preloader

منابع پروتئینی مفید


منابع پروتئینی مفید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11378 اشتراک گذاری :

پروتئین ها می توانند به شما کمک کنند ناخواسته وزن کم کنید و همواره سیر بمانید اما خوردن مقدار مناسب و نوع درستی از پروتئین  که برای سلامتی مفید باشد مهم است.

غذای دریایی

غذاهای دریایی منبع خوبی از پروتئین هستند، زیرا معمولا چربی کمی دارند. ماهی هایی  مانند ماهی آزاد کمی چرب ترند اما چربی شان از نوع سالم است واز نوع اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

 

مرغ سفید و گوشت

فیله ی مرغ و گوشت سفید پروتئین بدون چربی است اما گوشت تیره کمی چربی بالاتری دارد. پوست مرغ چربی اشباع دارد ، بنابراین قبل از پخت و پز پوست آنرا جدا کنید

.

شیر، پنیر و ماست

نه تنها غذاهای لبنی مانند شیر، پنیر منابع بسیار خوبی از پروتئین هستند بلکه حاوی مقادیر ارزنده ای از کلسیم می باشند ، هنگام مصرف نوع کم چرب و یا غنی شده با ویتامین D آن را انتخاب کنید که به نگه داشتن استخوان ها و دندان های قوی و جلوگیری از پوکی استخوان کمک میکند

.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از پروتئین های کم هزینه به حساب می اید. انجمن قلب آمریکا می گوید بزرگسالان سالم می توانند با خیال راحت از یک تخم مرغ در روز بهره ببرند.

 

لوبیا

یک و نیم فنجان لوبیا حاوی همان میزان پروتئینی است که در 500 گرم استیک کبابی.وجود دارد  به علاوه، این قطعات مغذی با فیبر بیشتر به شما احساس سیری کامل تری تا یک ساعت می دهند  .

 

سویا

پنجاه گرم پروتئین سویا در روز می تواند حدود 3 درصد کلسترول خون را کاهش دهد .خوردن پروتئین سویا به جای منابع پروتئینی با  چربی  بالاتر در کنار حفظ یک رژیم غذایی سالم می تواند برای قلب مفید نیز باشد.

 

گوشت گاو لاغر

گوشت گاو بدون چربی است تنها یک گرم چربی اشباع از یک سینه مرغ بدون پوست بیشتر دارد گوشت گاو بدون چربی یک منبع عالی از روی، آهن و ویتامین B12  است.


پروتئین در راه!

اگر شما هم وقت کافی برای صرف کردن یک وعده غذایی نداشته باشید، یک نوشیدنی جایگزین غذا مانند  نوشیدنی های همراه با کورن فلکس ها ی غلات و یا نوشیدنی های انرژی زا  دریافت کنید. برچسب تغذیه ای مواد را بررسب کنید  تا مطمئن شوید که محصول شامل حداقل شش گرم پروتئین و قند و چربی کم است.

 

پروتئین در صبحانه

تحقیقات نشان می دهد که یک منبع پروتئینی مثل یک تخم مرغ یا ماست یونانی در صبحانه همراه با یک دانه با فیبر بالا مثل نان تست گندم کامل می تواند به شما کمک کند احساس سیری  طولانی تری داشته  و در طول روز کمتر بخورید.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید