preloader

خوردن این ماده غذایی و کاهش خطر مرگ و میر تا 14٪


خوردن این ماده غذایی و کاهش خطر مرگ و میر تا 14٪
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10984 اشتراک گذاری :

 

 

ادویه جات و غذاهای تند

افرادی که از غذاهای تند مانند فلفل تند به صورت روزانه استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که فلفل نمی خورند  تا 14٪ در  معرض خطر مرگ و میر کمتری هستند. حتی اگر شما مواد غذایی تند را تنها یک یا دو بار در هفته مصرف کنید خطر ابتلا به مرگ هنوز هم  تا 10٪ کاهش می یابد.

مشخص است که  فلفل تند نه تنها دهان شما را به آتش میکشد بلکه  مواد تشکیل دهنده فعال زیستی در ادویه جات و ترشی جات ، مانند کپسایسین، ممکن است اثرات ضد چاقی، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد سرطان، ضد فشار خون نیز داشته باشند.

 

تمام چیزهایی که جزو " آنتی"  ها هستند ممکن است شما را از سرطان، بیماری های قلبی، و بیماری های تنفسی محافظت کند. ترکیبات مواد غذایی تند ممکن است میکروبیوم روده شما را بهبود بخشد. در مطالعه ای  که بر روی داده های رژیم غذایی از حدود نیم میلیون بزرگسال در سراسر چین صورت گرفت نشان داد کسانی که از فلفل تند، و یا دیگر مواد غذایی مشتق شده از فلفل استفاده می کنند ،گسترش یافته است.

اما علاوه بر ادویه جات ترشی جات نیز ممکن است مفید باشند. نویسندگان این مطالعه می گویند افرادی که از فلفل استفاده می کنند تمایل به استفاده از ادویه جات و ترشی جاتی مانند ، زیره سبز، فلفل سیاه و سفید در پخت و پز خود دارند. ادویه جات و ترشی جات دارای مزایایی برای سلامت شما هستند، چیزی که در اکثر مطالعات مربوط به سلامت قابل مشاهده می باشد.

این مطالعه اولین اشاره به فواید تندی برای سلامت بدن  نیست. تحقیقات گذشته نشان می دهد غذاهای ادویه دار می تواند اشتها را کنترل و سوخت و ساز بدن شما را بالا ببرد. برخی از تحقیقات مقدماتی نشان می دهد که ماده کپسایسین، یکی از ترکیبات فوق العاده  فلفل است که می تواند چربی قهوه ای سلول های بدن شما را فعال کند و کالری بسوزاند.

اگر دوست دارید غذاهای تند و یا ادویه دار میل کنید به طور کلی شروع به اضافه کردن بیشتر از آنها به غذاهای خود کنید .همچنین، سعی کنید همیشه از نوع تازه آن به جای خشک شده استفاده کنید ؛ تحقیقات نشان  می دهند فلفل تند تازه در برابر بیماری ها از بدن  محافظت بیشتری می کند.برای مقابله با بیماری می توانید از  فلفل قرمز، روغن فلفل قرمز، سس فلفل قرمز استفاده کنید.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: Prevention
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید