشتر آن سبزیجات باشد و به آن سیب یا کیوی اضافه کنید ،کالری بسیار کمتری دارد . اگر فقط میوه ها به تنهایی باشند ، کالری آن نگران کننده می شود. برای بالانس کردن میزان کالری ، می توانید به آمیوه خود مقداری پروتئین اضافه کنید . برخی منابع خوب مانند : شیر بادام ، ماست یونانی ، بذر کتان و کره بادام زمینی هستند . 

 

نوشیدن آمیوه برای کم کردن وزن و پاکسازی بدن 

نوشیدن آبمیوه ممکن است روش آسانی برای کاهش وزن است ، اما ممکن است بدن شما برعکس عمل کند . در رژیمی که فقط آبمیوه می نوشید ، دچار کمبود فیبر و پروتئین می شوید و احساس سیری نخواهید کرد . ممکن است دچار ضعف اعصاب شوید .در این نوع رژیم شما به شدت هوس خوردن شیرینی و کیک و دونات می کنید ، زیرا خود را بسیار محدود کرده اید . اگر به اندازه کافی پروتئین به شما نرسد ، ماهیچه های شما تحلیل می رود . نتیجه اینکه این نوع رژیم بسیار سنگین است و کاهش وزن آن ماندگار نیست . آیا نوشیدن آبمیوه باعث پاکسازی و از بین رفتن سموم می شود ؟ به گفت ویلاکورتا نویسنده " برنامه کنترل وزن " هیچ تحقیقی این موضوع را ثابت نکرده است .

 

سایر ادعاهای سلامتی 

این واقعیتی است، که داشتن یک رژیم بر پایه گیاهان و میوه ها ، خطر عارضه های قلبی و عروقی یا سرطان را کاهش می دهد . اما تحقیق خاصی متمرکز روی آبمیوه و آب سبزیجات انجام نشده است . 

اگر داروی خاصی مصرف می کنید : 

قبل از اینکه رژیم آبمیوه بگیرید ، حنما با پزشک خود مشورت کنید . برای مثال مقادیر زیاد ویتامین K که در اسفناج و کلم پیچ یافت می شود ، باعث رقیق شدن خون شود .

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید